streda, 11. januára 2017

Môj wishlist na rok 2017


Momentálne ma zachvátila vlna spisovania zoznamov, a keďže na každom druhom blogu vidím nejaký wishlist, rozhodla som sa zapojiť a podeliť sa s vami o ten svoj. Zisťujem, že je lepšie si veci spísať a mať ich "pokope", ako ich sem-tam dostať do pozornosti len vo svojej mysli. V konečnom dôsledku na ne totižto aj tak zabudnete a v momente, keď sa máte rozhodnúť, uprednostníte niečo iné, čo vás v rýchlosti napadlo. Ak však máte zoznam, viete si to, čo chcete, neustále pripomínať. Skrátka wishlist je dobrá vec. Aby som vás však neunudila, mojim zámerom je skôr inšpirovať vás, rozhodla som sa pre tento článok vybrať také veci, ktoré nejak súvisia s blogom a témou blogu.

1. Nová sukňa od krajčírky
Tento rok by som bola rada, keby že si obohatím svoj šatník o novú sukňu od krajčírky, pričom dúfam, že to stihnem ešte v prvej tretine roka. Látku na sukňu mám kúpenú už od októbra 2016, ale tým to zatiaľ končí. Najprv som dlho hľadala krajčírku, ktorú som našťastie našla úplnou náhodou koncom roka, keď som išla k zubárke ... lenže následne na to sme sa s priateľom dohodli na marcovej dovolenke v Portugalsku, takže peniaze odkladám na cestu. 
V každom prípade moja vízia je inšpirovaná edwardiánskymi sukňami s dĺžkou asi do polovice lýtok až 7/8. Látku som inak kúpila v Ikei - je pevná, trocha ťažká ... vhodná skôr na jar alebo jeseň. V Ikea katalógu ju použili na závesy... ale mne sa tak páči, že z nej bude sukňa. Napokon veľa krajčírok, ktoré šijú historické kostýmy využíva práve Ikea látky alebo dokonca Ikea návlečky!!! Navyše strih a materiál bude perfektne pasovať k mojim novým American Duchess Tango Boots.

2. Séria fotografií s flexaretom
Flexaret je fotoaparát, ktorý sa vyrábal v Česko-Slovensku od r. 1939-1970. Je to naozaj starý fotoaparát, ktorý však, ak je funkčný, dá sa použiť aj dnes. Viete doň kúpiť film a fotky vyvolať. Samotné fotenie s ním je jednoduché a zároveň nie je. Dobre zaostriť je otázkou praxe a skúsenosti, no aj zlé zaostrenie vie vyprodukovať zaujímavú fotku. Skrátka má to atmosféru a ja by som rada nafotila sériu takýchto fotiek pre blog. Verím, že v priebehu roka sa mi k tomu podarí dostať - a najlepšie ak by som rovno nafotila outfit s tango boots a "ikea sukňou".=D

3. Kurz vybraných kapitol z dejín odievania
Tento kurz je stále len v procese tvorby, nakoľko s Polly máme rozbehnutý ešte jeden resp. dva projekty, ktoré sú prioritnejšie. Ale verím, že ho v priebehu roka uskutočníme a bude mať ozajstný úspech. Totižto s Polly sa neustále čudujeme ako majú ľudia zakorenené rôzne mýty o korzetoch, ale aj iných kusoh dobového oblečenia... a tak sme sa rozhodli, že niekto by to mal dať konečne na pravú mieru.=D 

4. Zúčastniť sa "-conu/-festu" v kostýme Sailor Moon
Sailor Moon bolo moje anime detstva! Dávali ho na ORF po nemecky, nerozumela som ani mäkké F, ale bolo to kreslené, akčné, dievčenské... skrátka super. Potom to dávali aj na inom programe, a to som zasa pozerávala vždy po škole ... ale to už bolo po česky. Vždy som rozmýšľala, ktorá Sailor Moon by som bola, ktorú "farebnú verziu" by som si vybrala. Ale aktuálne som si už konečne vybrala - Sailor Neptune. =D 
Ale teda áno, o tomto  snívam od strednej školy, lenže buď som si pripadala na tak malý oblečok pritučná alebo skrátka... pritučná. A čas plynie a plynie, mne už ťahá na 30 a sen nesplnený. Takže tento rok je TEN rok, kedy si splním svoj Sailor moon sen.=D A nie, stále sa necítim stará na takéto veci.=D

5. Kozmetika
V poslednej dobe som zabudla aké je zábavné nakupovať kozmetiku a čo viacej - kórejskú kozmetiku. Veľa vecí mi tento rok buď dojde resp, budú po expiračnej dobe (na obal si vždy značím mesiac a rok, kedy som výrobok otvorila). Našla som si preto pár vecí, ktoré by som chcela určite vyskúšať.
6. Slamený klobúk
Už veky zháňam nejaký pekný slamený klobúčik na leto. Nakoniec sa mi ho podarilo nájsť, a to dokonca v dvoch typoch - jeden väčší, tzv. chevalier a druhý menší, tzv. canotier. Krásne na nich je, že oba sa uväzujú na obrovskú zamatovú mašľu pod krkom... a mašle - tie ja predsa môžem =).

7. Rose gold hair
Tento "trend" som objavila v článku, ktorý niesol názov v štýle: trendy, ktoré by mali odísť s rokom 2016. Priznám sa, že konkrétne tento trend som nepostrehla. O to viacej som z neho unesená! Neviem ako by reálne vyzerala takáto farba na mojich vlasoch resp. s mojou pleťou, ale s tým som sa nikdy priveľmi netrápila.=D Tiež nie som zástanca celoplošného odfarbovania... ale v tomto prípade by som spravila výnimku bez váhania. Jednoducho sa mi to páči... bodka! Otázna je skôr kaderníčka. Pozná niekto niekoho tak šikovného a schopného? =)

8. Vyšívanie krivou ihlou
Neviem či ste vedeli, ale ÚĽUV, v celom znení Ústredie umeleckej ľudovej výroby poriada v priebehu roka rôzne kurzy. Ja osobne by som sa chcela naučiť vyšívať krivou ihlou. Inšpirovala ma k tomu nielen záľuba v krojoch ale aj pretavenie ľudovej výšivky či ľudového odevu do modernej verzie napr. prostredníctvom tvorby od Vita Kin a mnohých ďalších.

9. Víkend v Paríži ... 
Letnú dovolenku plánujem už roky, ale akosi nie a nie sa k nej prepracovať. Tento rok teda o žiadnej snívať nebudem, miesto toho sa zameriam na Paríž, o ktorom snívam už tiež roky rokúce. Chcem zažiť tú atmosféru, ktorú veľa žien tak zbožňuje, o ktorej sa píšu knihy alebo články na mnohých blogoch. Chcem skrátka chodiť po meste, vidieť na vlastné oči Parížanky a parížsku módu, chcem byť kaviarňovým povaľačom, chcem jesť makronky a pritom preskúmať každý blšák, každé starožitníctvo či sekáč. A sen sa mi splní hoci aj keby že tam strávim predĺžený víkend.=)

A čo by ste chceli vy v roku 2017? Dávate si na začiatku nového roka nejaké predsavzatia, spisujete si svoj želania?
BB

14 komentárov:

  1. Staré flexarety vedia byť peklo, ale v interiéry s dobrým nasvietením a statívom vedia vypľuť ozaj pekné zábery - mne je len ľúto, že nemám doň adaptér na 35mm film, pri lacnejšom filme by som sa s ním možno aj naučila fotiť v teréne:/

    Čo sa týka vlasov, tuším som čítala ten istý ak nie podobný článok (hoci v týchto veciach sa opakujú) a myslím, že konkrétne táto vec spolu s ďalšími ružovými bola o tom, že jedna z dvoch farieb roka 2016 bola ružová - preto bola všade minulý rok, od fashion designu až po nábytok. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka bohu, že mám v pláne stáť pred objektívom flexaretu a nie za.=D Asi by z toho nevzišlo nič extra.=D Ale ty sa asi dosť vyznáš, predpokladám, že máš kúsenosť? =)

      Je to možné - tieto články sú prakticky rovnaké. V každom prípade aktuálne trendy až tak detailne nesledujem. Skôr hľadám inšpiráciu, ale to asi aj vidno na článkoch, v histórii a súčasné módne trendy idú popritom len kdesi na boku môjho "zorného uhla".=D

      Odstrániť
    2. Skúsenosť takú, že ak chceš peknú ostrú fotku (aj keď mne sa skôr pozdávajú tie neostré a podexponované:D), treba statív a aspoň aplikáciu na mobil, ak už nie lightmeter samotný... Skôr rada fotím na 35mm kinofilmové fotoaparáty - predsa len, zvitkový film je ešte drahší, než ten klasický. Keď už, tak lomography zvitkové sa asi najviac oplatia po cenovej stránke:)

      Odstrániť
    3. Ja si na dokonalosť v určitých veciach nepotrpím a jednou z nich je práve flexaret - tá "nedokonalosť" so sebou nesie istú dobovú... povedzme "atmosféru".=D Pri ňom naozaj nepredpokladám a ani nechcem docieliť super ostré fotografie porovnateľné s inými starými alebo novými foťákmi. V tom prípade by som samozrejme siahla po niečom inom. =)

      Odstrániť
  2. Flexaret nám svojho času zabezpečil veľmi pekné fotečky...škoda, že sme ho nejako posunuli do úzadia xD... ale máme ho tu, pripravený, zo založeným filmom xD
    vyšívanie krivou ihlou? také neviem, ale je to super nápad naučiť sa to, ak máš v pláne "krojové" kreácie - je to veľmi tradičná záležitosť.
    no a môj záväzok na rok poznáš xD - Ísť čo najviac proti prúdu, robiť všetko naopak... xD a pozorovať, čo to dá xD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak... je rýchlejšie, jednoduchšie a lacnejšie použiť normálny kompakt alebo Instax, takže úplne chápem to utlačenie do úzadia.=D Navyše s Peťovým foto vybavením... nie je o čom.=D Ale raz za čas by možno bolo fajn pohrať sa aj s takýmto niečim.
      Vyšívanie krivou ihlou je dokonca aj akreditované!!!=D Akože veľmi sa mi to páči, ale neviem či je úplne o.k. pridať ďalšiu pre oči namáhavú činnosť.=D Musím si zaobstarať najprv nové okuliare, lebo od diplomovky to ide dole z kopca a to každodenné pozeranie do kníh či počítača tomu veľmi nepridáva.=D
      Poznám a hovorím - choď do toho.=D

      Odstrániť
  3. Předsevzetí si nedávám, protože je stejně pak nikdy nedodržím :D
    HAUTE BASICS giveaway

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Presne preto som spísala želania a nie predsavzatia. Pretože toto sú "prioritné voľby" v prípade nejakých možností, ktoré sa možno v priebehu roka vyskytnú. V štýle: Láska, máme výročie, kam pôjdeme na predĺžený víken? Moja odpoveď po spísaní wishlistu: vieš čo, ja už dlho túžim po návšteve Paríža, čo ty na to? .... ehm, dáva to zmysel, nie? =D Skrátka, nie sú to pevne dané veci, ktoré musím stoj čo stoj za ten rok dokázať.=D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Čo chcem dokázať, stihnúť v roku 2017 ešte nemám utriedené, čakám na nový diár a v ňom si to mienim celé naplánovať. :D

    Čo sa týka toho cosplaya - mňa Sailor Moon stále obchádzalo. Nikdy som nevidela ucelenú epizódu, keď tak nad tým premýšľam. :D Asi len nejaké útržky na cudzích kanáloch. :D Ale teraz som si stiahla asi všetky "série" a videla som prvú a... je to staré, ale nebolo to až také zlé! :D Určite by som si chcela pozrieť aspoň jednu "sériu" a... Ja som po cosplayi nejako extra nikdy netúžila, ale ak by si to chcela poňať ako skupinový cosplay, určite sa dám nahovoriť. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Akože ja si to ucelene už ani nepamätám, ale tiež mám v pláne si to najprv celé ešte raz pozrieť, kým budem "cosplay-ovať".=D
      A ty máš lolitu. To síce asi nie je cosplay ako taký, ale je tam istá... spoločná črta.=D Mmmm chápeš čo myslím. Nechcem tým nejak uraziť jedno ani druhé alebo to nejak popliesť.=)
      Dám vedieť, keď to bude vyzerať naozaj reálne! Som za všetkými 10 - teda za skupinový cosplay =DDD!

      Odstrániť
  6. Tiež ma láka Paríž :) ale Slovenský raj - Kyseľ oveľa viac :)......Slovensko je krásna krajina a mienim ju preskúmať ...... aspoň naše Východné Slovensko detailnejšie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Obdivujem tvoju lásku k Slovensku. Nechcem tvrdiť, že tu nie je čo obdivovať alebo, že by sme nemali krásnu krajinu - ale odrádzajú ma služby, infraštruktúra a hlavne ľudia. Spraviť si jednodňový výlet len tak s dopravou autobusom? Pomaly nemožné - najprv trikrát prestúpiť a potom posledný spiatočný bus o štvrtej.

      Odstrániť
    2. A kde je tvoj dobrodružný duch dievča? Čo tak skúsiť stopovať? Alebo skombinovať vlak a bicykel? :D ;)

      Odstrániť
    3. Aaaaacchhhh =DDD Môj dobrodružný duch končí tam, kde začína moja nekonečná pohodlnosť.=D Vlak a bicykel ešte áno, ale stopom by som si naozaj netrúfla. Za prvé nepovažujem to za bezpečné a za druhé "small talk" nie je moja obľúbená kratochvíľa.=D Mám rada prechádzky v prírode, pokojne aj celodenné túry, ale ... aj to má akési hranice.=D

      Odstrániť