streda 28. decembra 2016

Čo si obliecť pod šaty v zime, aby nám bolo teplo

Existujú ženy, ktoré aj v zime chodia po vonku v silonkách a prežívajú to bez akejkoľvek ujmy - bez zápalov močových ciest... alebo skrátka bez toho, aby im bola zima. Ja silonky používam v zime len ako základnú výbavu pod nohavice, rifle alebo pančuchy, len výnimočne samostatne. Takže áno, v zime nosím pokojne aj dvojo pančúch. Som totižto ten typ, ktorý, keď ide v zime po vonku, neustále drkoce zubami od zimy a pár krát za rok si prejde zápalmi. Z týchto dôvodov chodím naobliekaná ako cibuľa - vrstviť, vrstviť, vrstviť. V zime tiež obmedzujem nosenie krátkych sukní a šiat celkove, pretože mi pod ne neustále "podfukuje". Avšak existuje pár možností ako "sa tam dolu zatepliť" a užiť si zimu v sukni, aj keď ste zimomravé alebo náchylné na zápaly. Ešte teda zdôrazním, že ak cestujete prevažne autom a po vonku sa v zime a v sukni veľmi netúlate, nemyslím si, že je nutné nejaké extra vrstvenie. Ale ak robíte presný opak, naklikli ste si ten správny článok.=) Tak sa na to poďme pozrieť bližšie. 

Krátke sukne
Krátke sukne (tie do cca polovice stehien) v zime celkove nejak neobľubujem, lebo sú... krátke. Môžte robiť čokoľvek, ale stále zakryjú len to najnevyhnutnejšie. Ak už si ju ale predsa len oblečiem, často krát použijem silonky, na ne si dám hrubšie pančuchy a buď safety pants tiež sa používa aj safety shorts alebo krátke bloomers. 
Výhodou takéhoto vrstvenia je to, že jednotlivé vrstvy sa dajú dať dole. Ak vám je v interiéri teplo, dajte safety shorts alebo bloomers dole, poskladajte a uložte do kabelky. ;)
Obe vás tiež zachránia aj v prípade, ak nosíte pančušky s podväzkovým pásom aj v zime.
Safety shorts
Safety shorts sú vlastne krátke, elastické, nohavice, ktoré priliehajú k telu. Najčastejšie majú tvar boxeriek a sú čierne, ale pozor, nejde o spodné prádlo, určite si preto nekupujte verziu so srdiečkami, bodkami, názvami dní a podobne! Môžu byť však rôzne dozdobené, je len na vás či chcete zakončené čipkovaným lemom, s naskladanými volánikmi alebo úplne jednoduché, čisté. Ich pointou je to, že v lete vám nie je "vidno až do kuchyne", teda aj keď vám vietor dvihne sukňu, vám to môže byť jedno, lebo sú vam vidno len kraťase... a v zime som im našla využitie také, že tvoria ďalšiu vrstvu, ktorá ma chráni pred zimou.=D 
Ak sledujete trošku kórejskú hudobnú scénu, určite ste si všimli, že všetky hviezdičky ich používajú. Je to proste dokonalý trik a veľa ráz krútim v lete hlavou, prečo ho ženy na Slovensku nepoužívajú.
U nás v obchodoch dostanete kúpiť skôr sťahovaciu verziu resp sťahovacie nohavice ... pre mňa osobne sú však na celodenné nosenie nepohodlné, nehovoriac o tom, že na toalete sa človek zapotí kým ich dá dole a zasa naspäť.=D Je to ako neoprén! Istí to však ebay, kde nájdete najrôznejšie variácie za pár dolárov.
Zdroj: ebay
Bloomers
Ak chcete rozkošnejšiu verziu "spodiek", zaobstarajte si krátke bloomers, ktoré sú perfektné pod A-čkovú sukňu. V obchode bloomersky bežne nekúpite, ale šije ich dosť veľa ľudí, takže nájsť niekoho, nie je problém. Navyše si môžte vybrať aj materiál... čo tak na zimu teplý flanel s nejakou vtipnou potlačou? =)
Zdroj: pinterest/ebay



Dlhé sukne
Dlhé sukne sú ideálnou voľbou na zimu, avšak buďme úprimné, koľko teplých sukní/šiat doma naozaj máme? Ja by som napočítala s jedným zavretým a druhým prižmúreným okom jednu, teoreticky dve. Zbytok sú buď prikrátke alebo tenulinké, letné ... šifónové. Lenže mne sa takýchto šiat či sukní vzdávať nechce ani v zime, preto pod ne opäť nosím milión vrstiev.=D 
Aj v tom prípade, rovnako ako pri krátkej verzii sukní, viete využiť safety shorts a bloomers. Bloomers by som však zvolila pokojne aj dlhšie - kúsok nad kolená alebo tesne pod kolená... a v tom prípade by som ale s pokojným srdcom vynechala silonky. Tieto dlhšie bloomers možno nie sú síce tak sexi alebo rozkošné ako ich kratšia verzia, ale pod sukňou vidno nie sú a svoj účel plnia.=) 
Zdroj:ebay
V prípade dlhých sukieň sa dá perfektne využiť spodnička. Tá môže mať formu sukne alebo šiat (kombiné), ktoré vám zároveň nahradia tielko pod košeľu, svetrík či šaty. Spodničky sa najčastejšie predávajú v bielej, béžovej alebo čiernej farbe. Môžu byť tvarovacie, vhodné najmä pod úzku ceruzkovú sukňu, ale aj voľné, úplne jednoduché alebo zdobené čipkou, s rázporkom alebo bez, dlhé, krátke, vrstvené pre väčší objem sukne .... Dokonca existuje aj nohavicová spodnička, čo sú v zásade dlhšie safety shorts. V každom prípade tieto spodničky bývajú skôr z jemného a delikátneho materiálu, prípadne z bavlny... avšak stále je to vrstva navyše, ktorá sa osvedčila.=)
Zdroj: Marks&Spencer
Ako sa v zime pod sukňu "zateplujete" vy? Patríte medzi silonkové typy, ktoré nikdy nemrznú alebo medzi "cibule", ktoré vrstvia? Resp. nosíte v zime vôbec sukne alebo sa im vyhýbate? Som zvedavá, píšte, komentujte.=)
BB

10 komentárov:

  1. Dobrý článek, nic takového jsem ještě nečetla. Občas nosím pod šaty na podzim nebo v zimě nějaké šortky, ale vetšinou jen hodně teplé punčochy.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne bohužiaľ len pančuchy nestačia, takže tiež nosím šortky - úplne jednoduché, hladké, čierne.

      Odstrániť
  2. toto je ozaj super praktické zhrnutie... ja nedám dopustiť na silonky a pančuchy dokopy a bloomersky. Mám kratšie, nafufňané, pruhované a vždy si vravím, že ak mi náhodou vietor zdvihne sukňu, tak to bude aspoň vtipné :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne teba som mala celú dobu na mysli, keď som tento článok písala.=D Tie pruhované bloomers, ktoré vyzerajú bohovsky a pritom nie sú vidno!!! A presne, sukňa sa dvihne... a nikto nečaká bloomers! Perfektné!

      Odstrániť
  3. Hmm, to je pro mě užitečné. Já se kamarádím jen s košilkami (pod tričko/teď mám konečně jednu dlouhou pod šaty a chci koupit ještě určitě jednu). Safety shorts jsou pro mě novinkou, po které se chci asi poohlédnout - řeším to totiž v létě takovými pololegínami po kolena a ideální to není :-( Jinak cibuluji, ale spíše tak, že mám tílko-halenku-svetr-pléd-kabát, a na nožky termopunčošky (takové ty hrubé bavlněné nebo přímo tlusté termo barevné fešné) a kozačky (a sukně teda, kalhoty nosím skoro jen do lesa ;-)). Faktem ale je, že pokud mám zateplený vršek, čepici a rukavice, tak mi na nožky zima nebývá (protože hodně chodívám pěšky). Silonky jsou hluboko ve skříni a čekají na léto ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To som naozaj veľmi rada, že ti príde užitočný.=) Ja som si tiež konečne kúpila dlhú košielku pod šaty/dlhé sukne... a ešte mám v pláne jednu čiernu a krátku len pod sukňu.
      No safety shorts sú takou kratšou verziou.=) Resp. je len na tebe ako veľmi krátke safety shorts chceš... ale sú super. Napr. u nás v Bratislave strašne fúka po celý rok, takže keď si dá človek krátku sukňu, tak ju len neustále pridŕža a to vyzerá naozaj všelijako, len nie dobre a "ladylike". Safety shorts mi v tomto život veeeeeľmi ulahčili. S nimi už naozaj neriešim, že mi vietor trochu nadvihol sukňu.=D
      Ja sa zasa naopak poobzerám po tých termo pančuškách. o.o

      Odstrániť
  4. Ja vrstvím! Tiež som kedysi na to šla metódou viacerých pančušiek, ale teraz mám jedny echt hrubé, sú 100 den a pekne "hrejú". Nosím ich celú zimu pod nohavice a ak by som chcela sukňu (čo moc v zime teda nezvyknem), tak pod "okrasné" pančušky tiež pôjdu tieto. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hmmm... ja som mala len raz také hrubé pančušky, čierne, len boli akési prilesklé a pripadalo mi, že v tom mám nenormálne tučné nohy.=D A tak sa postupne a veľmi nenápadne vytratili z môjho šatníka.=D Inak mne sa tento rok osvedčil, okrem tu spomínaných "spodných vrstiev" aj jedna vrchná vrstva a to dlhší zavinovací kabát - taký ten "županoidný typ", do ktorého sa zababušíš a v páse previažeš.=D Vždy som mala kabátik len max. do pol stehien a na gombíky, takže mi stále podfukovalo a prefukovalo.=D Ale tento rok s novým kabátom.... zvládam aj sukne, čo posledné dva roky bolo nepredstaviteľné =D

      Odstrániť
  5. ja nosievam predĺžené tielka pod šaty a sukne, lebo ja si aj v zime dám na seba nohavice možno 5x :D nenatrafila som zatiaľ na dobrý zdroj takých kombinetiek, ktoré by neboli sťahujúce, preto už v tejto oblasti mám istý biznis plán :) a inak tiež zvyknem nosiť aj dve vrstvy pančúch a pod tenké šaty s dhým rukávom si dám kľudne ešte aj tričko s dlhým rukávom :)
    Drew's Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak naozaj nie som jediná na tejto planéte, ktorá na seba v zime natiahne milión vrstiev.=D Ale teda svojho biznis plánu sa určite drž. Ja som zasa rozmýšlala nad pyžamami a županmi...teda nočnými košeľami a županmi, ktoré by boli plné čipiek a volánov, také skutočne oldschoolové inpirované od 17. do 20. storočia. Záležalo by na kolekcii =D .... Ja som našla kombiné len v Marks&Spencer, aj to veľmi... jednoduché, hladké, v bielej, čiernej, béžovej. Akože svoj účel plní, ale moje srdce túži po niečom "delikátnejšom".=D Veď tie šaty, ktoré som naozaj šaty a nie pyžamko či spodnička sú zdobnejšie a krajšie ako toto originál kombiné. Konkrétne myslím tieto šaty: http://bbsfashioninspiration.blogspot.sk/2016/11/cez-noc-tridsiatnickou.html

      Odstrániť