nedeľa, 20. novembra 2016

Rachel Zoe: Living In Style

Odkedy dávali na televízii WAU reality show o Rachel Zoe, stala som sa jej veľkou obdivovateľkou. Môj priateľ na ňu miestami strašne frfle, ale keď som mu ukázala všetky tie celebrity, ktoré oblieka a mnohé z nich sú jeho obľúbené herečky... jeho veľmi dobre oblečené obľúbené herečky, uznal, že možno tá Rachel Zoe nie je úplne stratený prípad. =D A ona naozaj nie je. Aspoň čo sa štýlu týka, je podľa mňa perfektná. Aby som sa o nej ale dozvedela viac, rozhodla som sa kúpiť jednu z jej kníh,

Avšak klasicky sa mi nechcelo čakať na to, kým príde kniha zo zahraničia, a tak som hľadala niektorú z jej kníh na Slovensku. Na moje veľké prekvapenie a aj potešenie som našla v Panta Rhei knihu s názvom LIVING IN STYLE s podtitulom "inspiration and advice for everyday glamour". 
Myslím, že názov perfektne vystihuje celý obsah knihy. Rachel opisuje svoje inšpiračné zdroje, ktorými je samozrejme Brigitte Bardot, Jane Birkin, Iman, Sophia Loren, Anjelica Huston a mnohé a mnohí ďalší. U každej inšpirácie vypichne to nacharakteristickejšie. No a samozrejme sú tu rady buď od samotnej Rachel alebo si na pomoc pozvala blízkych ľudí, ktorí jej do knihy prispeli pár vetami a radami. Tak vám napr. poradí ako pripraviť zaujímavú párty bez toho, aby ste pri jej organizovaní skončili ako strhaná hostiteľka na pokraji zrútenia, ako si zariadiť byt, ako definovať svoj štýl a podobne. Všetko samozrejme s dávkou elegancie a pôvabu. Pre mňa celkom prekvapivé bolo aj zabŕdnutie do vývoja histórie krásy či šperkov - napr. v časti s názvom "vintage facetime" je vyobrazená časová línia od r. 1920 až po rok 1990, pričom každej dekáde venuje malý odstavec, v ktorom vypichne typické znaky krásy. Napr. v 20. rokoch kupidovský oblúk na hornej pere či husté mihalnice, silné linky a "nude" odtieň pier v 60. rokoch atď.

Čo sa týka knihy ako takej, tá má tvrdý obal a 272 strán, čo ju robí prekvapivo celkom ťažkou. Spomínam to preto, lebo mi prišla trošku ťažká na nosenie v kabelke... a myslím, že dnes má takmer každá žena nejakú knihu v kabelke.=D
V každom prípade samotné prevedenie sa mi veľmi páči - je jednoduché a elegantné. Nakoľko má kniha papierový prebal (na ňom je vyobrazená Rachel Zoe), jej čaro objavíte až neskôr. Ale teda samotný tvrdý obal je biely, matný z takého zvláštneho ?textilného? materiálu ako kedysi bývali, dnes už staršie knihy. Na prednej strane tvrdého obalu je potom zlatým písmom vygravírovaný názov LIVING IN STYLE, na zadnej strane knihy, keď ju otočíte, zasa RACHEL ZOE. Úplne prvý a posledný vnútorný list je pokrytý jemným vzorom, ktorý len podtrhuje celkovú eleganciu knihy. Ďalej nasleduje text, ktorý je v angličtine - myslím, že ani jedna jej kniha nebola preložená do slovenčiny - a dopĺňajú ho rôzne pekné fotografie. Papier je kvalitný, myslím že by som ho označila za semi-gloss - nie je vyslovene matný, ale ani lesklý. 
Kniha bola vydaná v r. 2014 a v kníhkupectvách tu na SR stojí okolo 21 eur. 


Toľko by som teda povedala k obsahu a ku charakteristike knihy, prejdime teda na môj názor ohľadom knihy. 
Ako som písala vyššie - spracovanie knihy je krásne, elegantné a veľmi kvalitné. Po tejto stránke si dali naozaj záležať.
Angličtina ma tiež celkom prekvapila - nebol to ten typ ľahkej americkej angličtiny... Nešlo ani tak o gramatiku ako o niektoré slovíčka. Aj pri tejto knihe som teda sedela s telefónom v ruke a to kvôli dohľadaniu slovíčok, ale tiež aj kvôli dohľadaniu niektorých materiálov, značiek, osôb, návrhárov atď 
Napokon je tu tá najdôležitejšia časť a to je obsahová stránka, ktorá ma bohužiaľ až tak veľmi nenadchla resp. neinšpirovala tak, ako som čakala. Mám totižto dojem, že Rachel Zoe má určite omnoho viacej s čím by sa mohla podeliť, než to, čo do tejto knihy dala. Napr. pre mňa by bolo zaujímavé čítať viacej o jej začiatkoch - avšak či už tu alebo v reality show sa to vždy prešlo len tým, že módu mala rada od mala, išla na výšku, tam stretla svojho manžela a od 26-rokov pracovala ako nezávislá stylistka, bolo to ťažké, ale prežila to a je tam, kde je. Happy end.

Mám pocit, že v knihe je priveľa omáčky a tak vo mne nerezonuje žiadna z jej rád... Nie, že by som si knihu miestami neužívala, ale miestami ma vedela aj rovnako nudiť - napr. ako predniesť zaujímavý prípitok či zaujímavé miesta, ktoré by odporučili jej známy. Všetky sú totižto pre bežného človeka finančné nedostupné rovnako ako mnohé kozmetické značky, ktoré Rachel spomína  a podobne. Ona v tom "pozlátku" žije, takže chápem, prečo je celá kniha vedená touto cestou a verím, že nejaká Američanka po mnohých produktoch siahne, len preto, že to napísala RZ... ale pre bežného človeka sú mnohé veci v jej knihe naozaj neaplikovateľné. Ak si však chcete zasnívať a chcete viacej nazrieť "do myslenia" Rachel Zoe, knihu si prečítajte. Napokon je to len oddychovka, ktorá neuškodí ....


Čo si Rachel Zoe prípadne jej štýle myslíte vy? Máte niektorú z jej kníh? 
BB

Zdroj obrázkov:
https://www.amazon.com/Living-Style-Inspiration-Everyday-Glamour/dp/1455523585
http://www.popsugar.com/fashion/Rachel-Zoe-Living-Style-Book-Interview-34457272

4 komentáre:

  1. hm..asi by som od nej čakala niečo úplne iné. Keď som o tej knihe počula prvýkrát, predstavovala som si, že to bude taká klasická autobiografia - tiež by ma podrobnejšie zaujímala jej kariérna cesta a že ak bude v niečom radiť, tak výlučne len v oblečení a doplnkoch.
    popravde, neviem či by ma zaujali nejaké rady o prípitkoch a večierkoch, lebo vážne by som od nej chcela niečo inšie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hlavne po tom, čo človek videl jej reality show, tak len ťažko verí tomu, že ONA sama organizuje nejaké večierky... s tým ako je permanentne zaneprázdnená alebo, že zariaďovala svoj byt. Už som ti písala, že celé to s tým bytom mi príde veľmi zmätočné, lebo v televízii to prezentovali ako prácu jej asistenta a tu to hodnotí ako svoju prácu, max. tam nejakú jednu dizajnérku spomenula tuším. Takže... skrátka nejak som jej to nevedela uverieť. Akože ja ju zbožňujem - má skvelý vkus, veľmi sa mi páčia jej návrhy a kolekcie, hoci samozrejme, tiež to nie je čisto len jej robota... ale skrátka na niektoré veci pôsobí ako vyslovene nepoužiteľný človek. Na tie praktické teda =D Takžže presne - tiež som čakala od nej niečo iné. Možno jej prvá kniha by splnila očakávania... ale zatiaľ nemám v pláne ju kupovať.

      Odstrániť
  2. inak ja som začala tú reality show pozerať, že veď sa niečo naučím o stylingu a tak, ale je to robené skutočne na reality show a v podstate som sa nič moc nedozvedela, len toľko, že stále nestíha, lieta z jedného miesta na druhé a vybavuje. Akože klobúk dolu zvládať to všetko, len by to chcelo podľa mňa viac rád z jej profesie si myslím.. a teda po prečítaní článku si ma nepodnietila ku kúpe takejto knihy.
    Drew's Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, to si z tejto reality show o nej odniesol asi každý - je ulietaná, neustále v strese a nič nestíha a nikto by s ňou nechcel meniť. Mne sa práveže to tempo páčilo a prišlo mi to veľmi inšpirujúce.=D Ale súhlasím, že po stylingovej stránke to nebolo nič moc - skôr taká telenovela.=D
      Ako som písala v recenzii - kniha je krásnym kúskom do knižnice, ale po obsahovej stránke je to bieda... napísala som len svoje dojmy, ktoré boli bohužiaľ zväčša negatívne, takže ani sa nečudujem, že to nepodnietilo tvoju kúpuchtivosť (existuje vôbec také slovo =D?)... myslím si, že za tú cenu vieš kúpiť pokojne aj dve obsahovo kvalitnejšie knihy.
      Horšie ale je, že ma to celkove odradilo od takýchto typov kníh a celkove uvažujem či kúpim napr. Ditu von Teese a jej knihu Your Beauty Mark...náhodou si to nečítala alebo niekto v tvojom okolí, či sa to oplatí/neoplatí čítať? =)

      Odstrániť