štvrtok 10. novembra 2016

Cez noc tridsiatničkou

Pamätáte si ešte na film s názvom Cez noc tridsiatničkou s Jennifer Garner v hlavnej úlohe? Ja áno a hoci to nie je môj najobľúbenejší film, stále je to milá romantická komédia, pri ktorej si človek vie oddýchnuť. No a tento film ma napadol práve v súvislosti s jedným súčasným trendom, ktorým sú šaty, často krát zo saténu, obšité čipkou... inými slovami, šaty vyzerajúce ako saténová nočná košeľa (lingerie dress). Natrafila som na rôzne variácie v Stradivariu, Mangu aj v Marks&Spencer a určite sa nachádzajú aj v kolekciách mnohých ďalších značiek, ale do kamenných obchodov až tak často nechodím, takže nemám dokonalý prehľad. V každom prípade, hlavná hrdinka tohto filmu je v jednej scéne oblečená len do saténovej nočnej košieľky. Na ňu neskôr nahodí kabátik a takto (ne)oblečená vybehne z bytu. Okej, ona má naozaj oblečenú nočnú košeľu, ale mne sa tá kombinácia vždy páčila.=D Takže ak ste doteraz tiež túžili vybehnúť na ulicu len v nočnej košieľke tak ako ja, vďaka tomuto trendu máte jedinečnú možnosť si svoj sen splniť.

Ja som tie svoje šaty, zdôrazňujem, že ide naozaj o šaty, ktoré len evokujú nočnú košeľu! - kúpila cez Dorothy Perkins. Pozerala som na ne dlhšiu dobu, no za 49 eur ma akosi nepresvedčili. Po nejakom čase samozrejme zlacneli na 12 eur a vtedy som si povedala, choď do toho.=D A tak som ich objednala...

Lingerie dress v rámci rôznych značiek
Podľa tabuliek DP mi vyšla veľkosť 40, ktorú som aj objednala, ale dovolím si povedať, že veľkosť 38 by sedela hádam o niečo lepšie. Totižto 40ka na mne akosi zvláštne visela resp. nevyzerá tak, ako som si to vo svojich predstavách vysnívala. Mne veľmi nepristanú široké, rovno strihané veci a táto bola presne taká. Nedala som sa však odradiť, lebo inak som z nich bola naozaj unesená, najmä z toho zvláštneho materiálu, ktorý na pohľad pôsobí skôr ako zamat než satén... proste som tie šaty zobrala a začala s nimi "pracovať".
Pôvodná myšlienka bola, že na šaty jednoducho našijem švy, ktoré by ich v páse zúžili. Napokon sa to však vyriešilo omnoho jednoduchšie - obyčajnou stuhou, ktorou som previazala pás. Napokon aj Claire McCardell, vyzdvihuje šerpu (v angličtine sash) ako základný a neocetiteľný doplnkom každého dámskeho šatníka práve preto, lebo vie odev dotvoriť či dať mu zaujímavý akcent. Vrchnú časť šiat som si nakoniec ešte trošku povytiahla a pre mňa bolo hotovo - neforemné šaty zrazu dostali tvar!

Čo sa týka celkového stylingu, mala som vymyslených viacero verzií - s krátkou čiernou bundičkou, aby som dodala "rokovejší" ráz alebo s pánskymi oxfordkami, nech rozbijem romantickosť šiat ... nakoniec u mňa ale predsa len zvíťazila tá romantickejšia verzia s využitím jemných tónov. Z nejakých príčin mi to dokonca príde akési "viktoriánske". Tak moderne viktoriánske.=D

Inak ak sa vám zdajú šaty na toto ročné obdobie trošku pritenké, nemôžem s vami nesúhlasiť... ale odkedy mám vodičák a takmer všade sa vozím autom, nerobí mi problém vybehnúť niekam von len v tenkých silonkách a letných šatách. Tým pádom sa moje auto ale tiež stáva akýmsi pojazdným šatníkom, pretože čo ak mi predsa len bude zima?! A tak v ňom vozím kabát, baretku, rukavice, náhradné topánky ... a to je vlastne všetko.=D

Toľko by som teda napísala k týmto šatám. Čo na tento trend hovoríte vy? Áno/nie? Píšte, komentujte.=)
BB








6 komentárov:

  1. No dovolím si tvrdiť, že práve ty - vysoká a štíhla - si môžeš dovoliť nosiť rovno strihané širšie veci a vždy som si to myslela. Ale táto verzia so stuhou je PREKRÁSNA! Naozaj to má taký viktoriánsky šmrnc a hneď som si pomyslela, že tá farba na perách a tento romantický typ účesu ti veľmi svedčia! Ako som už asi aj vravela, mne sa tieto typy šiat tiež vždy páčili, ale ešte nejako neviem nabrať odvahu...ani neviem prečo xD...možnože preto, že všetko vo svojej hlave vidím dlhé po zem a to už by tieto šaty ozaj vyzerali ako úbor na spanie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. =DDD Len to by som k tej výške a štíhlosti musela byť plochá spredu aj zozadu.=D Lebo potom v tom naozaj vyzerám ako vo vreci, ak nie aj ako tehotná. Mám totižto jedny rozkošné šaty s potlačou malých francúzskych buldočkov - voľný A-čkový strih ...akože super pohodlné, len skrátka nemám pocit, že by to vyzeralo dobre.=D To je naozaj taký strih a lá Twiggy - teda vyžličky.=D Druhá vec, ako píše Drew, som zvyknutá na zvýraznený pás ... čiže to je presne ako u teba dĺžka šiat. V krátkych šatách vyzeráš rovnako dobre ako v dlhých, ale skrátka pre teda sú momentálne prirodzenejšie tie dlhé.=D ... takže ja tak nejak prirodzene idem k tomu zvýraznenému pásu.
      Inak rúž som dostala od svokry - mala som na výber z dvoch farieb a vybrala som si tú tmavšiu... a teda táto je fakt temná! Stále to nie je ten odtieň, ktorý hľadám ... ale šak zajtra na Hangukone uvidíš! Tuto na fotkách je to dosť skreslené kvôli filtru.=D Ale som nadšená! Neviem či vyberala s nejakým zámerom alebo len tak náhodne, ale naozaj sa trafila.=)

      Odstrániť
  2. Tiež by som povedala, že práve štíhlunkej postave sadnú aj rovné a neforemné strihy, ktoré je bežne vidieť na modelkách. Podľa mňa je to skôr o tvojom zvyku, ako milovník korzetov a dobovej módy si asi zvyknutá na zvýraznený pás :) Inak outfit ti veľmi svedčí, toto je podňa mňa móda opäť zameraná len pre štíhle žienky, seba si neviem v tomto predstaviť ísť von :D
    Drew's Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite to tak nejak bude.=D Nemám rada vyslovene obtiahnuté a upnuté veci na tele, rovnako ako nemám rada vyslovene voľné veci. Najradšej mám kombináciu aj-aj: napr. keď mám voľnejší top, dám si úzku sukňu; keď mám oversize sveter, tak úzke rifle, k širokým nohaviciam zasa úzky svetrík/rolák atď... A samozrejme zvýraznený pás ak sa dá, tak áno, to je úplne top u mňa. Pre mňa je pás (úmerný celkovej postave samozrejme, nemám rada tie ultraštíhle neprirodzené osie pásy) resp. silueta presýpacích hodín asi najväčším zhmotnením slova "sexi". Takže pre mňa sú super voľné strihy naozaj len na dni, kedy nemám chuť či náladu sa extrémne parádiť a nemám potrebu sa cítiť "priveľmi" žensky. =D
      Ochh ale napr. takýto typ šiat, ktorý sa dá stiahnuť v páse by podľa mňa vyzeral dobre na akejkoľvek postave... či??? A napr. tie šaty z M&S - ak je ten zamat tak "elastický" ako si ho predstavujem, tak ten by mohol krásne obopnúť postavu. Kebyže môžem, tak si kupujem tieto M&S šaty, len keď som ich objavila, mala som už objednané tieto z Dorothy... a načo mi budu dvoje podobné? =D

      Odstrániť
  3. na tvojom mieste to tak nosim uplne bezne :D pristane ti to :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem.=D A isteže nosím - nechce sa mi čakať do leta až na ne bude počasie. =D Len naposledy som ich mala skombinované do tmava - teda čierna stuha, čierny svetrík a čierne pančuchy. Aj tak to vyzerá dobre podľa mňa a to nie vemi rada kombinujem takéto echt svetlé kúsky s čiernou.=D

      Odstrániť