nedeľa, 25. septembra 2016

My Beauty Diary #6: Secret of Desert

Odkedy som začala používať kolínsku vodu No. 4711, tak nejak som si odvykla od vôní z bežných parfumérií. Prídu mi priveľmi agresívne, a čím viacej sa vo vzduchu rozptyľujú, tým viacej mi samotná vôňa lezie na nervy, Miesto toho som si obľúbila nevtieravé a jemné vône, ktoré človek ucíti, až keď je pri vás celkom blízko. Hlavne sa však tie, ktoré sa nedržia v miestnosti ešte hodiny po tom, čo z nej odíde ani nenapovedajú váš príchod na metre dopredu. Aj z toho dôvodu som trošku "s obavami" prijala priateľovu správu, že mi z Egypta nesie voňavý olej. Okamžite ma napadli naše klientky z Iránu či Turecka, ktoré k nám chodia (samozrejme spolu s manželmi, ale manželia tak nevoňajú) hľadať bývanie a to  sú zrovna tie typy, ktorých vôňa sa v miestnosti drží ešte skutočne celé hodiny. Na druhej strane mi nedalo netešiť sa, pretože hoci sú tieto vône intenzívne, zároveň sú zaujímavé, exotické... jednoducho nie tak prvoplánové ako tie z našich obchodov.

A tak som si po priateľovom návrate otvorila malú, trošku pokrčenú škatuľku, v ktorej bola sklenená fľaštička a drobný vrchnáčik s tyčinkou - aplikátorom. Parfémovaný olej vo vnútri fľaštičky má zlatavú farbu a je priehľadný. Konzistencia je naozaj olejovitá, no nemusíte sa báť mastných škvŕn - olej na pokožke jemne rozotriete a on sa bez stopy vstrebe. 

Perfektné na vonných olejoch je, že majú pomerne široké využitie a platí to aj v tomto prípade. Olej môžte použiť ako parfém, keď ho aplikujete na typické miesta ako zápästie, krk, za uši, na dekolt či do ohybu kolien. Tiež si s ním môžte prevoňať vlasy, keď niekoľko kvapiek votriete do vlhkých vlasov. Mne olej pomáha aj pri rozčesávaní vlasov, len ako hovorím, akýkoľvek olej vtierajte vždy do vlhkých vlasov. Podobne viete olej zamiešať aj do telového mlieka (najlepšie takého, ktoré je neparfémované) - prevoniate tak celé svoje "ja". Že vra
j sa dá použiť aj do kúpeľa - tiež len pár kvapiek alebo do aroma lampy ako vonný olej, ale to som zatiaľ ešte neskúšala.


Na pokožke vydrží olej voňať takmer celý deň. Ja ho mám od rána od ôsmej na zápästiach a vôňu cítim, keď k nim privoniam aj teraz o druhej poobede. To mi pripomína ešte doby, keď som si zápästia vždy najprv pretrela jemnou vrstvou mastného krému, a až potom som si na ne nastriekala vôňu, že vraj potom vydrží dlhšie.... no v tomto prípade to nie je samozrejme vôbec nutné.=D Inými slovami: výdržou vie tento olej konkurovať, ba určite aj prekonáva bežné "voňavky" z obchodu.

Čo sa týka samotnej vône, nenapadá ma žiadna vôňa z parfumérie, ku ktorej by som ju prirovnala. Po otvorení fľaštičky vás totižto najprv ohromí výrazná až ostrá, skôr pánska vôňa. Celé sa to však zmení, keď si namočeným aplikátorom potriete pokožku a vôňa sa teplom vášho tela krásne rozvinie do úplne jemnej dámskej vône. Spočiatku je vôňa sladká, na konci hlbokého nádychu ostrá a korenistá, stále si však zachováva jemnosť a sviežosť. Keby že sa vyjadrujem ako nie veľmi zručný básnik, tak určite by som vôňu prirovnala k mladej žene na prahu dospelosti. Istým spôsobom stále nevinná a nežná, no vo vnútri si je plne vedomá svojej zmyselnosti a ženskosti.
Napísané v trošku zrozumiteľnejšej reči: vôňu tvorí, podľa internetu citrón, citrus a jasmín. Priateľ však hovoril citrón, jasmín a papyrus, čo by prakticky sedelo a vysvetľovalo ten prvotný dojem, že ide o pánsku vôňu. Nie, že by som tušila ako taký papyrus vonia, ale podľa toho čo som čítala, tak papyrus sa používa najmä pre pánske vône .... a keďže rovnováha sveta musí byť zachovaná, tak aj v ženskej vôni musí byť predsa len niečo mužské, no nie? =D

Parfumovaný olej by sa mal potom skladovať na tmavom, suchom mieste. Čiže v praxi to znamená, že ho odkladajte do krabičky, v ktorej ste ho kúpili, nech je na tmavom mieste a nevystavujte ho slnku, svetlu, vysokým teplotám a podobne. O tom, že fľaštičku treba vždy poriadnu uzatvoriť, hádam ani písať nemusím. ;)


Na záver by som ešte upozornila na samotnú kúpu týchto parfumovaných olejov. Toto upozornenie síce nevychádza z vlastnej skúsenosti, ale čítala som mnoho negatívnych recenzií a názorov, ktoré si z Egyptu, spolu s flakónikmi voňavého parfému, turisti odniesli. ... Tak možno nie je na škodu to spomenúť. Ide o to, že ľuďom je často prezentovaný iný výrobok aký nakoniec dostanú a zaplatia. Predávajúci že vraj často odídu kamsi dozadu do obchodíku, kde ich nevidíte a do flakónu vám nalejú podstatne lacnejšiu a prakticky nepoužiteľnú ovoňanú vodu. Tú zabalia a zalepia, veď aby sa vám to cestou domov náhodou nerozbilo a nerozlialo, takže nemáte príležitosť to skontrolovať..... inými slovami, dajte si pozor na to, aby flakón plnili priamo pred vami.
Ja osobne tiež nemôžem na 100 percent vyhlásiť, že mám kvalitný originál, keďže nemám s čím porovnávať, no aspoň mám indície, ktoré tomu nasvedčujú - fľaštička bola plnená rovno pred priateľom, čiže vedel, čo kupuje a platí, a aj konzistencia je v poriadku - nie je vodová, ale krásne olejová. Vôňa drží a nevyprchá tak rýchlo, ako sa sťažujú oklamaní zákazníci..... takže, kupuj... ale preveruj.=)
Ešte ma napadá a tiež by nebolo na škodu spomenúť to - pri niektorých parfémovaných olejoch som našla, že nie sú vhodné na používanie počas tehotenstva. Nedopátrala som sa z akého konkrétneho dôvodu ... ale ak to neodporúčajú, zbytočne to neskúšajte. =)
Opatrnejšia by som bola aj v prípade alergikov (peľ, byliny a podobne). Olej skúste najprv v malom množstve skôr, než si s ním naolejujete celé telo ;).

Aby som to teda zhrnula - tento malý milý flakónik je pre mňa veľmi príjemným prekvapením, vďaka ktorému som zistila, že "arabských vôní" sa netreba báť ... a tak celkove som sa do tejto vôňe zbláznila. =)
BB

1 komentár: