piatok, 26. augusta 2016

My Beauty Diary #5: Elizabeth Arden Ceramide rúž, odtieň: Brick

Piaty diel MBD bude celý o jednom jedinom rúži. Totižto, ja som asi našla svoju obľúbenú značku rúžu a asi aj jeden z naj odtieňov. Musím povedať, že pôvodne som predpokladala, že mi hľadanie toho "naj" zaberie roky, a že vyskúšam trilión značiek a odtieňov, zažijem sklamania a prekvapivé "fííííha", a potom dakedy po 30ke sa objaví ten "pravý". No predstavte si, že on sa objavil už teraz! A úplne najvtipnejšie je, že som ho mala už dlhé mesiace pod nosom - doslova! Aby som bola konkrétnejšia, asi pol roka som mala tento rúž pripnutý na Pintereste a váhala či ho kúpiť (dôvody rozviniem nižšie v článku).... nakoniec som ho kúpila, a hoci mi stál v skrinke ešte ďalší mesiac, lebo najprv som zažila mierne sklamanie, odvážila som sa ho nakoniec naniesť na pery a v tom momente prišel ten ohňostroj šťastia, to milé prekvapenie a ohurujúce "fíííííhhhaaaaa"!!!!! Dobre, možno trošku preháňam... ale veď to poznáte .... =)

Jedným z hlavných dôvodov, prečo som tak dlho váhala je fakt, že dekoratívnu kozmetiku Elizabeth Arden som ešte v kamenných obchodoch na Slovensku nevidela. Ak vy áno, dajte tip.=) No a kupovať 20 eurový rúž len-tak ... je na môj vkus trošku riskantné. Kupovala som na slepo napr. voňavku, lenže keď vám nesadne tá, dáte ju kamoške, ktorej sa páči. Ale čo, s hoc len raz použitým rúžom? Nosiť ho, aj keď nesedí? Hodiť ho do koša? To je ako hodiť do koša 20 eur. Aby som ale toto filozofické okienko uzavrela, po pol roku som sa rozhodla zariskovať, lebo veď ako sa vraví: kto nič neriskuje, nič nezíska. 
Inak pôvodný zámer alebo ako som sa dostala k tomuto rúžu - hľadala som resp. ešte stále hľadám nejaký echt bordový či vínovo červený rúž. Úplne presne vám odtieň neopíšem - na ten vám proste musí padnúť zrak a v tom momente viete, že je to on. No a tak som hľadala a hľadala pričom práve tento mi udrel do očí: Elizabteh Arden v odtieni Brick.


No hej, lenže "brick" je v preklade tehla... čiže rúž by mal mať tehlovočervenú farbu, čo podľa môjho prehľadu je červená v kombinácii s hnedou. To bol ďalší dôvod, pre ktorý som tak dlho váhala. Na obrázku mi pripadal tak viacej do bordova, no v hlave mi stále blikalo "brick!", "brick!!!!"... a to ťa skrátka nepustí... kde je chyba? Poslúchneš rozum alebo svoju túžbu mať tento rúž? ..... som žena, túžba vyhrala.... 

Nechcem robiť reklamu, ale rúž som objednávala z tejto stránky, pričom spôsob dopravy bol vlastne osobné prevzatie. Rúž bol na sklade, takže vybavenie bolo tak ako vždy rýchle a bezproblémové. 
Rúž prišiel zabalený v papierovej krabičke, ktorá obsahovala všetky tie údaje, ktoré sa očakávajú, že na nej budú napísané. Okrem iného to boli tieto:
Odtieň: Brick (02)
Váha: 12oz/3,5g
Plný názov: Ceramide. Ultra Lipstick.
Popis: Briliant moisturizing color, lasting comfort and shine for plumper, fuller looking lips.

Čo sa týka púzdra, z toho som bola unesená od úplného začiatku. Púzdro je valcovité, v zlatej farbe, po obvode sú pravouhlé kazety. Tento dizajn vychádza z loga Elizabeth Arden, ktoré vyobrazuje dvere. Na mňa pôsobí dizajn veľmi elegantne, luxusne a ... art deco. 
Po otvorení ma však čakalo trošku mierne sklamanie, ktoré ako som písala vyššie, sa napravilo až prvým nanesením rúžu na pery. Odtieň mi v reále za denného svetla prišiel až priveľmi hnedý. Skôr pre niekoho s opálenou hnedou pokožkou ako pre bleduľu ako som ja. A tak som rúž odložila nevyskúšaný do poličky, že na jeseň k zemitým farbám bude hádam fajn.

Porovnanie viacerých odtieňov rôznych značiek
To bolo ešte v júli. V auguste som sa ale predsa len rozhodla vyskúšať ho a teda - som z neho supernadšená. Konzistencia je príjemne krémová. Niečo medzi tuhšou Pupou a extrémne krémovým Yves Sain Laurent. Na perách je veľmi príjemný, nerozpíja sa a tiež má dobrú pigmentáciu. Inak perfektne "matchujúcu" ceruzku k tomuto odtieňu nájdete medzi ceruzkami Miss Sporty - odtieň Congo 005. Áno, som ten typ, čo kupuje drahé rúže a lacné ceruzky!=D Táto ma nestála tuším ani tri eurá a pasuje perfektne!
Čo je pre mňa ešte fascinujúce, je drobný detail - väčšina rúžov zvykne svoj názov alebo logo  vyryť do samotného rúžu.... v tomto prípade to tak ale nie je. Povedzme si úprimne, že na takú drobnú plochu je Elizabeth Arden asi pridlhé a možno dvere nie sú úplne najestetickejším detailom, ktorý by človek chcel mať vyrytý v rúži.=D 
Napokon ma napadá ešte jedno plus a to je vôňa - rúž má úplne slabú až minimálnu vôňu, ktorú zacítite až keď si priložíte rúž úplne pod nos a zhlboka sa nadýchnete ... a možno ani vtedy nie.=D

Tento rúž sa ďalej pýši tzv. Volulip Ceramide Triple Complex. Pomerne komplikovaný názov je na oficiálnej stránke označený ako "kľúčová ingrediencia" a jeho tri účinky sú nasledovné: prvým je samozrejme plnšie pôsobiace pery, ďalej pery zjemňuje a hydratuje a tretím účinkom, ktorý naozaj funguje: vyrovnáva resp. vypĺňa vertikálne linky či vrásky na perách. Podobný efekt som si ale všimla napr aj u lacnejšej Pupy.

Čo sa týka celkovej výdrže, už som písala, že sa nerozpíja, dokonca som nemala problém ani v teplách, akurát som mala dojem, že po pár hodinách sa farba začala smerom od stredu pier vytrácať... čiže stred bol farebne bledší a okraj pier zasa tmavší. Tu mám podozrenie, že "neplechu" robí práve krémové zloženie, ale nie je to nič, čo by jeden obnovujúci ťah rúžom nevyriešil.


Takže zhrnutie. Rúž odporúčam všetkým dámam a slečnám, ktoré majú rady pocit hydratovaných pier, pretože je ako dobre farbiaci balzám. Tak celkove ho odporúčam kvôli krásnemu odtieňu, skvelej pigmentácii a jednoznačne pre luxusný obal. Cena je bez nejakých drobných 20 eur, čo nerobí rúž úplne dostupným, ale čo si budeme hovoriť, existujú aj drahšie kúsky.=D U mňa sa tak Elizabeth Arden dostáva na prvú pozíciu .... a síce k Pupe. Stále sa tak nejak neviem zbaviť pocitu, že Pupa Milano, hoci podstatne lacnejšia, môže bez debaty konkurovať akejkoľvek drahšej a časovo overenej značke. Takže v konečnom dôsledku mám tie srdcovky momentálne dve a uvidíme, čo postupom času pribudne. Vyskúšať chcem určite ďalšie značky ako MAC, Revlon, Besame, Noyah a podobne.

P.s.: Ak máte aj vy nejakú skúsenosť či už priamo s rúžmi EA alebo s inou kozmetikou tejto značky, budem rada ak sa podelíte. 
BB

6 komentárov:

  1. Odpovede
    1. Áno, tiež som sním veľmi spokojná.

      Odstrániť
  2. Vyzera byt dokonaly, taky dramaticky odtien!!! ja by som chcela pockat na jesen, ked znova vyblednem xD a dat k tomu uplne tmavy odtien xDD
    ...
    puzdro je naozaj luxusne! u mna je topka ten moj svadobny Lancome Rouge in love, co do konzistencie, trvacnosti a sexi lesku xD...ale teda... za tu cenu by som to aj prosila! XD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej hej, akože toto stále nie je tá bordová ktorú hľadám, napriek tomu je to veľmi pekný odtieň. Aj preto som nijak neupravovala tie moje fotky (svetlo atď) nech je pekne vidno tá farba.

      Človek by povedal, že cena istí kvalitu ale teda ja po skúsenosti s tým mojim Yves Saint Laurent môžem zasa povedať, že veľmi ohúrená nie som. Ale to je možno tým, že mne vyhovujú skôr tie "suchšie" rúže ako extra krémové.

      Odstrániť
  3. Velmi pekny ruz, len by som cakala ze za tu cenu vydrzi bez zmeny aspon pol dna.... To je ale asi taky nonsens

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Obávam sa, že taký ešte stále nevymysleli aj keď to viaceré značky deklarujú. Mám jeden "dlhotrvajúci" od Sephory, ktorý by mal vydržať na perách celý deň... No, povedzme, že on aj vydrží - ak si ani raz neoblízneš pery, nepiješ, neješ... ale to ti potom vydrží každý, aj 3 eurový rúž celý deň.=D

      Odstrániť