sobota 23. júla 2016

Podivuhodný kompliment

Týždeň alebo dva dozadu som išla do práce. Posledných pár metrov od práce ma delí velikánska križovatka, pričom vždy ako na just prídem na prechod v momente, kedy nabehne červená. A tak vždy postojím na okraji chodníka a čakám, kedy sa tie kolóny áut prehrnú zo strany na stranu. Aj toto ráno som si tam takto stála, sledovala-nesledovala dopravnú situáciu, keď tu zozadu počujem ako niekto hovorí:"vyzeráte ako prvorepubliková učiteľka ....". 

Väčšinou ráno neznámych ľudí a ich poznámky ignorujem, ale na túto som zareagovala, lebo som chcela vidieť, ako je tá konkrétna prvorepubliková slečna či pani oblečená. Tak som sa obhliadla najprv cez jedno, potom cez druhé rameno. Nikde nikto, až na chlapíka resp. mladého muža, ktorý vykročil dopredu a postavil sa vedľa mňa. Tak si pomyslím, že ohoooo, to bolo adresované mne!!! Aké milé... zachovám, ale vážnu tvár, veď napokon ešte neviem, čo tým myslel. Predsa však nahodím jemný úsmev a pobavenie a zanôtim, že "ďakujem, budem to brať ako kompliment." Na to zasa veselo, ale s vážnou tvárou zanôti on, že "ale veď to aj bol!"... a pokračoval:"... moja babka bola učiteľka v Prešove počas Prvej republiky a vy ste ma svojím oblečením inšpirovali k tejto spomienke. Ona nosila presne takúto krátku sukňu, košeľu a krátke vlasy. Viete, vtedy to bolo tak moderné a odvážne, ako to, čo nosia mladí ľudia dnes....". Hovorím si, že to je asi prvý chlap, ktorý moju dlhú sukňu nazval krátkou.=D


Potom naskočila zelená a my sme sa pohli... Cestou cez prechod sme si vymenili ešte pár viet o histórii, v polovici sme si zaželali pekný deň a rozišli sa každý do inej strany. Musím povedať, že to bolo milé a vyčarilo mi to úsmev na tvári po zvyšok dňa. Pre niekoho to bude znieť ako podivuhodný kompliment, ale podľa mňa bol milý. Viete, ja sa totižto niekedy vo svojom oblečení aj cítim ako z inej doby, náročky vyhľadávam oblečenie, ktoré má "historizujúce prvky" ... a keď niekomu vyčarím v hlave takúto asociáciu či "inšpiráciu", tak je to len dobre - môžem si povedať, že ten "historický feeling" z môjho oblečenia si len nenamýšľam, ale naozaj ho aj "nosím".=) 


A čo som mala vlastne oblečené? Nie úplne presne to isté, čo je na fotografii, ale niečo veľmi podobné. Vlastne len košeľa bola iná, sukňa ostala. Tú som si priviezla z Taiwanu dva roky dozadu. Veľmi sa mi páčil jej nazberkaný pás, hoci miestami som si nebola istá či to náhodou nevyzerá ako zviazaný "pytel" od zemiakov.=D 
Aziatkám by bola sukňa asi dlhá až po zem, ale mne so 173 cm, je len do polovice lýtok... a viete čo? Presne takáto dĺžka sukní sa mi páči. K tomu nejaká košeľa, a že ich začínam mať celkom dosť, a máte vystarané. Je to veľmi pohodlný a momentálne môj najobľúbenejší outfit, ktorý v týchto horúcich dňoch milujem nosiť do práce. Nie je to síce "office" sukňa, ale v horúčavách si toho môžem dovoliť trošku viacej - veď napokon nie je ani krátka, ani priesvitná či vulgárna ... len je proste letná. 

Košeľa je potom z výpredaja za necelých 8 eur z Marks&Spencer. Je síce vo veľkosti 14, pričom pani predavačka aj vyjadrila obavy či mi nebude veľká, ale ja tak nejak tieto väčšie veci ľúbim.Tak som ju upokojila, že veľkosť je v poriadku, pokojne mi ju naúčtujte.=D 
Topánky sú z výpredaja z F&F. Pamätám si, že ma vyšli na nejakých 11 eur ... asi 4-5 rokov dozadu.=D 

Túto kombináciu mám odskúšanú inak aj na neskorú resp. teplejšiu zimu, kedy už nemrzne, ale je stále chladno. Vtedy si pod sukňu dám hrubé pančušky a miesto lodičiek nahodím šnurovacie topánky na opätku. Vtedy sa cítim ako Anna zo Zeleného domu ... je to fajn pocit ... byť na chvíľu knižnou hrdinkou.=D 


Takže toľko k tomuto outfitu. Ako sa páči vám kombinácia voľnej, dlhej sukne a košele? A aký najpodivuhodnejší kompliment, ste vo svojom živote dostali vy?
BB



24 komentárov:

  1. Tak ten kompliment je naozaj sen!! Ocenujem ako sa mladik vyzna...:D..spominam si na nejake komplimenty, ale ani jeden nebol taky napadity.... no mozno ma raz zarazila milostna basnicka, co som nasla zastrcenu vo svojich doskach v kresleni....a vedela som, ze uz je tam nevsimnuta asi rok...:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím, že kebyže máme viacej času, tak sa dozviem celú históriu Prvej republiky a Prešova v tom čase.=)
      Ty sisi tú básničku prečítala až po roku???=D A vedela si od koho je?

      Odstrániť
  2. Môj štý to nie je, ale tebe to rozhodne pristane a fotky sú fakt skvelé, pôsobia tak harmonicky. Inak tie komplimenty si fakt treba vážiť, dnes sa ľudia zvyknú skôr sťažovať a na pekné slovo väčšinou ani neostáva priestor. Možno toho fešáka ešte raz stretneš a ktovie čo z toho bude.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. =DDD Ďakujem.
      Presne pre toto napr. ráno nereagujem na ľudí - lebo len flrflú a majú negatívne poznámky. Ja tiež nie som každý deň ako slniečko, vlastne skoro nikdy pri predstave čo ma celý deň čaká, ale naozaj nemám odvahu s tým niekoho obťažovať.=D
      No aj keby som fešáka stretla, nebude z toho isto iste nič, lebo už mám na ruke prsteň od priateľa.=D ... ale mohli by sme byť kamaráti, históriu mám rada.

      Odstrániť
  3. BB netušila som, že dva takéto kúsky sa dajú tak pekne zladiť, takže áno páči :) a veľmi.. A ten kompliment bol podľa mňa fakt originálny a milý..Mňa osobne by to tiež potešilo. Mám rada ľudí, čo sa nehanbia povedať druhým, keď sa im niečo na tom druhom páči. Ja chválim aj neznámych na ulici. Vždy ich to poteší, to vyčítam z tváre.
    Inak Anna bola mojou najobľúbenejšou hrdinkou predpubertálneho veku. Keď som dočítala knihu, bála som sa akú herečku pre danú rolu vyberú, pretože Anna bola v mojich myšlienkach nádherná. Ale aj seriálová hrdinka splnila moje očakávania. Ale musím uznať, že keby si v obsadení práve ty, tak by som to pozerala ešte radšej :)
    Moje podivné komplimenty : "Si tak pekne riťatá" /OMG- povedať, žene, že je riťatá ako kompliment :D? /, Jeden môj vtedajší nápadník dal facku dievčaťu, čo sa slovne do mňa pustilo v domnení aký je skvelý ochranca..neviem pred kým skôr som rýchlo zdrhla preč :). A na jednej chate som od chlapcov dostala kompliment, že mám najkrajšiu tvár zo všetkých prítomných dievčat..len keby mám trochu lepšiu postavu :D No ja som veru pozažívala ne/komplimentov dosť, keby pospomínam určite by sa ešte zo dva tri našli :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež som o tom dlho netušila, až som na Pintereste našla jednu starú fotografiu zo 70. či 80. rokov, na ktorej sedela žena v dlhej vzorovanej sukni a bielej košeli. A odvtedy si hovorím, že sakra, to vyzerá ozaj dobre.
      Occhhh takýchto ľudí, čo utrúsia milý kompliment mám naozaj rada. A rada by som aj sama niekoho pochválila, ale vždy začnem najprv premýšľať, než konať... rozoberiem to z každej strany, prečo je to blbé a nevhodné a radšej ostanem ticho. A pritom áno - koho to nepoteší?=D
      Ochhh tak toto bol tiež zapamätaniahodný kompliment.=D Ja Annu milujem doteraz (mama detto), ale skôr filmové spracovanie ako knihu. Megan Follows bola prekrásna a podľa mňa tá úloha bola písaná na ňu.=D
      Tak tieto "komplimenty" ma nechali úplne bez slov, ale tiež som si pár (veľa) takých odžila. Ono asi ozaj nie je dobré sa priveľmi komplimentmi zaoberať, lebo ak je ich priveľa pozitívnych, tak človek spyšnie, a keď priveľa negatívnych, tak to v človeku vytvára len pochybnosti. Treba si držať odstup - za pekný poďakovať a negatívny odbiť s gráciou.=D

      Odstrániť
  4. Krátká sukně... :-) Moc ti to sluší. Je vidět, že to umíš nosit. A to udělá hodně ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, tiež som si pomyslela. Ale predpokladám, že mal na mysli krátku v zmysle oproti tomu čo sa nosilo ešte predtým.=D Ale v tom prvom momente som sa musela v duchu zasmiať nad tým, ako to vyznelo.
      Presne! Ja zvyknem vravievať - každý nech nosí čo mu je pohodlné a čo sa mu páči (samozrejme s dávkou kritiky) - vtedy by som povedala, že nie oblečenie robí človeka, ale človek robí oblečenie. Znie to asi trošku hlúpo, ale určite vieš čo mám na mysli.=D Ako príklad sa mi vždy vybaví jedna slečna z februára tohto roku - bolo na nej vidno, že miluje vintage módu a celá v nej aj bola oblečená. Doslova sa niesla po tej chodbe ako páv a celkove bola ako chodiaci magnet. A teraz nemyslím páv v zmysle arogantne... ale naopak - pôsobila stotožnene sama so sebou, s tým čo má na sebe, spokojne a nevuveriteľne elagntne a... samozrejme, že si uvedomovala ako to na ľudí pôsobí.=D Také vystupovanie by som aj ja raz rada dosiahla.=D

      Odstrániť
  5. Mne sa to veľmi páči. Mám ešte jednu kamarátku ktorá sa vyslovene oblieka "prvorepublikovo", akurát teda volí čiernu alebo trochu ostrejšie farby (ale jej to ako prirodzenej čiernovláske s tmavými očami naozaj sekne) a vždy to hrozne obdivujem. Ja osobne som sa týchto kombinácii vždy dosť bála, pretože ako sa bavíte tuto v komentári vyššie - človek to musí aj vedieť nosiť s trochou toho sebavedomia.
    ALE!
    Inšpirovala si ma, a práve v tejto chvíli si trochu upratujem skriňu a skúšam kombinovať, a našla som fialkovú sukňu pod kolená s trochu podobným pásom a (Polly pozor-) mintíkovú :D košeľu a skúsila som to takto do seba zapraviť - a som prekvapená ako ten výsledok dobre vyzerá dokonca i na mne! (I keď ako prvorepubliková učiteľka to rozhodne nepôsobí)
    Nejak som nikdy košele neobľubovala a keď už, tak s nohavicami, takže toto je milá inšpirácia, za ktorú ďakujem :)
    Čo sa týka komplimentov, včera som na balkóne prášila koberec a babka sediaca v záhrade mi hovorí:
    "A môžem ti niečo povedať?"
    "Áno babka?"
    "Strašne si opeknela!"
    Babky sú najlepšie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oooooo, tak to naozaj ďakujem a som veľmi rada, že som inšpirovala.=)
      Ja na leto preferujem skôr svetlejšie a pastelové farby a v zime naopak tie tmavšie. Ale viem si predstaviť, že v tej čiernej musí až pôsobiť étericky.
      Mne sa teraz košele kopia a kopia. Keďže sa snažím už vyhýbať akýmkoľvek šifónovým blúzam a topom, a tričká do práce nosiť nemôžeme, tak mi ostávajú len bavlnené košele. Ale teraz sú tie dizajny fakt ako pre mňa - mašle, volány, stojačiky...=D Je si z čoho vyberať.
      A bude aj nejaká ilustračná foto? Fialková a mintíková musí byť krásna kombinácia!!!!
      Zlatá babka!=D

      Odstrániť
    2. Mintikova!!! A fialkova...to musi byt dokonale letne a vesele!! ...inak ja mam taku klasicku modru koselu a ked ju zapravim do po zem dlhej kvetovanej sukne s hrubym pasom vyzera to neskutocne posobivo.

      Odstrániť
    3. Šifónové halenky, toho už mám tiež plné zuby. Mám ich zopár, ale už stačilo, no keď idem po obchodoch, nič iné sa tam pomaly nedá zohnať, aspoň teda keď človek pozerá po elegantnejších veciach, a nie po tričkách s nápismi...
      Posielam link na trápnu fotku o zrkadlo. Bol to boj, keďže som sama doma. A nájsť dobré svetlo...takže...no, kvalita 0bodov.

      https://www.dropbox.com/s/qh4bzbymd4vr5hu/2016-07-24%2015.02.46.jpg?dl=0

      Neviem, Polly, je to mintíková? :D A košeľa mala klasicky dlhé rukávy, ovinula som si ich sama. Sukňu som vytiahla zo žehlenia, inak nemá byť taká dokrčená :D
      Opasok som tiež pridala zvlášť. A nie som si istá, aké topánky k tomu (čierne lodičky som jednoducho mala prvé po ruke).

      Odstrániť
    4. No, je fakt, že tých "umelých" látok a vecí z nich je viacej. Dobrú košeľu treba hľadať lupou, ale dá sa to ... postupne... nejak .. s dávkou odhodlania a vytrvalosti.=D

      No vidíš ako sa dá z mála vyčarovať veľa - človek by povedal, že dve tak rôzne veci nepôjdu k sebe (košeľa? sukňa?) a úplná paráda. S lodičkami a opaskom je to veľmi elegantné, ale viem si to predstaviť aj s balerínkami či sandálikmi na bežné nosenie.=) Mimochodom čo to je za vzor na spodnej časti sukne? Inak je super - páči sa mi ako pekne obopína pás.

      Ja teraz v lete vyhŕňam rukávy na košeliach stále.=D Tie s klasickými krátkymi sa mi nepáčia (ak vôbec také v obchode nájdem). A keď ich vyhrniem, je mi aspoň o trošku menej teplo.=D

      Odstrániť
    5. mintikova!!! ano!!! vyzera to vyborne..aj s lodickami, aj by som to pokojne "uvolnila" balerinkami :)))

      Odstrániť
    6. BB, no práve! Mne by asi nikdy nenapadlo to skombinovať. A ani tie farby. Ale takto, prečo nie. A určite balerínky budem preferovať, v lodičkách ja zas toľko nepochodím :D
      Vzor je takýto pávikový:
      https://www.dropbox.com/s/jtm60fvgjt37k4h/2016-07-24%2015.52.56.jpg?dl=0

      A ďakujem teda za odobrenie, nebudem sa báť to naozaj nosiť :)

      Odstrániť
  6. ozaj vyzeras ako tie dievcata z prvej-republiky...môj Ľuboslav, keď zočil tvoje fotky presne toto povedal :D to dievča vyzerá ako z prvej-republiky! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sranda.=D Ja som si nikdy nepomyslela, že vyzerám "prvorepublikovo".=D A zrazu toľko ľudí.=DDDD

      Odstrániť
  7. to je milé :) naozaj to na tebe ale vyzerá krásne :) ja si takýto štýl obliekania na sebe neviem predstaviť, ale na tebe je to skvelé :)
    MakeUpByVeo

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak každý máme to svoje, v čom sa cítime dobre a čo vieme"vynosiť".=) Ale teda ďakujem.=)

      Odstrániť
  8. THESE PHOTOS ARE SOOO ADORABLE!!! I love them!! And yea I might not understand but I still love the photos!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank you very much for such a nice comment. =)

      Odstrániť
  9. Čím déle se na tvé fotky dívám, musím uznat, že pán se trefil více než obdivuhodně! A také to samozřejmě myslím jen v dobrém :) Já si hned vybavím prvorepublikový film Škola základ života, kde se chlapecké osazenstvo třídy svorně zamiluje do půvabné mladé učitelky Boženky. To je přesně ono! ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. =DDD achhh tak to si musím pozrieť ... možno načerpám do budúcnosti aj ďalšiu inšpiráciu.=D

      Odstrániť