sobota 25. júna 2016

Moje korzetové lásky pt.2/2

Dnes sa dostávame k druhej, a na teraz poslednej, časti mojich korzetových lások. Ako som načrtla v predošlom článku, tento bude o dvoch korzetoch - jeden nízky pod prsia a jeden vysoký. Keďže oba mi na rozdiel od prvého spomínaného korzetu sedia, bude tu o niečo viacej fotiek na postave. Takže spravte si pohár ľadovej kávy a pohodlne sa usaďte, lebo toto bude trošku na dlhšie.;)

Nízky saténový
Tento malý ale šikovný korzet pod prsia som dostala ako narodeninový darček od Polly. Ako prvá si ten svoj objednala Polly a ja som bola z neho tak nadšená, že som aj ja jeden chcela. Ja sama by som nemala odvahu kupovať korzet cez ebay (inzerát TU) - áno, presne tam ho dostanete kúpiť - ale Polly je v tomto hotový mág a na výber vecí cez net má proste šťastnú ruku. Šťastnú, pretože hoci tento korzet stál nejakých 15 eur, pomer cena-kvalita je podľa môjho názoru naozaj neskutočná. Predtým však ako opíšem to, čo sa mi na ňom páči, napíšem vám základnú charakteristiku korzetu.


Ako som teda písala už vyššie, ide o saténový korzet pod prsia. Aj tento je podšitý čiernou bavlnenou látkou, ktorá korešponduje s čiernym saténovým lemom. Mne prišiel zabalený vo veľmi praktickom plastovom sáčku, ktorý sa zapína na cvok, a dokonca má aj malý vešiačik, takže si vrecko môžte kdekoľvek zavesiť. Korzet sa klasicky zapína na háky, v tomto prípade tu sú presne tri. Vzadu zasa klasické šnurovanie Korzet má potom 10 kovových kostíc (4 pevné kovové kostice, 6 špirálových kostíc), plus teda vpredu sú dve kovové "platničky" s hákmi - čiže jedna po každej strane. Výhodou tohto korzetu je, že ho predávajú v 20 farbách a v 13!!! veľkostiach. Ja som si kúpila veľkosť S, ktorá je pre obvod pásu, prepočítaného na cm, 68,58 cm - 71,12 cm. Momentálne, keď mám pás cca 67,5 cm by som kupovala už veľkosť XS, ale v dobe, keď som ho dostala bol na mojich vtedajších 71 cm ako šitý. Čo sa týka farby, objednala som si "beige"... podľa mňa to nie je veľmi "béž", ale skôr taká zvláštna, ťažko opísateľná perleťová farba so zelenkavým nádychom. 

No a napokon doplním svoje skúsenosti. Už som teda písala, že pomer cena-kvalita je bezkonkurenčná. S týmto korzetom som však spokojná aj po inej stránke a tou je, že je veľmi pohodlný, no napriek tomu stále krásne tvaruje pás. Túto pohodlnosť totižto zabezpečujú špirálové kovové kostice, ktoré sú veľmi flexibilné. Skôr sa telu prispôsobia a nie, že ho zvierajú ako vo zveráku. Čiže tento korzet by som odporúčala všetkým dámam a slečnám, ktoré s korzetmi ešte len začínajú, a nie sú si úplne isté či to bude ich šálka kávy. Tiež tým, ktoré by chceli tvarovať postavu, ale pritom si chceli zachovať pohodlie. Taktiež je vynikajúci na bežné nosenie resp. viem si ho predstaviť nosiť aj celý deň. A napokon, myslím si, že je vhodný aj na leto, lebo zakrýva len kúsok tela a nie je v ňom tak neznesiteľne horúco. 
Čo sa týka spracovania, nejakú extra kvalitu som samozrejme nečakala, ale aj tu prekonal korzet moje očakávania - nikde sa nestrapká, nepára, háky sedia... Takže aby som to zhrnula - tento drobec je môj najobľúbenejší a najčastejšie nosený korzet. Na postavu mi skvelo sadol ... a tak celkove - za málo peňazí som dostala veľa muziky, keď by som to mala zhrnúť tak ľudovo.=)


Vysoký brokátový
Tento je zasa po vizuálnej stránke môj úplne naj-naj. Nevyzerá tak lacno ako tie saténové a má prekrásnu, luxusnú, krémovo-zlatú farbu. Objednávala ho opäť Polly zo stránky www.corsets-uk.com, lebo tu majú hádam už od veky-vekov nejakú akciu alebo výpredaj. A tak sme s Polly vystihli akciu "kúp jeden a druhý máš zadarmo". A tak ma tento krásavec vyšiel na nejakých 35 eur... 42 aj s poštovným, nech neklamem. Ani v tomto prípade som nečakala veľa - skôr nič, ako niečo. Na moje prekvapenie však prišiel krásny, veľmi pevný/tuhý korzet a ja som sa doňho úplne zamilovala. Má však aj svoje muchy, ku ktorým sa ale dostaneme opäť trošku nižšie.


Strihovo je korzet teda vysoký, s jemným "srdiečkovým" výstrihom a je kompletne cez prsia. Inými slovami, podprsenka nie je nutná, ale keďže ja som "podprsenkový typ", jednu nevystuženú vždy šupnem aj sem, pod korzet. Materiál je teda označený ako brokát, podľa štítku je to však čistý polyester, čo mi v tomto prípade až tak veľmi nevadí, lebo na dotyk je materiál príjemný a pripomína mi to bavlnu. Podšívka je ale klasicky bavlnená, biela. Korzet sa zapína na 6 hákov a vzadu sa klasicky šnuruje. Kostíc po obvode korzetu je 7 (plus dve platničky vpredu s hákmi). Na spodnom okraji je dokonca 6 očiek na podväzky (2 vpredu, 2 na bokoch a 2 vzadu), no tie sa ku korzetu kupovali zvlášť... tie teda nemám.


Moje skúsenosti s  týmto korzetom sú dobré. Naozaj ma prekvapil svojou kompaktnosťou a tuhosťou. Milujem farebné prevedenie korzetu, ktoré je trošku iné (krajšie) ako bolo na obrázku. Pre ilustráciu, ten istý materiál je použitý na tento korzet - TU. .... však je to neporovnateľné????
Na druhej strane, mu chýbajú tie povestné "trojuholníkové vsadky", ktoré som toľko chválila v prvom článku. Z toho dôvodu sa mi zdá, že napriek tomu, že má korzet až 16 kostíc a sťahuje o sto šesť, nevytvára tak peknú "dobovú siluetu". Aj z toho dôvodu by som ho odporučila skôr vyšším a naozaj štíhlym ženám. 
Čo sa týka celkovej kvality, som spokojná - veľkosť som si vybrala dobrú, sedí fajn, akurát háky nie úplne "dosadajú", a tak sa ťažko zapínajú. Keď je korzet už oblečený, pozapínaný a zašnurovaný, je to okej... len proste nie vždy to do seba pekne zapadne ako pri predchádzajúcich korzetoch.


Aby som to celé zhrnula - ako vidíte, aj na internete sa dajú nájsť dobré kúsky za primerané ceny, ktoré pekne plnia svoju funkciu. Určite by som sa nebála nejaký korzet si takto objednať, treba však poriadne čítať, čo kupujete a od koho... Hlavne si spravte prieskum a porovnajte ceny. Korzety z vyššie uvedenej internetovej stránky totižto dostanete kúpiť aj na Slovensku, avšak za omnoho premrštenejšie ceny (tam je ale potom zasa otázka reklamácie, všakže =)). No a možno by bolo fajn nemať zbytočne veľké očakávania.;) Predsa len to nie je korzet šitý vám, na vašu postavu, a tak rovnako ako bežná konfekcia vám nemusí sadnúť do bodky, rovnako sa to môže stať aj v tomto prípade. A ak rozmýšľate nad extrémnejším sťahovaním, potom určite odporúčam neísť touto cestou, nešetriť, ale naopak dať si korzet ušiť na mieru kvalitnej a skúsenej krajčírke!

Napokon, bola by som veľmi rada ak sa podelíte so svojimi skúsenosťami s korzetmi aj vy, a to či už kupovanými alebo šitými na mieru. Prípadne, sa pochválte kde nakupujete korzety vy alebo aké úlovky sa vám podarili.... Dokonca! Našiel by sa niekto, kto kúpil aj dobový korzet (starožitnosť)???
BB

4 komentáre:

  1. Ano, ten satenovy pod prsia sa da nosit cely den, uz som ho parkrat tak mala. A mas pravdu..na to ako casto ho nosim a ako dlho ho mam nema jedinu vadu :)) Len dalsi si objednam o cislo mensi, u mna prave to S xD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď som videla na koncerte Emily Autumn ako naširoko majú viazané tie korzety resp. tá medzera na šurovaní bola naozaj obrovská.... tak niekedy naozaj rozmýšľam, že si kupujeme korzety až príliš na mieru.=D

      Odstrániť
    2. Ale tak vies...zasa uvolnenu branicu na spievmanie mat nusime:D

      Odstrániť
  2. hmm.. tebe veľmi pekne sedia obidva. Môj problém je, že ak chcem aby ma korzet čo i len trošku viac stiahol, zatlačí mi na boky a z nich mi potom trčia šunky.. Aby mi to nerobilo, potrebujem korzet, ktorý je tak akurát, no ten nerobí ako píšeš tak krásnu siluetu. Vidím to tak, že si dám predsa len jedného dňa nejaký ušiť :)
    Drew's Beauty

    OdpovedaťOdstrániť