nedeľa, 19. júna 2016

Moje korzetové lásky pt. 1/2

Slovo korzet som skloňovala vo viacerých mojich článkoch, pričom som Drew ktorá sa na ne zopár ráz už pýtala, navrhla, že jej pripravým jeden extra korzetový článok, kde zhrniem svoje skúsenosti, a čo-to porozprávam o svojej pidi zbierke (ako sme hovorili na hodine starožitníctva: dva sú pár, tri zbierka). A síce, bolo si naň treba chvíľu počkať, ale nakoniec som ho predsa len napísala a tu je výsledok. V článkoch (budú dva, max. 3, uvidím podľa textu)) predstavím svoje tri korzetové "lásky", teda korzety, ktoré som si kúpila či dostala. Nie je ich nejak veľa, ale nájsť obstojný korzet v bežnom obchode tiež nie je veľmi jednoduché...  Na mieru šitý korzet zatiaľ v mojej skrini nie je, ale verím, že aj k nemu sa časom dopracujem. Poďme sa ale baviť o tých "z obchodu". Ako prvý predstavím svoj úplne prvý, čierny saténový korzet. V druhom článku potom prídu na rad ostatné dva.;)

Čierny, saténový korzet.
Tento korzet je môj úplne prvý a doslova som si ho vyprosíkala od rodičov pod vianočný strom... niekedy na strednej... hádam ako 17-18 ročná. Totižto korzet stál okolo 200 eur a sama som si ho dovoliť nemohla. Na korzet som natrafila úplnou náhodou, keď som išla po meste a vo výklade obchodu so spodným prádlom som uvidela figurínu s korzetom!!!! A naozaj krásnym. Neváhala som, vošla som do obchodu a hneď sa začala vypytovať. Inak tento obchod je stále v prevádzke a nachádza sa na Námestí SNP, na rohu ulice, vedľa McDonald´s. Keďže som si korzet kupovala v obchode pomaly 10 rokov dozadu (panebože!!!!! ten čas letí), neviem vám povedať či ich tam stále ešte kúpite. A teda nejde o priamu kúpu. Slečna predavačka vás v obchode len premeria, vyberiete si typ korzetu z katalógu a ona tieto informácie odošle do Anglicka, a následne odtiaľ vám korzet pošlú.


Korzet vyrába značka Vollers. Príbeh týchto korzetov resp. značky začína už v r. 1899, kedy si manželia Harry a Nelly Voller založili v Portsmouth obchod a továreň. Celú históriu si môžte prečítať na ich oficálnej stránke, ktorá je zároveň e-shopom - TU. Od Vollers som mala možnosť mať v rukách dokopy tri korzety - okrem mňa, si korzety kúpili aj ďalšie dve niekdajšie kamarátky - tie boli obe spokojné a korzet každej veľmi pekne sadol.

Dva korzety z troch od Vollers prišli pekne zabalené v čiernej, pevnej krabici, v ktorej korzet aj skladujem (ten jeden korzet dostala kamoška bez krabice). Súčasťou bol aj malý letáčik s návodom ako do korzetu navliecť šnúrky a tiež 4, solídne vyzerajúce, podväzkové spony. Skúsenosti s nimi nemám, spoločne s korzetom som ich nikdy nepoužila.


Korzet je ušitý z čierneho saténu, podšitý bavlnenou textíliou - katalógová verzia bola z červeného saténu, no ja som chcela čierny. Vpredu sa zapína na 5 skutočne kovových hákov, vzadu je klasické šnurovanie. Čo sa týka strihu, je to korzet s polokošíkmi, to znamená, že vrchný rovno strihaný diel nekryje celé prsia, preto ho treba kombinovať s podprsenkou. Korzet má 14 kovových, pružných kostíc, vpredu sú potom spomínané skryté kovové háky. Spodok korzetu je potom tvarovaný do jemného špicu.

No a samotné skúsenosti. Zo všetkých korzetov, ktoré vlastním, ako som spomínala sú tri, považujem tento za najkvalitnejšie spracovaný. Ak máte správnu veľkosť, sedí neskutočne krásne a krásne tvaruje postavu. Odporúčam najmä ženám so ženskými krivkami. Totižto tento korzet má to, čo drtivej väčšine "konfekčných" korzetov chýba, a to je taká trojuholníková vsadka v oblasti bokov. Tá je dobrá nato, že vám korzet boky nestiahne, ale naopak, vďaka tejto vsadke korzet oblý tvar bokov krááásne opíše.


Čo sa týka pŕs, tak týmto korzetom získate... dekolt s veľkým "D". Jedna z kamarátiek, ktorá si kúpila od Vollers korzet, má prirodzene veľké prsia a vďaka tomuto korzetu mala fakt Dekolt. Pohľad na jej prsia vo mne evokoval len jediné pomenovanie: búrlivé výšiny... a musím povedať, že sa pomenovanie ujalo a a v rámci skupiny ho používame doteraz.=D

Čo sa týka mojej spokojnosti s korzetom - som spokojná s jeho spracovaním (cenou už menej =D), aj s tým ako vyzerá na postave, zapínanie je skvelé - krásne dolieha (čo bude problém pri ďalšom)....  ALE!... ako inak, bez "ale" by to nešlo... radosť z neho mi hneď v úvode pokazila slečna predavačka. Ako som na začiatku písala, že práve ona je tá, ktorá berie miery... tak mne ich zobrala asi dosť zle, lebo hneď od novoty mi bol trošku na bokoch a v oblasti hrudníka voľný. Skúsila som ho vyreklamovať - nech mi teda pošlú menšiu veľkosť, ale keďže korzet nebol v katalógovom prevedení (ak si spomínate, v katalógu bol v červenej), predavačka ma upozornila, že sa nedá reklamovať... a naozaj sa nedal - nezobrala mi ho.

Korzet mi teda ostal, a keďže som za posledné dva roky dala dole ešte pár kíl, je už pre mňa nenositeľný (priveľký). Napriek tomu si ho ale nechávam, a to nielen preto, že mám v pláne korzety kolektovať, ale najmä z tej nostalgie - veď bol môj prvý!!!! =D

Ospravedlňujem sa, že tu nie je viacej fotiek, ale korzet mi už naozaj nesedí, nie je ho veľmi ako nafotiť, aby som vám ukázala ako vyzerá na postave. Aj úvodná fotka je stará tak 2-3 roky. Ale ak máte akékoľvek otázky, pokojne sa pýtajte, pokusím sa ich zodpovedať.;)
V ďalšom článku potom predstavím ostatné dva korzety - jeden bude vysoký - cez prsia, druhý krátky - pod prsia. Oba z dvoch rôznych zdrojov, takže je sa na čo tešiť. =)
BB

6 komentárov:

  1. hm...tiez sa akoze chystam popisat cosi o mojich korzetoch...ako doplnok k clanku o historii, ale neviem sa k tomu dokopat a tento mesiac sa ani nedokopem :D
    .... skoda, ze ten cierny uz nesedi, ma naozaj krasny tvar. a tie "veci po bokoch" XD su super napad...teraz si ale nie som ista, ci daco take nema ten môj cerveny (keby sa mi tak chcelo ist do satnika xD), ale zasa na nom nikdy nebudu perfektne sediet tie ramienka. Vsetko ma nejaku zavadu, tiez to vidim na namieru sity, ked raz budem velka a bohata xD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja mám tento článok, pôvodne som myslela, že to natlačím do jedného, v hlave asi aj mesiac a tiež, nie a nie sa dokopať do toho, aby som ho napísala. Ale tak nakoniec, je tu a ešte jeden bude treba napísať.... =D
      No veď práve - preto sú tie na mieru tak dokonalé a tak dobre sedia - lebo sú na mieru.=D Ale tie ramienka by sa nedali skrátiť???? Lebo čo som videla, sedí ti prekrásne... a hore keby sa upravili/skrátili... bolo by to dokonalé....

      Odstrániť
  2. jéééééj ďakujem, som v poslednej dobe nemala čas na čítanie a teraz som si ho našla a čo nenájdem :) ďakujem krásne.
    No vyzerá teda peckovo a len sa mi potvrdzuje to, že za dobrý korzet si treba priplatiť. Ja by som veľmi chcela od Riwy, lenže u nej je čakačka 1-2roky.. :( teraz som obdržala od jedného eshopu na recenziu korzety pod šaty, no mám pocit, že pokiaľ na to nie sú spravené šaty, tak ten korzet až tak veľa nespraví. Alebo mám fakt zlé korzety :D
    Drew's Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej hej, videla som, že som na FB, že ste boli na množstve dobových akcií.=)
      Musím súhlasiť, tie kupované korzety veľa nespravia - aspoň nie takú sileutu akú si predstavujem ja. Ešte tento ako tak tie krivky opíše a vytvorí nejaký pás... ale ten zbytok, o ktorom píšem v ďaľšom článku - proste nie je to tá "dobová" silueta, ktorá sa, aspoň mne, tak páči.=D
      A na Riwu sa čaká Už 1-2 roky??? Tak to aby som si svadobný korzet dala ušiť už teraz niekedy, hoci aj tak sa obávam, že stále by to bolo po termíne.=DDDD Škoda, má krásnu prácu. Ja si pamätám ešte jej úplne prvé korzety, ktoré prezentovala na svojom osobnom blogu strááááášne dávno dozadu.... a vypracovala sa na dokonalú korzetiérku.=D Akože klobúk dole.=D Ale to už asi trošku odbáčam....

      Odstrániť
    2. ja ju poznám len vďaka kamoške, s ktorou robíme tie Vintage záležitosti (inak spustenie časopisu je stále v nedohľadnej dobe). A od niekoľkých ľudí som počula, že má toho toľko, že si treba počkať na ten korzet. Premýšľam ešte, či neskúsim osloviť niekoho z etsy, je tam mnoho šikovných žienok a tie ceny sa väčšinou pohybujú okolo tých 100Eur.

      Odstrániť
    3. Určite. Ja sledujem na Instagrame viaceré ženy, čo šijú dobové kostýmy a korzety a väčšina, ak nie aj všetky, predávajú práve cez etsy. Tiež som už premýšľala, že by som si raz objednala odtiaľ.

      Odstrániť