streda 8. júna 2016

Medený jazdec



Neviem ako vám, ale mne sa často stáva, že uvidím krásny kus oblečenia - je jedno či na druhej žene, na obrázku, fotografii, vo filme atď... jednoducho je krásny, a ja proste zatúžim ho mať... alebo niečo veľmi podobné. Veľkou inšpiráciou sú mi však aj samotné pocity z nejakej veci, hudba, obraz, materiál... Hneď mi začne pracovať mozog a už premýšľam aký odev by z toho mohol vzniknúť a ako ho prispôsobiť, aby bol ešte krajší, čo by som ubrala, čo pridala, z akej látky by som chcela aby bol. 

Momentálne je pre mňa silnou inšpiráciou kniha od Paulline Simons: Medený jazdec (inak neodporúčam čítať - desivo smutné). Hoci o oblečenie v tejto knihe ani zďaleka nejde - je to romantický a tragický príbeh odohrávajúci sa v Rusku počas II. svetovej vojny... inšpiruje ma práve atmosféra tej doby, a tak som si povedala, že ja proste chcem mať šaty s charakteristickou siluetou z obdobia 40-tych rokov. A keďže sa stále oháňam tým, že už nebudem oblečenie nakupovať, ale dávať si ho šiť, tak po sukni z toile de jouy sa chystám práve na šaty z tejto éry. 

Druhou inšpiráciou, resp. inšpiráciou, ktorá sa síce pridružila náhodne, ale predsa len tématicky úplne vhodne zapadla, je ruská návrhárka Ulyana Sergeenko. Ulyanine návrhy, najmä tie z predošlých rokov, doslova zbožňujem, pretože je z nich cítiť nádych histórie, no tiež aj ruského folklóru a to všetko pretavené do modelov nositeľných v 21. storočí.
A teraz ste asi zvedavé, čo mi z tejto inšpirácie mohlo vzísť. Nuž tak prejdime si to všetko postupne.

V prvom rade už dlho túžim mať dlhé šaty. Tie zháňam už druhé leto a nie a nie nájsť tie "pravé" (moja túžba po dokonalosti v niektorých oblastiach ma raz privedie do blázinca =D), tak som sa rozhodla, že ak si dať niečo ušiť, tak určite dlhé šaty. Tu prichádza ako inšpirácia práve Ulyana a jej dlhé šaty z tmavomodrej látky s bielymi bodkami.  Na tomto jej modele oceňujem aj zapínanie šiat na gombíky, ktoré je hravo umiestnené vzadu na chrbte. Čiže šaty by mali byť dlhé s radom gombíkov na chrbte.

Ulyana Sergeenko
Aby sme dosiahli feeling 40-tych rokov, musia mať šaty tú správnu dobovú siluetu. V prípade 40-tych rokov sú charakteristické výrazné ramená.... ja im zvyknem hovoriť "ostré ramená"... lebo celková silueta hornej polovice tela, keď sa pozriete na akýkoľvek obrázok, vytvára trojuholník (širšie, zdôraznené ramená a úzky pás), a keďže trojuholník má ostré hrany, tak ma vždy napadne toto spojenie - "ostré ramená". =D Ďalej chcem, aby mali šaty nazberkané rukávy... nie veľmi... primerane. =) Premýšľala som aj nad golierikom, a tak sa do finálneho výberu dostali tieto dva strihy, ktoré slúžia ako odrazový mostík.

Pinterest
Pinterest
Čo sa týka materiálu, zamilovala som si tzv. modrotlač. Je to vlastne látka nafarbená na tmavomodro, na ktorej sú vytlačené rôzne folklórne motívy - od drobných kvetín cez geometrické vzory. Táto látka sa používa na šitie krojov, ale aj návlečiek na periny, obrusov atď. U nás je to teda veľmi tradičná látka. Tú istú látku som však objavila aj v bordovej, takže zatiaľ si ešte nie som istá v akej farbe by som tieto šaty dala vyhotoviť.
Shashe.sk: Tovagli
Sashe.sk: Tovagli
Moja inšpiračná nástenka by teda vyzerala nejak takto. Úplne dole v článku sa potom nachádza aj skica finálneho odevu - ako by som chcela aby šaty v skutočnosti vyzerali. Otázkou teda už len zostáva, kto by mi ich ušil a za koľko. =D Cenové analýzy prosím posielať na môj email. =D .... Ale nie, teraz vážne - ak viete o nejakej skutočne šikovnej a cenovo prijateľnej krajčírke, dajte mi vedieť. A ak si na tieto šaty trúfne aj študentka alebo dievča, ktoré proste "rado šije" - pokojne sa ozvite - rada pôjdem do toho.
BB

4 komentáre:

  1. Tak toto by bola parada! Tiez sa neviem rozhodnut vo farbe, ale myslim ze bordove saty nemas, nie? ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne takto uvažujem aj ja - až na jedny šaty do divadla, nemám nič bordové. =D Ale uvidíme, materiál či farba mi nerobí až takú starosť ako to, že neviem nájsť nejakú dobrú krajčírku.=D

      Odstrániť
  2. Jednoznacne si ta v nich viem predstavit a som za modruuuu ;) drzim palce s krajcirkou ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dnes som na jedno krajčírstvo natrafila úplnou náhodou - skúsim sa tam ísť popýtať či by vedeli a za koľko. =D Mne inak tiež stále rezonuje tá tmavomodrá... aj keď by som rada skúsila niečo nové ... modrá je proste pre mňa naj.=D

      Odstrániť