nedeľa, 8. mája 2016

Toile de Jouy a Alexa Chung pre M&S

Sukničku z toile ste u mňa na Instagrame mohli vidieť za posledné týždne hneď na viacerých fotkách (myslím, že "až" na dvoch =D). Dala som si ju ušiť k narodeninám, pretože po šatách či sukni z toile de jouy túžim už dlho, a rovnako dlho túžim po dlhej a objemnej sukni v štýle 50-tych rokov, ktorá by sa hodila k mojej spodničke. 

Toile de jouy, tak sa volá materiál, z ktorého je sukňa ušitá, bol veľmi populárny vo Francúzsku v 18. storočí. Áno, naozaj tak dlho je známy tento materiál, u ktorého mám pocit, že posledné roky zažíva renesanciu, pretože okrem šiat z neho napr. Ikea vyrobila obliečky na periny, ale populárne sú tiež tapety, šálky, poťahy a samozrejme oblečenie. Ja som toile prepadla v momente, keď som videla fotky Dity von Teese, ktorá mala oblečené šaty od Vivienne Westwood. Nie len samotný strih, inšpirovaný siluetou 18. storočia, mi učaroval... ale samozrejme aj materiál. Ten je charakteristický bielym alebo jemnulinko krémovým podkladom a potlačou, ktorá najčastejšie vyobrazuje pastorálne alebo galantné výjavy. Tie bývajú najčastejšie v čiernej, červenej alebo modrej farbe, ktorá sa mne osobne páči najviac.


Avšak, kde túto látku zohnať alebo kúpiť vám nepoviem - ja som ju videla u Madame Muffin, ktorej FB stránku sledujem už dlhší čas, a práve u nej som si dala sukňu šiť. Celá objednávka prebehla v štýle - tu vám posielam obrázky, chcela by som na nej takéto a takéto detaily a takto a takto širokú... je to možné? Obratom mi prišiel náčrt, ako chcem mať riešený pás a či kolovú alebo polokolovú sukňu... názvy vo mne síce niečo evokujú, ale ten rozdiel medzi nimi mi jasný nebol ... Ale vyriešili sme aj to a potom som len nedočkavo čakala na výsledok. Sukňa prišla hotová za necelé tri týždne aj s čakaním na príchod platby na účet, aj s revíziou šijacích strojov a aj s pár dňovým intermezzom, kedy suknička bola síce hotová, ale slečna ju zabudla odoslať. =D Tak čo.... stáva sa.=D


No a s výsledkom som naozaj spokojná - látka je čistá bavlna, je pevná, obvod spodnej sukne okolo 3 metrov.... jednoducho bohapustá márnivosť. Jediné, čo by som vytkla - pás som si predstavovala trošku vyšší... alebo inak... pás mohol byť pokojne trošku vyšší, ale v zásade je to o.k. aj také, aké to je. Okrem sukničky mi prišla ako darček čelenka, tiež z toile, a opasok (nie sú na fotke). Ďalej návod resp. odporučenie ako sukňu prať a žehliť a dve sponky do vlasov s mašličkou. Full servis! =D


Zo sukne som sa tešila aj z toho dôvodu, že som v nej chcela absolvovať tak krásnu udalosť, akou je svadba. Čiže okrem toho, že bola narodeninová, bola aj svadobná. Teda... ja som sa nevydávala, len som sa účastnila a to bola zároveň moja úplne prvá účasť na svadbe. Ešte deň pred svadbou som večer, po práci zháňala top, ktorý by sa k sukni hodil a zároveň bol aj dostatočne reprezentatívny.... zhrniem to len jednou vetou - to, čo je v obchodoch v nákupných centrách je čistá hrôza. Naozaj som si nemala z čoho vybrať .... až som v Marks and Spencer natrafila na jednu bavlnenú blúzočku s krásnym stojačikovým golierom. Okej - zasa je jemne ružová ... pomaly a nechcene kolektujem ružové veci... a nie natoľko reprezentatívna ako som si predstavovala, ale čo narobím, keď som potrebovala top a táto bola tak krásne retro rozkošná ... a bolo to to najlepšie, čo som za tie tri hodiny videla???? Tak som ju 15 minút pred zatvorením obchodu zaplatila (s otázkou mierenou na pani predavačku či sa bude dať vyreklamovať, ak ten hnusný fľak od make-upu nezíde dole) a jemne frustrovaná išla domov. Inak blúza je z kolekcie, ktorú pripravila pre Marks&Spencer Alexa Chung. Ako inšpirácia jej slúžil archív tejto značky.


Samotná svadba bola krásna, mladomanželia boli ako vystrihnutí zo žurnálu a počasie vyšlo na jednotku s hviezdou... Dokonca som "chytila" aj prenáááádhernú nevestinu kyticu (dole na obrázku), tak možno do roka a do dňa budem na ďalšej svadbe.... kto vie? =D
BB

13 komentárov:

  1. Kyo by to bol pobedal,ze maju nase obliecky taku historiu ;D...ale nie, vazne. Je to prekrasny motiv a paci sa mi aj v takej bledulinko cervenej :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Človek ani nevie čo má doma.=D A nielen Ikea je tak "inovatívna", že sa vlastne inšpiruje starými vecami... ale celkove, keď vojdeš do akéhokoľvek obchodu - tá inšpirácia (alebo kopírovanie) je tam vždy prítomné... a prekvapuje ma, koľko ľudí si to ani neuvedomuje. =D
      Inak Madame Muffin tuším v niektorom komente spomínala, že v takej farbe by mohla mať/má látku??? Alebo to bola ružová???? Nie je bledulinko červená vlastne ružová? =D

      Odstrániť
  2. Tá suknička je prekrásna! :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. =) Tiež som s ňou veľmi spokojná =)

      Odstrániť
  3. nádherný outfit na krásnej žene, sukňa je božská a blúzka úplne mega nádherná :) úplne ti rozumiem tým nakupovaním, ja som to preto už so známymi reťazcami vzdala a skôr sa orientujem na internetové bazáriky, výmeny a sekáče :)
    Ešte by som sa chcela spýtať, tuším som sa ťa to pýtala už v niektorom komentári, ale zabudla som si zapnúť upozornenia a neviem to už dohľadať - kde kupuješ korzety? Lebo ja som zatiaľ z tých lacných nenašla žiaden, ktorý by bol nositeľný pod normálne oblečenie.
    Drew's Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem - kompliment vždy veľmi poteší.=) No ja sa sem-tam zatúlam aj do obchodných domov - keď si s maminou robíme "dámsky" deň - nakupovanie, obed, kávička.... alebo keď nevyhnutne potrebujem niečo na seba - ako napr. teraz.=D A vždy odchádzam znechutená a frustrovan - naozaj len málokedy objavím jedinečný kúsok. A ak áno, tak je to výnimka potvrdzujúca pravidlo. =D
      Ja som teraz začala pracovať na plný úväzok ... proste ako normálny dospelý človek, tak som si dala predsavzatie, že ak to bude čo len trocha možné, budem si dávať veci šiť - podľa seba.=D Samozrejme, je to omnoho drahšie, ale jeden poriadny kúsok raz za čas naozaj neuškodí.
      No, korzety... to asi spíšem rovno samostatný článok, lebo to je na veeeľmi dlhý komentár/článok. Mám síce len tri, ale rôznej kvality, rôznej ceny.... tak tam prihodím aj linky, ceny atď. Budeš to mať komplexne spracované =)

      Odstrániť
    2. super, vďaka, teším sa na článok :)

      Odstrániť
  4. Nádherný něžný model. Moc ti sluší :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem.=) Trošku ma mrzí, že tu blúzu nemali v bielom... ale ako zvyknem vždy ironicky poznamenať: ružovej nie je nikdy dosť.=D

      Odstrániť