sobota, 16. apríla 2016

Zaujímavé insta-účty

Internet
Po dlhej dobe som si konečne našla čas prihodiť na blog nejaký príspevok. Nechcem hľadať výhovorky, prečo si neviem nájsť trošku času, ale skrátka faktom je, že v práci som od rána do večera (doslova), a keď už konečne nastane víkend, pošlú vás z práce na team building na Štrbské pleso do hotela Kempinksi... a vy zasa nemáte chvíľu pre seba, lebo tam chytíte migrénu a prespíte wellness aj super luxusnú večeru. =/ Dnes som si ale tú krátku chvíľku pre seba ukradla resp. zorganizovala a rozhodla som sa, že napíšem článok o tom, koho sledujem na instagrame. Mám tam zopár, pre mňa veľmi zaujímavých a inšpiratívnych ľudí/účtov, tak možno niektorý z nich zaujme a inšpiruje aj vás.

Ako prvý by som spomenula účet "artgarments", ktorý uverejňuje detaily odevov z rôznych portrétov. Ide konkrétne  o maľby z rôznych období. Z tohto účtu som úúplne najviac vo vytržení a to z viacerých dôvodov: milujem umenie, milujem dobové oblečenie a úplne ulietavam na takýchto detailoch. Vždy ma napr. facinovalo ako bravúrne vedeli maliari zachytiť materiál či jemnú čipku - vyslovene pri pohľade na obraz cítite a počujete šušťanie taftu, jemnosť a ľahkosť mušelínu alebo naopak, "hustý" a ťažký zamat. Vždy, keď som v múzeu alebo galérii a pozerám na takéto krásne portréty žien, mužov či detí, láka ma dotknúť sa obrazu, pretože mám dojem, že ten daný materiál pocítim medzi prstami...samozrejme dotýkať sa je zakázané a materiál je len namaľovaný... ale je tak reálny! =D No uznajte!
Art Garments

Ďalším obľúbeným účtom je "norafinds". Tento účet vedie Nora, ktorá momentálne žije v Londýne, no korene má v Indonézii a v Austrálii. Miluje vintage, je strašne milá, zlatá, podľa mňa jedinečná a úplne na nej obdivujem, že ona je vlastne vedkyňa a venuje sa výskumu....=D  konkrétne čoho vám ale nepoviem, hoci to už niekoľkokrát zverejnila. Celkove má veľmi pozitívnu energiu a je pre mňa naozaj inšpirujúca.=) Vedie aj blog a píše zaujímavé články, skúste pozrieť.
Nora 

Účet s krkolomným názvom "documentingfashion_coutauld" sa venuje dejinám odievania. Je to vlastne účet inštitútu The Courtauld Institute of Art v Londýne, ktorý ponúka rôzne študíjne programy a jedným z nich sú práve dejiny odievania.Skvelé na tomto účte je najmä to, že na fotkách uvidíte veci z archívov, z rôznych výstav, ktoré sú zväčša nedostupné napr. kvôli vzdialenosti a k tomu dostanete komentár od postgraduálnej študentky, ktorá robí výskum práve v tomto inštitúte. Komentáre vás presne navedú na to, na čo sa na fotografii či obrázku oplatí zamerať a vysvetlia prečo to tak je, čo bolo zámerom atď. 
Documentingfashion_courtauld

Na účet "americanduchess" som sa dostala tuším cez Polly, ktorá mi raz poslala link na stránku, kde mali krásne reprodukcie historickej obuvi. No a odtiaľ som sa preklikala na instagram. Účet sa venuje výrobe, prezentácii a predaju dobových topánok a odevov. Ako sa hovorí:"až budem veľká a bohatá" jedny topánky si od nich určite kúpim.=D Jedny za cca 200 dolárov (aj s poštovným samozrejme) už vyhliadnuté mám, tak hádam sa čoskoro pošťastí.=D Zatiaľ môžem pozerať na ich novinky v ponuke a na krásne fotografie. 
American Duchess

Zaujímavou zastávkou je milovníčka vintage, modelka a neviem čo všetko dokopy "magdalena_regina", no v každom prípade je podľa mňa neuveriteľne krásna a fascinuje ma jej štýl.
Magdalena Regina

Na úplný záver, trošku mimo módy a zároveň s módou spätý, prinášam účet "blogilates", ktorý vedie Cassey Ho. Cassey som na svojom blogu už spomínala - venuje sa športu, životnému štýlu, zdravému jedlu, snaží sa o pozitívne vnímanie tela a podobne. Natrafila som na ňu na YT ešte v r. 2013, kde uverejňuje krátke videá so súborom cvičení. Odvtedy s ňou cvičím a nedám na ňu dopustiť, pretože nič lepšie a komplexnejšie som nenašla. Je to príval energie a pozitívnosti. Je síce fakt, že v poslednej dobe sa z nej stáva "značka" a "produkt", takže všetko okolo začína byť komerčnejšie, no stále je to niečo resp. niekto, z koho si možno brať inšpiráciu. Totižto Cassey musela prekonať veľa prekážok, kým sa dostala tam kde je, no išla si za svojím snom, vedela čo chce a to aj dosiahla. Ako hovorila, jej rodičia, najmä otec ju často demotivoval a neveril, že to, čo chce aj dosiahne....a hľa... vybudovala si také malé veľké impérium. A čo sa týka módy - navrhuje a predáva športové oblečenie a doplnky...
Blogilates
Takže toto je krátky zoznam pre mňa najzaujímavejších účtov na Instagrame, aké som zatiaľ našla. Ak vás akurát nejaký zaujímavý napadol, píšte do komentárov, rada sa nechám inšpirovať.
BB

6 komentárov:

  1. Artgarmens ma teda uplne ocarili! a musim povedat, ze magdalena regina je dokonala! je to zvlastne - vymyka sa vsetkym standardom sucasnej krasy a myslim, ze prave tym je neporovnatelne krajsia...
    american duchess...xD o nich si stale myslim, ze si ma na ne upozornila ty, tak ktovie, odkial to vlastne vzislo xD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa stále marí, že si mi poslala link na stránku s komentárom v štýle: AHA! Viktoriánske topánky! =DDD.... ale možno to naozaj bolo naopak, kto vie... ale text správy bol určite podobný.=D A tie jedny tango boots si od nich raz kúpim... =D

      Odstrániť
    2. ja budem mat rozhodne jedneho dna tie nizke hartfieldky xD

      Odstrániť
    3. Tak to by sme mali objednať spolu, nech ušetríme na poštovnom...z tej Emériky je to trošku drahé =D

      Odstrániť
  2. Naozaj veľmi zaujímavé účty! :) Blogilates úplne zbožňujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Plne súhlasím - s Cassey som si vyšportovala telo a získala kondíciu ako nikdy v mojom živote. =D.... škoda len, že teraz to príšerne pokulháva =/

      Odstrániť