nedeľa, 24. apríla 2016

26 zaujímavostí k mojim 26. narodeninám

V piatok som oslávila svoje 26. narodeniny. Veru... som vo veku, kedy mám bližšie k 30-ke ako k 20-ke. Že vraj ľudia okolo 30-ky sú najspokojnejší... o tom by som trošku polemizovala, ale keďže vás tu nechcem obsypávať depresívnymi rečami o tom, kde by som už v 26. mala chcela byť, ale nie som, pripravila som si aspoň 26 "zaujímavostí" z môjho života. Takže vy čítajte, ja idem zatiaľ zapiť fakt, že som zasa o rok múdrejšia, skúsenejšia a krajšia, lebo veď ženy sú ako vintage šaty od Diora - vekom nadobúdajú hodnotu =D

No a tu je tých 26 zaujímavostí... ;)

1. Milujem kimchi. Kimchi je tradičná kórejská nakladaná kapusta a je mi jedno v akom vyhotovení mi je naservírované -"surové", v polievke, s opekanou ryžou, domáce, kupované, ... Dokonca mám v pláne si do bytu kúpiť kimchi chladničku a robiť si vlastné kimchi. 
2. Behom jedného roka som spravila certifikát z čínštiny (tretí level) a získala som štipendium na ročné štúdium jazyka v Číne. Kvôli škole, tu na Slovensku, som sa ho síce vzdala, ale tá hrdosť na odvedenú prácu mi ostala...
3. Nerada telefonujem. Je síce fakt, že v súčasnej dobe sa to zlepšilo, keďže súčasťou mojej práce je komunikácia s klientmi a z veľkej časti práve cez telefón... ale stále je to pre mňa istým spôsobom nepríjemné a niekedy stresujúce... áno, aj obyčajné objednanie pizze je pre mňa výzva.=D
4. Od mala snívam o reprodukcii dobového odevu. Nepoviem, z ktorého obdobia by mal byť, pretože milujem hádam každé historické obdobie - ale nepohrdla by som šatami z konca 18. storočia, ďalej šatami s krinolínou z cca 60tych rokov 19. storočia a nejakými peknými z obdobia secesie. =) To je taký základ... =D
5. Neskutočne obdivujem baletky - nie len kvôli "pointe shoes" a tutu sukničkám, ale najmä kvôli ich vytrvalosti, fyzickej a psychickej sile... aspoň mne to ide všetko ruka v ruke.
6. Moja najobľúbenejšia kniha je Jana Eyrová, ktorú som prvý raz čítala na základnej škole. Milujem atmosféru knihy a pána Rochestra, hoci s Janou ako s hrdinkou sa veľmi nestotožňujem.
7. Naproti tomu mojím knižným ženským ideálom je Scarlett O´Hara z Odviate vetrom. Je to typ silnej a samostatnej ženy, ktorú nič nezlomí. Tiež sa mi páči, že má svoje "slabé chvíle", robí chyby aj keď na ne prichádza dosť neskoro, je zlá aj dobrá, netvári sa ako stelesnenie čistoty, cností a správnych rozhodnutí, je proste žena. Podľa mňa je to najlepšie spracovaný ženský charakter. 
8. Počúvam kórejský pop... a páči sa mi to. =D
9. Bojím sa malých detí... alebo ich matiek? =D Jednoducho plačúce dieťa ma stresuje. Vtedy mám pocit ako keby som mala na sebe krikľavo žltý kostým šaša  a všetci sa pozerajú a nechápavo krútia hlavami, že čo som tomu dieťaťu pre boha spravila, že tak plače! 
10. Neviem hrať karty... ani loptové hry. Na základnej škole som pri volejbale odrazila loptu spolužiačke do hlavy a naopak, iná ju odrazila mne... teda... ona mi prihrávala, len ja polienko som to nevedela spracovať. =D
11. Priateľ pracuje ako navigátor na obchodných lodiach. Cestuje krížom-krážom po celom svete niekoľko mesiacov a zjednodušene povedané nám do Európy vozí banány, oblečenie a iný náklad/tovar na cca 300 metrových loďkách. =D
12. Zo svojej prvej letnej brigády som si kúpila foťák - polaroid za 75 EUR. Vtedy ho predávali len v jednom internetovom obchode... dnes ho kúpite prakticky všade a majú viacero nových modelov a za lacnejšie.
13. Potrpím si na kvalitnú kávu. Milujem jej horkú chuť, ktorú si niekedy zjemním mliekom alebo domácou šľahačkou, ale nikdy nie cukrom.
14. Milujem prechádzky (historickými) centrami miest a vysedávanie v kaviarničkách s dobrou šálkou kávy a koláčikom. Zlá káva a nechutný koláč ma inak vedia poriadne rozladiť.=D Jednoducho kávu a koláč beriem osobne.
15. Keď som na dovolenke nešetrím ani peniazmi, ani kalóriami. Ako hovorí moja mama: ak na to nemáš, tak tam nechoď. Samozrejme nemusím oplieskať každú korunu, ktorú mám a na každú hlúposť, ale ak sa mi niečo páči a mám na to peniaze, neváham.


16. Najhoršími ľudskými vlastnosťami je podľa mňa klamstvo a lakomstvo.... a meškanie!
17. Ak by som raz robila cosplay, určite by som išla za niektorú zo Sailor Moon. Dokonca mám v pláne jeden takýto -fest v kostýme absolvovať a asi by som mala čo najskôr, lebo za chvíľu na to už nebudem mať vek.=D Ak už aj náhodou dáááávno nie som za zenitom v tomto.=D
18. Keď som mala 10 alebo 11 rokov zlomila som si ruku, lebo som machrovala pred staršími chalanmi, že ja z toho mostíka skočím (na korčuliach). Tak som sa rozbehla, pred mostíkom som pribrzdila, lebo na mňa "prišlo" rozmyslenie, no bolo už neskoro... tak som sa len zviezla hore, dole a bum na ruku. A keďže som vtedy ešte nemala v škole hodinu prírodovedy o tom, že zlomenina sa nikdy nenapráva, sesternica mi s dobrým úmyslom ruku "napravila". Čo je však na tomto príbehu ešte "zábavnejšie", so zlomenou rukou som chodila ďalší týždeň, lebo som sa bála, že dostanem od mamy na zadok, keď zistí ako to všetko bolo. Až keď ruka napuchla do gigantických rozmerov a ja som s ňou už prakticky nemohla nič, tak mama pochopila, že niečo nie je okej... ale aj tak.. hrala som ďalej, že je. =D
19. Keď už sme v detských časoch, ako dieťa som chcela byť módna návrhárka, neskôr herečka v historických filmoch, chvíľu aj speváčka, ale našťastie som pochopila, že ja vlastne neviem spievať a som strašná trémistka. Chvíľu som chcela byť aj baletkou či gymnastkou. Na strednej som si dokonca chvíľu myslela, že zo mňa bude doktorka, no kvôli chémii ma to po pár mesiacoch prešlo a nakoniec som vyštudovala dejiny umenia.... ktorým sa zatiaľ nevenujem.
20. Ako teenagerka som sa chcela vydať za Orlanda Blooma.... no jo... to bol ešte boom ohľadom Pána prsteňov, Orlando bol mladý, neprepitý elf a celkove bol svet krajší a bezpečnejší.
21. Jedna z najnepochopiteľnejších vecí akú som kedy spravila je tá, keď som sa vybrala na punkový koncert vo fungl nových bielych teniskách. Nebudem ani detailnejšie opisovať ako sa špina na podlahe miešala s rozliatym pivom, ako sa lepila každému účastníkovi na ťažké boty a ďalej pri pogovaní mne, na biely povrch tenisiek. Tie tenisky vyzerali tak desivo zle, že som ani nemárnila čas ich čistením a za celú dobu, čo som ich nosila som ich tuším ani raz neumyla..... nechutné, ja viem.
22. Mojim najkrajším, najdlhším a najfascinujúcejším cestovateľským zážitkom bol mesačný pobyt najprv v Taipei na Taiwane (3 týždne) a neskôr v Honk Kongu (týždeň). Z HK mám skôr negatívne pocity... ale do Taiwanu som sa úplne zamilovala.
23. Na výške som si privyrábala spolu s Polly pečením cupcakes. Chceli sme to rozbehnúť aj oficiálne, keďže sme fungovali "len tak z domu" ... ale z viacerých dôvodov sme sa tohto plánu vzdali.
24. Zbožňujem korzety, nosenie korzetov a siluetu a útly pás, ktorý vytvárajú, no na druhej strane neuznávam extrémne sťahovanie, ktoré mi príde veľmi neprirodzené Sama mám doma tri kusy a plánujem svoju zbierku časom rozšíriť. Tieto čo mám, sú z e-shopov, nijak výnimočné, no časom chcem investovať do kusov šitých na mieru.
25. Milujem conversy. Kecky, ako ich volám(e), som nosila už na základnej, keď väčšina detí (a ani ich rodičia) ešte ani nechyrovala o tom, že kecky možno nosiť aj inam ako len do školskej telocvične. Áno viem, bola som úplný trendsetter .... =D Istú dobu som si dokonca myslela, že sa v nich budem aj vydávať. Samozrejme v kombinácii s bielymi šatami, nech je to väčší punk. =D
26. Keď idem večer "žiť" niekam von do podniku alebo ako to volám "ideme party party", tak z alkoholu pijem výhradne whisky. Z jednoduchého dôvodu: pre mňa je to tak silné, že jeden pohár doslova cuciam dve hodiny a to mi zaručí, že toho nevypijem priveľa. =D A to je vlastne jediný tvrdý alkohol, ktorý pijem.


A keď už spomínam "party party", svoje narodeniny som oslávila pracovne - do pol jedenástej som bola na stretnutí s klientami. Musím ale pochváliť priateľa, počas intermezza medzi stretnutiami ma zobral na večeru do Donau Cafe, ktoré sa nachádza v Hainburgu na brehu Dunaja. Síce sa tam človek napapá za rakúske ceny a nevyzerá to tam ako v high-class reštaurácii, ale výhľad je jedinečný, majiteľ milý a jedlo tip-top. Ja to tam milujem a sedieť na brehu Dunaja pri západe slnka je romantika ako z filmu.
Inak fotky k tomuto článku sú z výstavy "Nizozemská maľba" (SNG, Bratislava) a z kaviarne Berlinka. Výstavu sme boli dnes poobdivovať a vrelo odporúčam. Nizozemská maľba je krásna a jedinečná - nájdete tam vyprsené ženy, výjavy z krčmy a domáce oltáriky zavesené v jednej rade. =D

BB

11 komentárov:

  1. Historka o zatajenej zlomenej ruke ma vzdy pobavi:D... ja sa k tomu codplayu pridavam ako podpora...tiez v kostyme: D!! A ludia okolo 30tky su najspokojnejsi?? Ano, trvalo mi to presne od 30 do 31:D a to uz je vsetko?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Odpovede
    1. Kedysi bola nejaka studia ze v obdobi okolo 30ky je clovek najspokojnejsi, lebo ma pracu, prijem, netrapia ho komplexy, ma kamaratov, zvacsa uz pevne vztahy, vie co od zivota chce a vie ako to dosiahnut atd atd.akoze ak sa toto splni, tak budem zasa rekordman lebo z toho co som prave vymenovala mam.... Jedno? Cize hromada veci mi chyba aby som bola v 30ke spokojna 😄... Mam co robit.
      Inak na ebayi maju hrbu kostymov sailor moon. Mali by sme ist 😄 co je lepsie ako sa polonaha premavat po nejakom kulturaku a tvarit sa ako anime postavicka 😄 do buduceho roka by sme si mali dat taky zavazok!... Alebo vyzvu?! 😄

      Odstrániť
    2. ja som sice myslela, ze sa pripojim nejakou svojou srdcovkou xD ... trebars Madam Red z Black Butlera xD ..ale mozem aj Sailor Moon xD

      Odstrániť
    3. Jaj...ja som to pochopila takto.... Ale pokojne sa môžeš pripojiť v tom, čo je tvojmu srdcu blízke. =D Nech je to pestrejšie!

      Odstrániť
  3. Zaujímavé. (To bol asi účel, keďže sú to zaujímavosti :D) Myslela som si, že si odo mňa staršia viac než len o rok. A máme podľa tohto celkom dosť spoločné, čo je vtipné, keďže sa nepoznáme :D dokonca aj historka so zlomenou rukou, ktorá ma pobavila, sa trochu podobá na moju...tiež som si zlomila ruku na korčuliach keď som mala 11, a o dva mesiace na to keď som si tú istú ruku zlomila zas (:D) tak som mame radšej vôbec nič nehovorila, pretože ma najviac aj tak trápilo že som si roztrhla pri páde novučičké nohavice...
    Každopádne by som ešte chcela napísať pár teplých slov k tej údajnej spokojnosti ktorá má prísť okolo tridsiatky, a zahŕňa samé tie konvenčné veci ako prácu, rodinu a stabilný príjem. Ja osobne si nemyslím, že toto sú veci, ktorými sa hodnotí spokojnosť so životom. Napríklad ja nemám nič z toho, a som so svojim životom celkom spokojná. Treba si vážiť iných kvalít ktoré v tvojom živote sú, a mne sa aj takto na diaľku zdá, že ich tam bude dosť :)
    No a v neposlednom rade - všetko najlepšie!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hm hm hm.... to vyzerám až tak staro??? =D Priznaj sa! Koľko si mi tipovala? =DDDD ..... =( chjaj... ale všímam, že už aj teenageri ma v poslednej dobe začínajú zdraviť "dobrý deň"...
      Auuuu ale to muselo dosť bolieť... zlomiť si tú istú ruku krátko po sebe, nie? A aj ten druhý pád bol na korčuliach?
      Ochhhh tak toto boli krásne teplé slová, na ktorých je kusisko pravdy =D Je fakt, že sa zameriavam výhradne na konvenčné veci a podľa nich hodnotím všetko ostatné. A pritom všetko ostatné je krásne, len tých pár konvenčných vecí nefunguje úplne dokonale.=D

      Odstrániť
    2. Vôbec nepôsobíš staro! To sa musím ospravedlniť, ak to tak vyznelo. Len pôsobíš tak serióznejšie ako ja, tak som myslela že tak tých 28 možno? :D Neviem, to fakt nebola urážka, len porovnanie s tým ako sa v takmer 25tich rokoch cítim ja - čiže rovnako neusporiadane ako keď som mala 20...
      Druhý pád už nebol na korčuliach, potkla som sa pri behu po záhrade. Bolelo to. Fakt. Moc.

      Odstrániť
    3. =DDD Veď jasné.... beriem to s humorom a tak aj bol komentár myslený.=D Ja som celkove taká "konzerva" ako hovorí môj priateľ - najmä čo sa týka oblečenia a niektorých názorov.... navyše vzhľadom na moju prácu - 90 percent dňa a týždňa trávim " v slušnom" (oblečení) a to sa pretavuje potom aj do voľnočasových outfitov, lebo nič iné v skrini nemám =D ... Ale vnútorne som, presne ako píšeš, podobne neusporiadaná ..... ja len mätiem výzorom.=D

      Odstrániť
  4. máš nádhernú sukňu :) o korzetoch uvažujem už aj ja istú dobu, no vidím to na ručne šitý, obdivujem ťa, že si na eshopoch natrafila na také, čo sa dajú nosiť aj na bežný deň. Ja som mala rôzne typy doma a sú pod oblečením veľmi viditeľné, niektoré sú krátke a tak mi trčia všetky šunky na bokoch alebo majú slabé kostice, ktoré sa v sede zlomia :(
    Drew's Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ďakujem - sukničku som si dala ušiť k narodeninám a keďže k nej plánujem aj článok, nebudem zaťažovať detailami teraz. =)
    Samozrejme korzety z netu nie sú dokonalé - zopár chybičiek by sa našlo, ale tie čo mám sú v zásade veľmi dobre nositeľné a z toho čo je v ponuke asi najkvalitnejšie.=) Kostice mám pri všetkých kovové, veľkosť ok, materiál tiež....
    Jeden korzet (z tých 3, ktoré mám =D) som kupovala rovno v obchode ...teda objednávala som si ho cez kamenný obchod so spodným prádlom tu v Bratislave. Tieto korzety vyrába nejaká firma v Anglicku od konca 19. storočia.... nemám pri sebe krabicu, tak neviem teraz presný názov. Hoci nie sú šité na mieru, sú ozaj kvalitné a prepracované (mám na základe čoho porovnať), veď aj stál 200 eur. Len slečna v obchode ma nie úplne dobre premerala, takže už od novoty mi bol trošku veľký (pokojne by som zvládla aj o číslo menší)....a keďže som si ho zobrala nie v originálnom prevedení (červený satén som vymenila za čierny), nedal sa reklamovať. A tak mám doma jeden krásny, drahý a kvalitný korzet, ktorý mi je veľký, aj vzhľadom na to, že som za posledný rok schudla 6 kíl... je proste nenositeľný. =D

    OdpovedaťOdstrániť