nedeľa, 27. marca 2016

Život je zmena... a tak som sa dala ostrihať... opäť

Raz za čas potrebuje každý z nás v živote zmenu. A to dokonca aj takí ľudia ako som ja - teda takí, ktorí sa zmenám skôr vyhýbajú, lebo majú radi to svoje zabehnuté. No ale dať sa ostrihať je v konečnom dôsledku bezpečná zmena, lebo veď vlasy časom dorastú, takže sa skôr či neskôr veci dostanú do pôvodného stavu a to mi maximálne vyhovuje. A tak teda, keď mám pocit, že potrebujem zmenu, idem sa dať ostrihať. Je fakt, že keď som sa u kaderníčky pozerala do zrkadla a videla som padať na zem svoje asi 10 cm dlhé pramene vlasov, chcela som aby spolu s nimi zo mňa opadli aj starosti a časť môjho starého ja... ale strihanie nie je psychologická ambulancia, tam naozaj prídete len o časť svojich vlasov... Ale i tak mi návšteva kaderníčky padla vhod, pretože sa opäť cítim trošku zaujímavejšie a štýlovejšie a to tiež nie je zlé. Napokon so starosťami sa bojuje lepšie, keď sa človek cíti dobre, nie? =D

R. 2012 pred 1. skrátením
R. 2012 po prvom skrátení

Totižto posledné dva roky som sa snažila nechať si odrásť vlasy, ktoré som po prvý raz skrátila v r. 2012 a to zhruba na polovicu. V r. 2013 som si povedala, že keď už mám tie vlasy kratšie, prečo neísť ešte kratšie, lebo veď krátky účes je menej "bolestný", keď ho striháte z krátkych vlasov ako z dlhých. A tak som sa nechala ostrihať na naozaj krátko. Vlasy potom postupne začali odrastať s tým, že v r. 2014 som si nechala na Taiwane časť vlasov odfarbiť a zafarbiť na fialovo. 

                                     
Krátke KRÁTKE vlasy r. 2013
No a odvtedy som sa snažila o dlhé vlasy. Samozrejme, prešla som si rôznymi stupňami: od veľmi zlej dĺžky pre moju tvár, až po dĺžku, s ktorou som bola spokojná ... až som skončila pri dĺžke po lopatky. Úspešne som si nechala odrásť aj ofinu. A po dvoch rokoch mi ostali dlhé, vlnité vlasy, s ktorými som, priznám sa, nevedela veľmi čo robiť - buď som ich kulmovala alebo stiahla do gumičky alebo do drdolu... a fakt, že dlhé vlasy stačí stiahnuť do chvosta a oni nezavadzajú, len podporoval moju lenivosť v oblasti starostlivosti o vlasy. Jednoducho nie som ten typ ženy, ktorý má trpezlivosť si robiť a vymýšľať kadejaké účesy, hoci práve to bol argument, prečo si tie vlasy chcem nechať narásť - veď keď budú dlhé, bude tooooooooľko možností čo s nimi. Realita? Ako som písala vyššie - gumička a kulma - tam som začínala aj končila. 

Fialka z Taiwanu, r. 2014
Avšak! Aj iný faktor ako len moja lenivosť a absencia fantázie, hral proti tomu, že dlhé vlasy sú tá správna dĺžka pre mňa. A tým faktorom je kvalita vlasov. Vlasov mám síce veľa (minule mi teta v obchode pohladila ego, že aké mám husté vlasy... tak som sa len prihlúplo usmievala, že no teda, keď to vravíte, asi to bude aj pravda =D)... ale sú jemné. A jemné vlasy, aspoň mne, nikdy nedržia tam, kde by mali a ak ich nechám rozpustené, tak za dve minúty sú zamotané a zlepené dokopy. Navyše vietor, ktorý pofukuje v Bratislave 364 dní v roku (cháp - fúka permanentne celý rok, možno s výnimkou jedného dňa) absolúúúúútne nenahráva tomu, aby som nosila vlasy rozpustené.

December 2015
Aby som to zhrnula, s dlhými vlasmi som sa cítila (prekvapivo) nepríťažlivo a najmä neupravene, nezaujímavo a neštýlovo. Riešenie? Jednoduché! Ostrihať sa. Špekulovala som do poslednej chvíle - dať sa? nedať sa? ešte to skúsiť? ako veľa? aký štýl?... až som sa nakoniec rozhodla pre dĺžku a  strih, v ktorom som sa cítila naozaj skvelo už kedysi dávnejšie. Samozrejme inšpirácia ale nemohla chýbať ani v tom prípade. V r. 2012 som pozerala zrovna dramu, kde ma inšpirovala táto herečka (vid obrázok nižšie), v r. 2016 to bol pinterest... ale oboje sú Ázia. =D

Inšpirácia pre r. 2012 - kórejská dráma What´s up
Inšpirácia pre r. 2016,
zdroj: https://sk.pinterest.com/pin/406942516303148454/
Čo sa týka mojej lenivosti v úprave vlasov - áno, o krátke vlnité vlasy sa treba starať, samozrejme pokiaľ nechcete vyzerať ako korunovaný vôl... a to je celkom fajn motivácia, nie? Navyše, tu už nemáte možnosť stiahnuť vlasy do gumičky či uviazať ich do drdolu... jednoducho: buď si ich spravíte alebo budete vyzerať ako ten spomínaný vôl a to zaručene nechcete... verte mi. Takže mi neostáva nič iné, len sa každé ráno zobudiť o 20 minút skôr, premôcť sa a tie vlasy si upraviť do reprezentatívneho tvaru.

No a toľko spomínaný zostrih vyzerá takto. Ako som napísala, cítim sa upravene, štýlovo ... jednoducho toto je moja dĺžka, v ktorej sa cítim dobre. Možno sa k dlhým vlasom zasa vrátim, ale to je otázka minimálne dvoch rokov, ktorú nateraz nemusím riešiť.=D Toľko k mojej vlasovej evolúcii posledných rokov.... aký zostrih preferujete vy? Resp. o akom účese snívate? Teším sa na vaše komentáre.
BB



4 komentáre:

  1. vyzeras neskutocne stylovo!! ale ze neskutocne! tento typ ucesu mam inak celkovo rada, len napriklad mne by sa tak vlnili vlasy, ze by som z toho bola sustavne v slzach xD .... a tiez som raz kadernicke priniesla doramovu herecku na obrazku xD ked som zacinala chodit s Petom, take kratucke s ofinou do boku xD inak na ten tvoj nakrajtsi uces som uz normalne zabudla. Podla mna tato dlzka je lepsia :)
    a ja som sa napr. uz zmierila s tym, ze nikdy nebudem mat huste vlasiska, ze ich nebudem nosit rozpustene a ide mi asi o to, co si ty nechcela xD ... nechavam ich odsrastat a stale ich budem vycesavat hore a cim dlhsie budu, tym prirodzenejsie, tak nabubranejšie vycesane budu xD asi aj trochu chaoticke xD a keby sa zvlnili bolo by to najlepsie xD ... kedze trvalej sa bojim.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak mne sa tiež vlnia - trošku vlhkejšie počasie a bum! Výbuch na hlave =D Ale čo narobím =D Keď som o niečom presvedčená, že proste toto chcem, nevýhody nevidím =D
      Hej hej, tie ultra krátke nebola moja šálka kávy... ale dobré bolo, že spredu tie vlasy vyzerali ako keby som ich mala vypnuté a len prehodenú ofinku nabok. Koľkokrát sa mi stalo, že ľudia si ani nevšimli ako veľmi krátke tie vlasy mám a potom sa len čudovali: ty si ostrihanáááá!!!=D
      Kebyže si viem spraviť aspoň taký edwardiánsky účes - teda niečo na taký štýl, nestrihala by som sa... ale mne to nikdy nedržalo a ani neviem ako sa o to starať a ako to česať =D Tebe to hlavne s tou ofinkou vždy vyzerá tak pekne - upravene.=)

      Odstrániť
  2. Podľa mňa 🔝 vyzeráš super ... Ja tiež dosť premýšľam, že znova pôjdem do krátkych ale čakala som tak dlho kým mi narástli aspoň po lopatky 😄🤔

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale to som aj jaaaaa čakala - ešte minulý týždeň som si obdivne "rozhŕňala" vlasy pred zrkadlom a čudovala sa aké sú už dlhé =D A potom si hovorím: nie, toto ozaj nie je moja šálka kávy... a tak išli dole a vôbec mi to nebolo ľúto - veď dorastú =) Prípadne ak chceš nejaké osvieženie, choď do dĺžky "ani krátke ani dlhé" - tzv. lob (long bob)... asi poznáš... mne sa tento zostrih veľmi páči a ešte som nevidela ženu, ktorej by nepristal.=) Aaaaa ďakujem za kompliment.

      Odstrániť