sobota, 19. marca 2016

Lady of Leisure

Keďže je dnes nedeľa a v tomto týždni je to môj prvý naozaj voľný deň, rozhodla som sa v tohto mesačnom outfitovom článku venovať môjmu obľúbenému domácemu oblečeniu: v tomto prípade županu (iné obľúbené je ešte pyžamo, keby to niekoho zaujímalo ;)). Opisovať jeho výhody hádam asi ani netreba, ale predsa ich zopár vypichnem: ľahko sa oblieka aj vyzlieka, je pohodlný, nikde netlačí, nezavadzia a keď si nájdete skutočne krásny kúsok, je to aj potecha pre oko.

Musím sa priznať, že hoci nie som nejaký maniak na župany, vlastním ich dokopy 5. Jeden som sprosto "čórla" bratovi, lebo bol veľký a keď mi bola zima, vedela som sa schúliť a zakryť si ním nohy. Druhý som znárodnila mame ani neviem prečo a zbytok sú už naozaj moje. Dva najkrajšie, ktoré vlastním som si priniesla ako suvenír z Hong Kongu, kde som bola dva roky dozadu. 

Také tie klasické čínske šaty (qipao) a tieto župany sa v HK predávajú na každom kroku a vo všetkých farebných a vzorových variáciách. Ako mi predávame magnetky, tak oni predávajú magnetky a šaty a župany. Musím povedať, že som si kúpila aj tie tradičné šaty, ale prerátala som sa, keď som si myslela, že oblečiem ázijské L-ko. Za to župan, ktorý je L-kový, by som s prehľadom zvládla aj M-kový. No skúšať sa mi vtedy nechcelo, lebo skúšobná kabína pozostávala z priestoru meter krát meter, ktorý bol prekrytý kusom handry a permanentne plný. Cenu županu si už nepamätám - bola tam nejaká akcia, tuším dva kusy za 300 hongkongských dolárov, čo je cca 34 EUR, ale ruku do ohňa by som za svoje tušenie už teraz nedala.=) Viem ale, že sa mi to vtedy zdalo ako celkom fajn cena a asi aj bola, lebo hovorím, kúpila som si dva župany, qipao a ešte jedny šaty, ktoré tam mala asi každá turistka. Ale vráťme sa k víkendu a k županu.

Moja mama mi vždy vyčíta, keď som celý deň v župane alebo v pyžame. Ja hovorím, že mám voľno, treba si ho užiť. =) A čo je lepšie ako si oddýchnuť v posteli pri listovaní napr. starých časopisov z 30. rokov 20. storočia? K tomu dobrá šálka kávy ... a .... čo viacej treba? (hoci croissantom by som veru nepohrdla! =X)

Čo sa týka kvality županu, môžem povedať, že som spokojná. Župan je naozaj pevný, nemusíte sa báť, že keď zatiahnete šnúru v páse, tak vám kus ostane v ruke. Aj sama som prekvapená jeho kvalitou. Navyše je podšitý podšívkou, takže sa nemusíte báť, že by presvital. Viem, že doma je to asi jedno... ale keď idete na služobku napr. a chcete si zobrať pekný, ale zároveň užitočný župan, je nepriesvitnosť jedným z kritérií... aspoň podľa mňa. =) Župan má aj vzor, ktorý je lepšie vidno na detailnej fotke. V zásade tón v tóne, motív čínsky. Čo sa inak týka tej podšívky a materiálu (50:50 viskóza:raso), župan je kvôli tomu pomerne ťažký, ale to sa zdá skôr, keď ho držíte poskladaný v rukách ako keď ho nosíte. A hádam najkrajší je na ňom kimonoidný strih - čiže klasické široké rukávy, podobne ako u kimona. Chcela som vám tu prihodiť aj link na takýto župan na ebayi, ale predstavte si, tento konkrétny som tam nevedela nájsť. Takže ak máte záujem, budete si musieť skočiť do HK alebo poprosiť niekoho kto tam je, nech vám donesie takýto pekný suvenír. =) 

Takže takto vyzerá moja ideálna nedeľa - doobedný relax s dobrým časopisom alebo knihou a najlepšie v niečom maximálne pohodlnom - čiže v župane alebo v pyžame. .... A ako je to u vás? Čo predstavuje vaše obľúbené domáce oblečenie a aká je vaša ideálna pohodová nedeľa? Píšte, komentujte, rada sa nechám inšpirovať.=)

Krásnu nedeľu želá BB






10 komentárov:

  1. Prekrásny zupan. Nikdy mi nenapadlo nosit zupan ako domace oblecenie, ale vlastne preco nie:D... tie gipao saty si idem vygooglit... na doma nosim najradsej saty, ci sukne...teraz nemam nic vhodne, tak hlaham dobre teplejsie dlhe saty:D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem. Inak na tých fotkách to nevyzerá, ale ten župan je dlhý - mne takmer do polovice lýtok. Takže ja to aj beriem ako takú domácu róbu.=D
    A tie šaty si si nakoniec nekúpila čo si mi už dávnejšie ukazovala? ...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neuveris, ale neprisli.MNE!:D...vratili mi peniaze..ale nasla som jedny dlhe v bonprixe,asi kupim.

      Odstrániť
    2. Čože?! =DDD Ale ak ti vrátili peniaze a všetko prebehlo bez problémov, tak okej... stáva sa. Napokon štatisticky pri tom koľko objednávaš sa to musí stať, nie? =)

      Odstrániť
  3. Vyzerá to veľmi pekne a elegantne ale...mne by hentak omŕzali nohy a tak by som všetku eleganciu asi zabila chlpatými froté ponožkami :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som tiež taký zmrzloš, najmä od nôh, ale v posteli som vždy prikrytá min. dekou, tak je to o.k. =D ... a keď behám po dome nasadím papučky alebo ... ponožky =D ... napr. u bud. svokry mám krásne šedé papučky, zateplené kožušinkou a dozdobené mašličkou - neviem odkiaľ ich berie, ale vždy vytasí veľmi rozkošný pár papučiek. To je potom celé také elegantnejšie. U seba doma mám ale hrubé ponožky s vianočným motívom v bielo-ružových farbách, veď nech to všetko ladí =D... a vtedy je to celé skôr hravé. Nevidím problém ani v jednom, napokon v nedeľu ráno ide hlavne o to spraviť si pohodlie, nie? =) Jedine keby sme sa bavili o týždeň nosených ponožkách v strašnej khaki farbe s dierou na prste. To by asi ozaj "zabilo" akúkoľvek snahu.=D

      Odstrániť
    2. Nieee :D deravé ponožky naozaj nemám :D
      No, ale už dlhšie premýšľam nad tým, že raz (keď budem veľká) tak si nejaký pekný domáci župan zadovážim. Ale taký až po zem. Lebo teraz mám len jeden obligátny froté po kúpaní a to teda s eleganciou tiež nemá spoločné nič :D

      Odstrániť
    3. Aaaaano,presne o tom snivam aj ja,ale samozrejme ako pises "az ked budem velka".😊mne sa velmi pacia zupany z 20./30. rokov 20 storocia... No proste urcite bude luxusny a ked budem velmi chciet tak aj teatralny s mnozstvom masli a volanov. Vo filme Angelika....ten francuzsky s michele merciere...bol jeden krasny zupan - dlhy, biely s nazberkanymi rukavmi a doplneny tyrkysovymi maslami...tak napr. Aj taky by som raz chcela ❤

      Odstrániť