streda, 23. marca 2016

Keď sa snúbi erotika s umením....

... vznikne napr. burleska. A čo to vlastne tá burleska je? Mnohí si ju zamieňajú s lacným striptízom. Vyzliekanie ako vyzliekanie, nie? Jednoznačne NIE! Ak je burleska kvalitná, nie je na nej nič lacné, pohoršujúce alebo pre ženy ponižujúce. Naopak - burleska je umelecká, erotická, má dráždiť, parodovať, no hlavne baviť. Áno, na burlesku sa chodíme baviť a to nie len muži, ale zábavu si užijú aj ženy. Ale na ktorú ísť? Ja jednoznačne odporúčam Prague Burlesque, ktorá u nás mala 17. marca svoje druhé vystúpenie (v KC Dunaji). 

O PB viem už zopár rokov (inak vznikla v r. 2007). Dokonca aj výlet do Prahy dva roky dozadu sme s priateľom plánovali tak, aby sme stihli ich vystúpenie. Nakoniec nám to nevyšlo, ale ako sa hovorí: trpezlivosť ruže prináša a a nakoniec som sa ich vystúpenia dočkala. Zatiaľ vystupujú v priestoroch KC Dunaj v Bratislave, no dúfam, že tento fakt sa čoskoro zmení a nájdu nejaké lepšie priestory. Problém je v tom, že ak nesedíte rovno v prvom rade, tak nemáte z vystúpenia absolútne nič - nevidíte čo sa deje na pódiu. Viem to porovnať, lebo prvé vystúpenie som sledovala práve z prvého radu, to druhé z cca 6-teho radu a ten rozdiel bol neprekonateľný. A celkove úroveň toho podniku je... žalostná. Ale nie o tom je tento článok. Mne sa teda podarilo vidieť ich posledné dve bratislavské vystúpenia a zakaždým som odišla z predstavenia nadšená (a mala som chuť stať sa burlesknou tanečnicou =DDD.... alebo minimálne pripraviť priateľovi doma jedno "spešl" číslo... ehm ehm... =D).

V každom prípade... celú show uvádza a vedie Sonny Vargas - útly chlapík v obleku, ktorý je takým zvláštnym zjavom až je geniálny. Postupne uvádza jednotlivé vystúpenia dievčat, hoci program vypĺňa aj sám, speváckymi číslami. Musím povedať, že pesničky nepoznám, ale sú skvelé, takže by bolo fajn, keby zverejnili aj nejaký playlist.=D Sám sa inak vyjadril k téme burleska nasledujúco: "Myslím, že hlavným podnetom k návratu burlesky bola ľudská potreba zmeniť prístup k erotike. Vniesť do nej humor a nadhľad. Burleska je všetko, len nie vulgarita," (Zdroj)
Zdroj: http://viktoriania.blogspot.sk/
No a potom, hlavná súčasť burlesky: tanečnice. V tomto prípade to je: Angelina Angelic, Lady Mousellyca a moja úplne najobľúbenejšia, Slovenka, Miss Cool Cat.
Angelina Angelic je... jednoducho perfektná. Sebavedomie z nej len srší, pracuje s publikom a publikum šalie. Doslova! Nepreháňam! Lady Mousellyca je... musím sa priznať, že pre mňa sú jej vystúpenia trošku nemastné-neslané a miestami sa nudím. Chýba tomu energia (alebo kvalita).... No musím uznať, že je pôvabná a jej kostýmy sú naozaj skvelé. Mousellyca, ale ak sa nepletiem aj Angelina, spolupracujú pri tvorbe kostýmov s pražskou korzetiérkou Riwou Neronou. Vidieť Riwinu prácu naživo bol pre mňa pomaly pocit ako keď som naživo videla Botticelliho Zrodenie Venuše. A to skutočne nepreháňam, lebo ja považujem aj oblečenie za obrovský kus umenia. =) No a napokon Miss Cool Cat. Táto slečna si vie vystreliť sama zo seba, jej vystúpenie je prirodzené, vtipné, energické... no proste krásne. 
Angelina Angelic
Samotné vystúpenia sú buď spevácke alebo tanečné s tým, že dievčatá sa pomaly, veľmi zvodne odhaľujú... no na rozdiel od striptízu, tu tanečnica nikdy neskončí úplne nahá. Tak môžte vidieť napr. Lady Mousellycu ako čiernu labuť, Angelinu Angelic ako vtáka Ohniváka alebo Miss Cool Cat ako kovbojku z divokého západu utekajúcu pred zákonom (úplne vážne!) a omnoho, omnoho viacej.=D

Lady Mousellyca
Spomínané kostýmy sú potom samostatnou, no neoddeliteľnou kapitolou burlesky. Aspoň pre mňa je toto veľmi dôležitá stránka - tá vizuálna stránka, ktorá oddeľuje dobré od zlého. Porovnať to môžme (bohužiaľ) s bratislavskou burleskou, ktorá je po kostýmovej stránke.... lacná. Ale to je možno len otázkou vkusu - ja preferujem skôr vystúpenia s atmosférou zo začiatku 20. storočia, "vintage" alebo "retro" look, než.... ani neviem kam zaradiť burlesku z Bratislavy. 

Miss Cool Cat
Čo napísať na záver... hádam len: sledujte kedy majú najbližšie vystúpenie a choďte sa pozrieť. A nehanbite sa sedieť v prvom rade. Áno, možno po vás niektorá z tanečníc bude chcieť odopnúť podväzok alebo dostanete spŕšku flitrov a peria ... ale budete mať z toho najlepší zážitok. =)

Ešte by ma zaujímalo či ste niekto videl aj inú burlesknú show, prípadne ak ste videli túto pražskú, čo na ňu hovoríte? =) Teším sa na vaše komentáre.

BB

5 komentárov:

  1. Ja urcite nabuduce budem v pravom rade!!! a budem tancovat so Sonnym Vargasom!!! :D
    ja by som si pozrela aj inu burlesku, len tak zo zvedavosti, ale kde? ktoru? okrem tej BA burlesky netusim, kde by som nasla nejaku inu a ta "nasa" ma naozaj v nicom nelaka.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ok, ja sa rada pridám k tebe do prvého radu! =D Inak Dita práve vystupuje v Paríži =DDD.... ale to je asi trošku dosť od ruky =D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Boze,ak raz uvidime ditu...:O

      Odstrániť
    2. Ak plánujete výlet za Ditou tak IDEM S VAMI! :D (vážne!)
      Inak na Prague Burlesque hrozne chcem ísť, ale Bratislava je pre mňa asi tak odruky, že to môžem ísť rovno do tej Prahy. Tak snáď raz, keď budem mať s kým! A Riwu sledujem na FB a pokaždé len achkám a ochkám. Klobúk dole pred tou ženou a jej prácou. A asi by som reagovala podobne keby to môžem vidieť naživo...

      Odstrániť
    3. Tak keď je jedno či Praha alebo Bratislava, pridaj sa k nám nabudúce do BA... lebo mám taký dojem, že pri našich povinnostiach je Praha zatiaľ asi tak reálna ako Dita a Paríž =D A ak náhodou za tou Ditou pôjdeme, určite dáme echo.=D

      Odstrániť