piatok, 19. februára 2016

O najlepších podprsenkách

Viem, ten názov je trocha zvláštny, ale čo napísať aby vás tento článok zaujal? Teda... nie, že by som chcela vyvolať senzáciu a po dočítaní zistíte, že píšem o hlúpostiach. Nie! Idem napísať článok o, pre mňa zatiaľ, najlepších podprsenkách. Za nimi si stojím.... no... už dobrých 7 rokov a odporúčam ich každej žene, ktorá ma kedy počastuje sťažnosťami na to, aké ťažké je zohnať dobrú podprsenku. A kým začnem, vopred upozorňujem, že toto nie je sponzorovaný článok - reklamu Marks&Spenceru idem robiť zadarmo, lebo sama dobre poznám trápenie s podprsenkami a chcem ženám ponúknuť možnosť, ktorú by mohli vyskúšať a  ktorá by mohla fungovať.=)

Najprv začnem krátkou históriou. Moje trápenie s dobre sadnúcou podprsenkou začalo už na strednej škole. Kupovala som si síce pomerne pekné kúsky, ale ani za boha neplnili svoju funkciu. Kedykoľvek som sa zohla alebo len nahla, prsia z nich doslova vypadávali. Znie to smiešne, ale skrátka je to tak. A je to veľmi nepríjemné, lebo si potom podprsenku neustále naprávate (rozumej nenápadne sa snažíte vopchať prsia naspäť do podprsenky) a vyzerá to... minimálne čudne. Nehovoriac o tom, že sú situácie, kedy si ju napraviť nemôžete alebo si ani nevšimnete, že by nápravu potrebovala a to je potom trapas na svete.

Podprsenky som si vtedy kupovala v Terranove, New Yorkeri či H&M (brrrrrr, dnes už ani jednu z týchto značiek!) - veď to sú tie pravé značky pre stredoškoláčku. Uznávam, že niektoré kúsky boli celkom pekné a vyzerali luxusnejšie, niektoré (=väčšina) vyzerali naopak, extrémne lacno. Jedno však mali spoločné - prsia nedržali...no teda, prsia veľkosti C a vyššie... o tých sa vlastne bavíme. =D Druhá vec, ktorú doteraz nikdy nepochopím, je vycpávanie podrpseniek. Pri veľkosti košíka A či B to asi ešte nejaký význam má... ale potrebujem vycpávať už aj tak veľké D-čka? No samozrejme, že nie! A tak som kupovala raz taký strih, inokedy onaký a dúfala som, že natrafím na ten môj. No nenatrafila som.
Môj druhý problém, okrem toho, že mi prsia vyliezali z podprsenky, je ten, že mám pomerne úzky obvod a väčší košík - inými slovami 34D/75D. A to už raz, keď máte svoje číslo, tak to vám nesadne ani 80C, ani 75DD, ani 80D, ani žiadne iné kombinácie. Lenže nájsť tú magickú 75/D bolo v mojom prípade naozaj heroickým výkonom. Nie a nie ju nájsť.
No a riešenie došlo na telesnej výchove. Z nejakých príčin sme mali voľnú hodinu, ktorú sme strávili pinkaním si volejbalky cez sieť. Bola to veľmi lážo-plážo verzia tohto športu, tak som si podprsenku neprezliekala. A samozrejme, vďaka môjmu antitalentu na loptové hry, som sa po loptu viacej zohýbala ako ju odrážala. Takže prsia mi stále "unikali z miesta uloženia" a ja som ich vždy vracala na miesto, takže celá hra bola v štýle "počkaj chvíľu" alebo "momentík (napravím si prsia)". To neuniklo pozornosti mojej kamarátky, takže keď načala túto tému, dala som sa do hejtovacieho módu a hejtila o tom, ako nemôžem kúpiť dobrú podprsenku. No a kamarátka mi vtedy odporučila, že si mám ísť pozrieť spodné prádlo do Marks&Spencer. Výsledok je taký, že som si konečne kúpila naozaj perfektnú podprsenku. Vtedy som mala 17 či 18 (teraz mám takmer 26) a spodné prádlo či podprsenku už nenakupujem nikde inde.

Prečo si teda kúpiť podprsenku z M&S? 
Majú široký výber.
Výber čo sa týka veľkostí - od úplne najmenších košíkov a obvodov až pre naozaj veľké prsia! Ďalej rôzne strihy, s výstužou či bez, s kosticami, bez kostíc, pre dojčiace mamičky, športové, čipkované, hladké, priesvitné.... ja som si tam dokonca minulý rok kúpila aj podprsenku na spanie a bola to jedna z mojich naj investícií čo sa týka (nočného) oblečenia.
Musím však povedať, že niektoré kolekcie sú silnejšie a niektoré slabšie. Niekedy neviem, ktorú podprsenku by som kúpila skôr a niekedy dumám, ktorú si kúpiť, lebo ten vzor nie je zrovna podľa môjho gusta. V každom prípade, zhruba v lete 2014 (alebo 2015?) mali krásne asi tri typy podprseniek - jedna bola vyslovene v retro štýle 50-tych rokov a ostatné mali klasický strih, ale prekrásnu farebnú kombináciu. Inými slovami v 90-tich percentách je z čoho vyberať.
Pomer cena-kvalita.
Priemerne sa cena za podprsenky pohybuje okolo 20-30 eur. Ak sú zrovna zľavy, viete zohnať kus za cca 10 eur... ale samozrejme majú aj drahšie kúsky. Konkrétne tá retro podprsenka bola jedna z tých drahších - ak ma pamäť neklame, tak okolo 40 eur určite stála. Za túto cenu však získate kvalitu. Zo všetkých podprseniek, ktoré som tam kúpila za tie roky som bola reálne nespokojná len s dvoma  - podľa mňa sa tá jedna rýchlo vyťahala a o druhej si prečítate v závere.... avšak za cca 7 rokov to nie je zlá štatistika podľa mňa.
Jednoducho sedia!
Ako som písala v prvom bode - na výber máte rôzne veľkosti a rôzne strihy - určite si tak nájdete svoju vlastnú, ktorá vám bude sedieť. Ako ale vyzerá dobre sediaca podprsenka (podľa mňa).
Musí pevne sedieť na obvode a držať prsia, no nesmie tlačiť ani tlačiť či dvíhať prsia do neprirodzenej polohy.
Dôležité sú pre mňa faktory ako počet háčikov na zapínanie - min. 2, max. 3 a materiál, z čoho sú vyrobené ramienka. To znamená žiadne elastické či gumičkové "hopsajúce" materiály. Ak máte A-čka, okej.... ale veľkosti od C vyššie podľa mňa potrebujú oporu a v "hopsavých ramienkach" ju určite mať nebudú! Preto sú u mňa ramienka vždy pevné a hrubšie. Za ďalšie - miesto, kde sa vám stretávajú kostice, vlastne tá časť podprsenky medzi prsiami - vždy musí sedieť na pokožke. Prsia ju nesmú vytláčať a tvoriť tú povestnú "čiarku". Nie, ďakujem, nepotrebujem.
A napokon skákací a predkláňací test. Ten spočíva v tom, že sa pár krát predkloníte a poskáčete si. Ak vás nič netlačí, ak vám prsia nevypadávajú z košíka, tak máte tú svoju - pravú orechovú podprsenku. Aspoň ja takto nakupujem a som spokojná. Inak minule som videla v televízii reportáž, že keď kupujete podprsenku, mali by ste ju zapínať na posledné háčiky. Podprsenka sa totižto nosením trocha roztiahne a vy si môžte potom zapínanie posunúť na druhé či tretie háčiky. 
Na záver by som však predsa len dodala jedno upozornenie. Poslednú podprsenku som si kupovala teraz koncom januára. Podľa štítku bola vyrobená v Číne. V ten večer som išla von s priateľom a keďže nebol čas ju preprať, dala som si ju na seba aj tak, lebo som proste chcela ísť von v novej podprsenke. To som však robiť nemala, pretože som mala po pár málo hodinách na podprsenku alergickú reakciu!!!! Nikdy pred tým sa mi to nestalo - pri žiadnom oblečení, tak som z toho bola chvíľu zmätená.... no pokožka ma svrbela len na miestach, kde prichádzala do kontaktu s podprsenkou. Navyše, keď som si ju dala dole, svrbenie do pár minút ustúpilo. Pozrela som sa teda na net či má tieto skúsenosti aj niekto iný a našla som niekoľko sťažností, práve na podprsenky z Číny ohľadom alergických reakcií. Priateľ, ktorý pracuje ako navigátor na obchodných lodiach a takýto tovar preváža mi vravel, že oblečenie sa bežne strieka chemikáliami aby sa v kontajneroch, medzi oblečením, nedržal hmyz. Takže predpokladám, že je to práve z toho. Preto odporúčam tieto podprsenky pred prvým nosením vždy oprať! No a to je presne ten druhý raz, kedy som bola nespokojná... ale to tiež len mojou hlúposťou a nedočkavosťou.

Ako som napísala, napriek týmto dvom zádrhelom sú to najlepšie podprsenky aké som zatiaľ na Slovensku zohnala. Dokazuje to nielen moja dlhoročná vernosť týmto výrobkom, ale aj fotografia (vid prvá fotka, v úvode článku), na ktorých sú moje podprsenky z Marks&Spencer. Samozrejme nie všetky za tie roky... ale niektoré. Niektoré nosím len príležitostne, niektoré už len na doma, potom mám športovú, na spanie ..... 
Aby som to celé zhnula, ak stále hľadáte "tú svoju", určite odporúčam vyskúšať niektorú z podprseniek M&S. 

BB

6 komentárov:

  1. Nakupujem u nich cca 2roky a mozem potvrdit hore uvedene... uz nakupyjem iba tam :-) ... konecne mi sedeli a hlavne boli pohodlne :-) a v blizkom case sa chystam zada, pretoze som schudla a pozname, co ide dole prve, ze hej:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Acchhh ani nehovor. Ja mám doma za tie roky uskladnené naozaj rôzne veľkosti. =D

      Odstrániť
  2. Hmm...rovnaký problém tu! Dokonca aj s rovnakou veľkosťou.
    Doteraz som teda kupovala 80B pretože sa mi zdalo, že sedeli najviac, a je fakt že mi to až tak nevypadávalo, no odkedy som si naštudovala, v čom spočíva "bra-fitting", zistila som, že moja veľkosť by mala byť 75C alebo 75D. A to je už sakra problém nájsť!
    Nedávno som teda šla na lov lepšie padnúcej podprsenky. Po vyskúšaní asi 50 kusov som našla dve, jednu 75C, jednu 75D, ktoré v kabínke sedeli, vydržali aj skákanie či predkláňanie (mama sa mi smiala)...
    no prišla som domov, samozrejme vyprala som, obliekla jednu...a po pár hodinách nosenia ma neuveriteľne otlačila.
    Obliekla som si druhú. Po chvíli začalo všetko vyliezať. Čomu nerozumiem, keďže v kabínke sa to nedialo.
    Takže moja honba stále pokračuje. Do Marks&Spencer sa teda skúsim pozrieť. Potrebujem nájsť nejaký cenový kompromis, keďže tie naozaj kvalitné podprsenky stoja 50eur a viac, a to si ako študent proste nemôžem dovoliť.
    Inak vtipné je aj, že raz som šla teda do obchodu so spodným prádlom s tým, že si teda priplatím, a predavačka mi mala pomôcť. Čo sa aj snažila a bola milá, a vybrali sme krásnu, bielu, čipkovanú...a nenosím ju, pretože sa mi po chvíli rozopne a absolútne nedrží. Takže pozor aj na samozvane "kvalifikovaný" personál...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Určite skús. Tých 20 eur sa naozaj oplatí za to pohodlie. A osobne by som najskôr išla po jednoduchých a klasických strihov ako zdobených a saténových a neviem akých. A myslím si, že to cenové rozpätie 20-30 eur je v pohode. Napokon dobrá podprsenka vydrží dosť dlho. Napr. ja kupujem tak dve ročne - to nie je až taká veľká investícia. =)
    Inak do takéhoto obchodu som raz zamierila aj ja s kamarátkou. Odjakživa mala väčšie prsia aj obvod, takže v bežnom obchode len naozaj ťažko niečo našla. Tak si povedala, že kvôli dobrej podrpsenke sa plesne po vrecku a zainvestuje. Pani predavačka bola vytrvalá, skúšali sme o sto šesť.... až sme našli až jednu za vtedy ešte 3000 korún!!!! Nakoniec ju zobrala, lebo mala dojem, že sedí..... mmmm, nie nesedela. Veľmi rýchlo sa vyťahala a prsia vôbec nedržala. Tým nechcem povedať, že všetky takéto obchody sú teraz zlé... len proste mne nesedia. Rovnako to u mňa platí pre Tezenis a Intimissimi... nekúpim tam nič.
    Tak potom daj vedieť ako si dopadla. Či si si niečo vybrala alebo aj toto bolo neúspešné...ale dúfam, že to bude ten prvý prípad.=)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dnes je s podprsenkami velky problem , treba tomu venovat vela casu vela skusania. Mala som podobny problem ako ty. Ani jedna nesedela dobre . Uplne suhlasim s tvojim nazorom ze od M&S su proste najlepsie, dobre sediace. Tiez mi sedia tie od slovenskych vyrobcov alebo od znacky La Senza. :))
    www.laviealexandras.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  5. A La senza kúpiš aj v nejakom kamennom obchode? Či je súčasťou M&S? Alebo len cez net? .... lebo našla som internetový obchod - majú pekné kúsky za fajn cenu... len som trošku skeptická voči objednávaniu cez net.=D

    OdpovedaťOdstrániť