pondelok 11. januára 2016

My Iconic Dress #2: zimný kabát, svadba 1984

Vonku to zrovna veľmi zimne nevyzerá, ale stále je január a tak nám nič nebráni tváriť sa zimne. Aj preto som ako druhú inšpiráciu priniesla zimný kabátik. To som totižto tak 23. decembra pozerala svadobné fotky mojich rodičov (milujem staré fotky!) a okrem toho, že som zostala úplne paf z maminých svadobných šiat, našla som tam aj rozkošný zimný kabátik. 
Moji rodičia sa brali vo februári 1984 a to bol ešte február ako sa patrí. Sneh síce nebol, ale zima bola určite a tak bol poriadny kabát nevyhnutnosťou. Môžem zhodnotiť, že všetci, okrem mojej mamy, ktorá mala biely krátky kožúšok a tohto dievčatka, mali oblečené hnedé, prípadne čierne kabáty. Naozaj sa niet čo čudovať, že mi potom tento modrý, károvaný kabátik, lemovaný kožušinkou udrel do očí. Kabátik by som brala aj taký aký je, no ja som sa predsa len trošku pohrala ... a vzišlo z toho napokon niečo ... úplne iné.=D
Kto žil v r. 1984 si pamätá, ja som ešte nebola na svete, takže len z fotky dedukujem, že dámy nosili rovno strihané, jednoduché kabáty v dĺžke do polovice lýtok, s golierom, jedným, prípadne dvoma radmi gombíkov. Prevažujú rôzne odtiene hnedej a čierna pre dospelé ženy, detský je na pohľad omnoho pestrejší vo farbe, aj výzdobe, no zachováva si rovnú siluetu a dĺžku, ktorá končí pod kolenami. Na originálnej fotke modrastá farba kabátika a kožušinky vynikne omnoho viacej. Fotka je však naskenovaná a tak získala, bohužiaľ, taký zvláštny, skresľujúci nádych. 


Pre svoj návrh, ktorý je nižšie v článku, som si z tejto fotky ponechala farbu a lemovanie kožušinkou a pretavila som to do viacej ženskejšieho modelu. Ďalšou inšpiráciou mi bola aj fotografia Ulyany Sergeenko, ktorá má na sebe oblečený taký mix kabáta (vrchná časť) a kožuchu (spodná časť). Musíte uznať, že je krásny, elegantný a tak ruský!!! Keby mali Rusi ešte cárovnú, určite by sa prezentovala v tomto kožucho-kabátu.=D


Použila som teda podobný strih a štýl ako Ulayna. Základný strih je ženský, v páse stiahnutý opaskom a končí tesne pod kolenami. Vrchná časť je jednoduchá, s jedným radom gombíkov, zdobená len malým golierikom z rovnakého materiálu ako "kabátová" časť. Na kabátovú časť časť by som použila tvíd, napr. v modro-zlatej kombinácii, alebo do modra ladenú károvanú kabátovinu. Možností je v tom prípade veľa, ako inšpiráciu som vybrala tieto tri.


Spodnú časť by tvorila svetlo hnedá kožušinka v troch hrubších radoch.
K tomu som vybrala niekoľko doplnkov ako napr. šnurovacie členkové čižmičky vo viktoriánskom štýle. Kabát je ladený do jemných, skôr pastelových farieb a preto som vybrala biele pančušky. Čierne by pôsobili veľmi tvrdo. Kabelka má tvar krabice na klobúky. Konkrétne táto na obrázku je vyslovene vintage z nejakých 50-tych rokov. Podľa mňa je to veľmi vtipné a originálne. Keďže ide o zimný outfit patrila by sa aj nejaká pokrývka na hlavu. Momentálne som posadnutá malými klobúčikmi z prvej polovice 20. storočia. Kebyže ich mám k čomu nosiť, už by som ich niekoľko vlastnila, ale momentálne nemám. K tomuto outfitu mi však klobúčik prišiel preplácaný a tak som ako alternatívu vybrala modrý turban. Musím povedať, že dobrý turban, nie je zlý turban.=D Sama naňho ale nie som dosť odvážna, no obdivujem každú ženu, ktorá ho kedy nasadí na hlavu. Je to neskutočne originálny a krásny doplnok. 
No a  výsledok mojej tvorby by mal byť trošku rozprávkový, jemne vtipný, historizujúci, ženský a hlavne zimný. Viem si predstaviť ako chodím po meste v rozkošných čižmičkách a krásnom kabáte, na hlave turban, v ruke okrúhlu kabelku a popri tom na mňa padá sneh....a všetko na okolo je biele. Achhhh... takže tak... ja idem snívať o svojom vysnívanom kabáte.... vy sa zatiaľ môžte so mnou podeliť ako vyzerá !váš! vysnívaný kabát.=)

BB

3 komentáre:

  1. Ten kozucho kabat je dokonaly! V zivote by mi taka kombinacia nenapadla! ...moj dokonaly....dlhy do poly lytok, zvyraznujuci pas a s kozusinovym golierom ladiacim s rukavnikom :-) :-) :-) :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Presne! a úplne si predstavujem ako musí byť pod tou kožuchovou časťou teplúúúúúčko.
    Myslíš niečo takéto? =) https://sk.pinterest.com/pin/316448311290036620/
    JA úplne zbožňujem kabáty z tejto éery

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Trochu menej mohutna kozusina a je to presne on:D

      Odstrániť