sobota 16. januára 2016

In the late 1940's...

Moja nohavicová osveta pokračuje - do zbierky širokých nohavíc pribudol ďalší kúsok. Nie, že by som bola nimi až tak posadnutá... ale tieto TAK sedeli... a mali krásnu farbu... a boli v zľave. Tak si hovorím, že no doooobre, kúpim si ich a využijem ich napr. na nadchádzajúci pohovor. Svoje prvé široké nohavice s vysokým pásom a dvojradovým zapínaním som predstavila v článku minulý mesiac, link -TU-. Tieto sú strihovo podobné, no musím povedať, že omnoho, ale omnoho kvalitnejšie. Kupovala som ich v Mangu za 25 eur, tie šedé v predošlom článku stáli tuším 15 eur. Líšia sa najmä v spracovaní pásu. Mango nohavice ho majú vyššie a krajšie tvarovaný, F&F nohavice padnú skôr vyššie na bedrá, ako priamo na pás, takže vám ho v konečnom dôsledku ani veľmi nezvýraznia. Aj dĺžka Mango nohavíc sedela omnoho viacej. Priateľ síce frflal, že sú až priveľmi dlhé, ale ja ich také priveľmi dlhé chcem.=D
Potešil ma aj veľmi nepodstatný fakt, že Mango nohavice som kupovala vo veľkosti 36, pričom mám takého tušáka, že veľkosť 34 by sadla ešte lepšie, ale reklamovať ich už nejdem. Normálne si kupujem veľkosť 38-40, takže veľkosť 36 naozaj pohladila moju ženskú márnivosť.... veď uznajte, kedy si kúpite v Mangu veľkosť 36? A ešte nohavice? Mne sa to stalo až tento jeden jediný raz!=D

Prejdem ale k niečomu, čo by vás mohlo viacej interesovať a teda poviem vám niečo málo k histórií nohavíc. Ako ste si mohli všimnúť, nejde o "zvoňáče", ktoré sme zvykli nosiť na základnej škole koncom 90. a začiatkom ďalšieho storočia - na stehnách obtiahnuté a smerom od kolien nadol sa rozširujúce. Tieto sú úzke len v páse, od ktorého sa potom rozširujú nadol. Takéto nohavice boli v móde v 30. a 40. rokoch 20. storočia, s návratom v 70. rokoch a neskôr. Nohavice pre dámy boli odozvou nielen mužského vplyvu na odievanie, ale popularitu si získali predovšetkým pre praktickosť. Ženy sa v tomto období stávali súčasťou pracovného prostredia a tak sa aj nohavice stali ideálnou voľbou - boli pohodlné, že vraj aj "bezpečnejšie" ako sukňa a hlavne neboli vyzývavé. Okrem práce boli nohavice vhodné na záhradkarčenie, voľný čas, šport, pobyt pri mori či nejaké veľmi neoficiálne udalosti. Naozaj "módne" sa nohavice pre dámy vo všeobecnosti stali až cca v 70. rokoch. Nohavice sa nosili v kombinácii s blúzkou či košeľou. Veľkú službu im v 30. rokoch spravili herečky Marlene Dietrich či Katharine Hepburn, ktoré sa v nich často fotievali, ale aj mnohé iné.
Na ilustráciu som vybrala pár fotografií... až ma mrzí, že sa nedajú ukázať všetky - je ich prekvapivo naozaj veľa, čo samozrejme len svedčí o obľúbenosti nohavíc.


Môj outfit potom pozostáva zo spomínanej klasickej kombinácie - nohavice a blúzka. Blúzka má okrovú farbu a okolo krku sa zaväzuje na mašľu. Tmavomodrá a okrová je podľa mňa dokonalá kombinácia. No a potom si to pýtalo nejaké ozvláštnenie, Tak ma napadlo prečo neskúsiť turban. Turban je krásna módna súčiastka a svedčí o tom aj jeho obľúbenosť naprieč nie jedným, ale minimálne dvoma storočiami. Veľmi populárny bol na začiatku 19. storočia, ale aj v priebehu 20. storočia - či už to boli 20. roky ale aj 40., 60. a teraz je v móde tiež... si... teda...aspoň myslím.=D Veľmi jednoduchý tutorial na turban nájdete vo videu -TU-. Môj turban dokonalosťou veľmi neoplýval... ale to možno bude aj tým, že som nemala vhodný tvar šatky. V každom prípade šatka bola kvetovaná na tmavomodrom podklade. Výsledok nižšie.  =)
Inak k pozadiu fotografií - fotilo sa u mňa doma... z úplne jednoduchého dôvodu - vonku je zima. A ja neznášam zimu a proste... bez mučenia priznávam, že sa mi nechcelo mrznúť a vymýšľať nejaké estetické pozadie.... a tak tu máte moju knižnicu a moje kreslo, z ktorého som super nadšená ... Navyše mi prišlo nelogické fotiť takýto pomerne ľahký outfit v treskúcej zime bez kabáta..... takže toľko krátke vysvetlenie na záver. =) 
BB







8 komentárov:

  1. no naozaj by som nepovedala, ze ti bude turban az tak sediet! ale ma to logiku, take nieco si mozu dovolit len zeny s vyraznejsimi crtami tvare... keby som si ho dala ja, tak cela zaniknem, chodil by po vonku len ten turban a vyzerala by som smiesne xDD...
    inak kreslo topka! mas to doma pekne xD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem =D Ja by som to tiež nečakala, ale už dlho som to chcela vyskúšať.
      Je fakt, že teba si v turbane neviem predstaviť. Ale to je podľa mňa aj tým, že to proste nie je tvoj štýl Ty si viktoriánka, v tom žiariš a vynikneš. Tu by "turban nosil teba, nie ty jeho".=D To maš to isté ako keď ja nenosím hnedú a kaki - lebo viem, že mi to nepristane ...každý máme to svoje "big no no".=D
      Kreslo je z Ikei...klasický ušiak, slintám nad ním hádam každú návštevu. =D Tak som ho nakoniec dostala...a s ikea ?family? kartou sme ušetrili okolo 20 eur - som nevedela, že s kartou sú v cenách také rozdiely. o.O

      Odstrániť
  2. Skvělé, konečně vidím, že alespoň nějaká žena také ještě nosí turbany! Už jsem se bála, že jsem jediná :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To aby sme založili nejaký spolok a robili "turbanovú osvetu". =DDD Ale nie, je to naozaj krásny doplnok.... osobne si myslím, že pokrývky hlavy vo všeobecnosti sú veľmi krásnym, no bohužiaľ veľmi podceňovaným doplnkom a je škoda, že už dnes nie sú bežnou súčasťou denného outfitu.

      Odstrániť
    2. Já miluji skoro všechny typy pokrývek hlavy a i je s nadšením nosím. Ovšem zrovna ty turbany jsou tak nějak zvláštní kapitolou. Člověk ho musí opravdu vkusně zkombinovat, aby nevypadal jako uklízečka :D A právě už několik holek vyznávajících 1940s módu mi řeklo, že si na něj "netroufnou", tak jsem ráda, že aspoň někdo ještě ano! :D

      Odstrániť
    3. Ano, ano, to musím súhlasiť. Chce to naozaj odvahu.=D

      Odstrániť
    4. Krásné fotky, moc Vám to sluší!

      Odstrániť
    5. Katka, veľká vďaka. Pozitívny komentár vždy veľmi poteší.=)

      Odstrániť