utorok, 8. decembra 2015

Víkend v Chateau Földváry

S priateľom oslavujeme koncom novembra výročie. Tento rok to bolo už naše druhé a s ohľadom na jeho povolanie, som rada, že bolo aj spoločné. K prvému výročiu sme si minulý rok dali predĺžený víkend v Prahe a dohodli sme sa, že miesto darčekov si každý rok podarujeme nejaký pár dňový cestovateľský zážitok. Tento rok sme však boli časovo veľmi oklieštení, pričom čas nevyšiel ani na predĺžený víkend ale len čisto na 2 dni prislúchajúce víkendu. Najprv sme rozmýšľali, že zbehneme aspoň na tie dva dni do Viedne, ale potom som na niektorej „zľave“ našla víkendový wellness v chateau. Fotografie kaštieľa boli neskutočné, moje vnútorné princeznovské ja pišťalo od radosti, už len vymyslieť ako to predostrieť priateľovi. Pôvodne som myslela, že ho budem musieť presviedčať a mala som pripravené pádne argumenty v štýle, že veď konečne môžme byť ubytovaní aj trošku esteticky a luxusne, môžme celý deň lemriť v pooooozri akej veľkej posteli a podobne. Argumenty som pripravovala zbytočne, bez námietok súhlasil, lebo veď oddych nám padne vhod.

Na zľave bolo v ponuke niekoľko pobytov v rôznych kaštieľoch na Slovensku. Mne sa však najviac páčil tento. Konkrétne išlo o Chateau Földváry, čo je kaštieľ situovaný na začiatku malej maďarskej dediny, asi hodinu od Bratislavy a kúsok od maďarského mesta Györ. Prvú cestu sme absolvovali dva týždne pred koncom novembra. V skratke, doplietla sa rezervácia resp. sa vôbec neuskutočnila, hoci mi prišlo potvrdenie, že je všetko vybavené, no v konečnom dôsledku nebolo. Izby neboli pripravené, nikto s nami nepočítal a my sme sa museli vrátiť pekne naspäť a schladiť svoje mesiac pestované natešenie. Problém sme ale vykonzultovali s manažérom a ako opravný termín sme sa dohodli na prvom decembrovom víkende. Záver tejto ošemetnej veci vám prezradím už teraz – čakať sa oplatilo, chyba bola stonásobne nahradená (predsa len sme si v piatok brali voľno z práce, zo školy, minuli benzín a zabili sme  s tým celý deň) a napokon sme v nedeľu na obed odchádzali celí blažení.


Druhý raz sme išli do chateau teda až v decembri a tu je v skratke napísané čo sme zažili a čo sa nám páčilo. Po príchode sme na recepcii dostali netradičný welcome drink – lahodný sladký čaj a kľúčik od krásnej izby na prízemí pomenovanú ako Knight suite. Mimochodom každá izba sa volá inak a je zariadená v inom štýle, hoci všetky majú spoločný historizujúci a romantický štýl. K našej izbe prináležala malá vstupná predsieň so šatníkom, kúpeľňa, ktorú si dovolím pokojne označiť ako veľká (v porovnaní s panelákovými kúpeľňami) a samozrejme izba. Ak kúpeľňa bola veľká, izba bola obrovská. V tak priestrannej izbe som hádam ešte asi ani nespala. Do takého priestoru potom samozrejme patrí aj veľká princezničkovská posteľ so stĺpikmi. Keď sme s priateľom išli spať, zaspávali sme spolu v náruči v strede postele... počas noci sme sa samozrejme každý odkotúľali na svoju polovicu tak ako zvykneme. Iné to bolo v tom, že až do rána sme sa k sebe už ani nepriblížili.=D Pritúlenie, ktoré nám normálne zaberie jednu možno dve otočky, by v tomto prípade zabralo štyri... a tak každý ostal niekde v polovičke cesty, rozvalený, vychutnávajúc si priestor okolo seba.=D K posteli by som mala teda len jednu výtku a to sú zlé vankúše – jeden bol malý a príliš mäkký, druhý malý a priveľmi tvrdý. A k izbe len toľko, že sme nemali vaňu s nožičkami, na ktorú som sa tak tešila. No jo, mali sme len veľký priestranný sprchový kút... des, ja viem!=D


Čo sa týka jedla, v cene bola polpenzia - raňajky a večere, ktoré boli formou bufetu. Obed sa platil samostatne, no my sme ho mali ako kompenzáciu a preto sa nám neúčtoval. Rovnako ako aj nápoje v priebehu dňa: víno, káva, čaj... no dodám, že sme to zbytočne nezneužívali a dopriali si len toľko, koľko by sme si dopriali aj za normálnych okolností.
Raňajky sú u mňa vždy jedlo, na ktoré sa na dovolenke teším najviac. Tunajšie boli klasické – mäsová a syrová misa, zelenina, pečivo, cereálie, sladké pečivo, párky, vajíčka, rôzne nápoje. Čo sa týka vajíčok, tie sú pre mňa úplne top vrámci raňajkových jedál. Dávam si ich na každej dovolenke, v akejkoľvek forme a áno, každý jeden deň, ktorý strávim na dovolenke!=D
Na obed sme mali slepačiu polievku, výber z cca 4 hlavných jedál a ako dezert palacinky s mňamoooznou karamelovou omáčkou. Ja som si vybrala zubáča s quinoou, priateľ maďarský guláš.
Večera pozostávala z predjedál, polievky a tiež zhruba zo 4 rôznych jedál. Vypichnem cestovinový šalát, medailónky s brusnicovou omáčkou a domácou knedľou a tekvicovú polievočku ako moje TOP. Vynikajúce boli ale aj lasagne, zemiakový šalát, plnené kuracie prsia či ryžové rezance s tofu. K tomu deci bieleho či červeného, sviečky a o nezabudnuteľnú atmosféru je postarané.
No a keďže v nedeľu bol Mikuláš, ráno sme si našli na stole aj mikulášske balíčky.=D Takže zhrnuté a podčiarknuté – kuchyňa na jednotku s hviezdičkou.


Inak na hoteli bývali spolu s nami asi ďalšie dva pári, jedna rodinka s deťmi, jedna väčšia skupina žien a jedna zmiešaná skupina. Pomerne komorná skupina ľudí. Narážali sme na seba každú chvíľu... a napriek tomu robilo väčšine ľudí problém sa ráno pri raňajkách či večer pozdraviť. To ma napadlo len na margo stravovania. Na druhej strane ma príjemne prekvapila rodinka s dvoma dievčatkami – jedno cca 4 roky, druhé bolo malinké, pár mesačné. Bývali oproti nám cez chodbičku ... ale ani raz som nepočula detský plač alebo krik. Jedna aj druhá pekne vydržali obsedieť pri stole/v kočíku a tá staršia si vždy slušne vypýtala všetko čo chcela. Takže argument, že deti sú deti a môžme ich nechať behať hocikde ako také opičky, neobstojí! Ale späť k téme.

Súčasťou kupónu bola masáž a hodina v spa. Masáž bola mmmmmm geniálna. Mali sme na výber pol hodinovú a hodinovú. Spa bola súkromná, preto bolo nutné si ju rezervovať na konkrétnu hodinu. Súčasťou bola parná fínska sauna, infrasauna a vírivka. Použili sme fínsku parnú saunu. K nej sme dostali drevené vedierko s lyžicou, takže paru sme „vyrábali“ samy. Vo vode, ktorú sme liali na horúce kamene bolo aj pár kvapiek esenciálneho oleja, tipujem eukalyptus, takže celé to bolo príjemné a voňavé a ja chcem vlastnú saunu! Milujem saunovanie a tešilo ma ako také malé dieťa, liať vodu na horúce kamene. Odtiaľ sme sa presunuli do vírivky. A aby sme boli ešte viacej posh, zobrali sme si do vírivky aj bublinky navyše – šampanské. Neviem či je po saune dobré piť alkohol (samozrejme najprv sme vypili dva poháre vody s plátkami grepu) ... ale v tom momente mi to bolo jedno.=D


Takže takto nejak sme si užívali naše druhé výročie. Priateľ bol veľmi pozorný a keďže som v piatok oslavovala aj meniny, pripravil pre mňa veľmi milé prekvapenie. Totižto vždy som chcela dostať krásne šaty zabalené v krásnej krabici... áno, gýčik ako z amerického filmu ALE predstavte si! Dostala som ich!!! Šaty v námorníckom štýle od Lindy Bop zabalené v prenádhernej krabici previazanou zelenou stuhou. Druhá vec, že šaty mi boli veľké a musíme ich reklamovať, ale popravde, pre mňa je to gesto viacej ako šaty.=) K samotnému výročiu som dostala náušničky a žlté tulipány, takže som „vydarčekovaná“ až až. Tulipány som vždy považovala za škaredý kvet, ale od istej chvíle ich milujem najviac zo všetkých kvetín a môže zato práve môj priateľ. V dobe keď sme ešte randili, zomrel otec jednej z mojej najbližších kamarátok a mne to bolo veľmi ľúto. Priateľ ma chcel vtedy rozveseliť a doniesol mi žlté tulipány so slovami „priniesol som ti žlté tulipány, lebo to sú také pozitívne kvietky...a mali by ti dvihnúť náladu “. Na to mu hovorím, že sú také žlté....ešte smajlíkov si tam mal nakresliť. Jedného sme na tie žlté lupene aj nakreslili... a vtedy som si uvedomila aký je tulipán krásny kvet.



Aby som to zhrnula, do Chateau Földváry sme sa obaja zamilovali. Dokonca až tak, že premýšľame, že tam usporiadame svadbu.=D Ale pokojne tu môžte osláviť narodeniny, Silvester alebo si len tak dopriať príjemný víkend s rodinou či vo dvojici. Určite neoľutujete. Starať sa o vás budú dve mladé a veľmi milé slečny, vďaka ktorým sme sa my cítili ako v bavlnke. JA momentálne premýšľam ako sa tam čo najskôr vrátiť... a minimálne na tri noci, lebo dve sú ozaj máličko. A najlepšie to bude asi v lete, pretože k hotelu patrí aj bazén, tenisový kurt a grilovací kútik – všetko veci, ktoré sa teraz v zime nedajú využiť.

Na záver by ma zaujímalo či máte skúsenosť s pobytom v kaštieli resp. ktorý ďalší by ste odporúčali? 




BB

3 komentáre:

  1. Zacnem od konca... nie, nemam taku skusenost GRRRRRR!!! xD dufam, ze tam ta vasa svadba bude, aspon budem mat dovod prist a ostat este nasledujuce dni, ked sa Petovi zapriem, ze nejdem domov xD...samozrejme, dovolim si drzo predpokladat, ze budem na svadbu pozvana xD aj ked my si z tej svojej avizovanej mienime urobit sukromnu party hehe xDD... nadherne a teda ten tvoj priatel sa tymi krasne zabalenymi satami ozaj blysol, ktora zena by to nechcela zazit! a je pravda, ze vo vsetkych tych romantickych filmoch je podozrive, ze vzdy sadne velkost xD, hoci muzi to vôbec nemaju v oku xD

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pokojne drzo predpokladaj, že budeš pozvaná. Budeš môj svedok, takže o jednu noc a nejaký wellness budeš mať s rodinou postarané.=)
    Mne by súkromná party tiež nevadila, no Maťo má xy priateľov, ktorých proste treba pozvať. Pôvodne sme to mali naplánované ako súkromný rodinný obed a potom party s kamarátmi ... ale po tomto zážitku sme to prehodnotili a uvažujeme aj nad alternatívou - mať to celé na jednom mieste a so všetkými. Hlavne sa mi páči myšlienka mať ráno po svadbe nejaký neskorý raňajko-obed ... teda brunch spolu s rodinou a priateľmi. Ale to je hudba budúcnosti, uvidíme. v každom prípade by sa nám páčila aj takáto alternatíva.=)
    No....on teoreticky zobral dobrú velkosť. Len vychádzal z mier, ktoré som mala cca rok a pol dozadu, ešte kým som schudla.=D Druhá vec, objednávať z LB mám problém aj ja, lebo prsia mi vychádzajú dobre ale pás o dobrých 7 cm menej =/... tak sa nikdy neviem rozhodnúť či tú väčšiu veľkosť alebo menšiu.=D Takže teoreticky na to išiel dobre... realita... =D Ale aj tak to bolo veľmi milé =D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. oooo...ja budem svedok???o.O ani nevies aka som poctena!

      Odstrániť