pondelok, 28. decembra 2015

Decembrové (najmä Vianočné) radosti

Za celý svoj život si nepamätám tak nákupný mesiac ako bol tohtoročný december. Vlastne, celé sa to začalo už koncom novembra, keď sme s priateľom oslavovali druhé výročie, ku ktorému som dostala krásne náušničky. Potom boli meniny, potom som spravila radosť samej sebe a obdarovala sa nejakými vecami, potom boli zľavy a tie predsa chcem využiť a potom Vianoce a ... musím povedať, že mám prakticky všetko čo som chcela a nakupovania mám už vyše hlavy (a nulu na konte =D). Takže môj jediný záväzok na ďalší rok - najbližší nákup (oblečenie, kozmetika) najskôr aaaaž z prvej výplaty v novej práci. Novú prácu ešte nemám, takže skôr ako vo februári nakupovať nebudem... Ale z toho, čo som dostala, prípadne si kúpila, mám neskutočnú radosť a kde inde sa s tým má človek podeliť ak nie v mesačných radostiach??? =D Tak poďme na to...

Na prvej fotografii môžte vidieť "voňavku" Nuxe: Prodigieux le parfum, ktorú som si dopriala sama k meninám. Čítala som na ňu prevažne len samé chvály v štýle, že je to taký Paríž v tekutej podobe, do ktorej sa môžeš zahaliť. A tak som si po prvý raz objednala parfém bez toho aby som vedela ako vonia. Výsledok? Je to veľmi zvláštna, pomerne výrazná vôňa. Osobne preferujem skôr kvetinové, svieže vône a táto je skôr ťažká, ako ľahká a svieža. Miestami mi pripomína čisté, opraté a vyžehlené prádlo.=D Ale obľúbila som si ju a nosím ju. Či si ju kúpim aj druhý raz? To najskôr asi nie... 
Vedľa je zbierka príveskov z Pandory. Veľmi si na náramky nepotrpím - skôr nie ako áno... resp. dávam prednosť hodinkám. V každom prípade sa mi páči myšlienka príveskov - vždy dostať nejaký k významnej udalosti... a tak tu mám jeden k narodeninám, iný zasa k Vianociam, k štátniciam ... za december som dostala presne tri prívesky - bielu korálku, hneď vedľa srdiečko s kľúčikom a od budúcej svokry tancujúci párik. Podľa mňa je to skvelý spôsob ako mať pripomienku na dôležitú udalosť stále so sebou. Predpokladám, že s týmto konceptom prišiel chlap a to preto aby si uľahčil život. Totižto Pandorou viete vyriešiť každý sviatok na najbližších.... no povedzme, že na tie najbližšie dva roky určite.=D A čo ženu poteší viacej ako šperk alebo inak: šperkom nikdy nespravíte krok vedľa.;) A už keď potešil mňa, odporcu náramkov... =D 
Pod Pandorou sú náušničky, ktoré som dostala k výročiu. Sú veľmi jemné, v tvare slzičky... hodia sa prakticky ku všetkému. =)
Úplne napravo sú potom dva motýliky od mojej skvelej priateľky Polly. Skvelé na nich je, že majú vzadu zicherku, nie klasické zapínanie a tak ich môžem pripnúť prakticky kamkoľvek. Hodia sa mi hlavne teraz, keď ma posadla košeľová mánia.=D Inak sú ručne vyrobené, od veľmi rozkošnej slečny, na ktorú sme natrafili na októbrových Čačkách-mačkách v Starej tržnici. Jej výrobky nájdete na Sashe pod menom BonBonBijoux



Na ďalšom obrázku je časť darčekov od rodičov (chýba oblečenie). Hádam najväčšiu radosť mám z knihy od Rachel Zoe. Síce, trošku som sa nabehala kým som ju zohnala, ale aj tak.... ani som nečakala, že ju budú mať v nejakom kníhkupectve, ale mali ju!!! v Panta Rhei!!! Ako poslednú!!! =) Ešte som ju nečítala, keďže mám rozčítanú knihu od Claire Mccardell, ale určite sa tu potom objaví recenzia.;)
Vedľa je kozmetika od Biodermy. Kedysi som čítala nie veľmi dobrú recenziu na Biodermu a tá ma od nej na dlho dlho odradila. Lenže v lete som mala veľké problémy s podráždenou pokožkou na tvári, ktorá bola k tomu ešte aj suchá a nevedela som čo s tým, keďže na to nič nezaberalo. Preto som išla do lekárne po nejaký hypoalergénny, neparfumovaný krém. Jediné čo mi lekárnička odporučila bola Bioderma a keďže som bola zúfalá, neochotne som ju zobrala. Nepreháňam, keď poviem, že mi zabrala behom troch dní. A od leta som postupne zbytok kozmetiky vymenila za Biodermu. Len pre zaujímavosť, pred tým som používala Avéne, ktorá mi veľmi vyhovovala. Potom som kúpila gél značky La Roche-Posay, ktorý mi vôbec nesadol. Potom som sa chcela opäť vrátiť k Avéne, ale v spomínanej lekárni ju nemali a tak som nakoniec skončila pri Bioderme. 
Vedľa Biodermy je rúž v pomarančovej resp. koralovej farbe od Yves Saint Laurent. Áno, na to, že je to len rúž bol drahý. Ale je skvelý a pokojne by som kúpila aj ďalší, kebyže nemám vyhladnutý už iný, od Elizabeth Arden.=D
A napokon peňaženka z Mohita, lebo tá moja sa po trištvrte roku proste rozpadla......



A na úplný záver výcucu mojich darčekových radostí je ďalší darček od môjho drahého a to sú ručne kolorované drevoryty!!!Ale o tom bude samostatný článok, tak nebudem prezrádzať viac.;)


Samostatnou darčekovou kategóriou sú veci od Lindy Bop. Lenže o tom mám toľko čo napísať (v negatívnom zmysle), že o tom bude musieť byť tiež samostatný článok.=/

S Vianocami sa okrem darčekov potom spája aj dobré jedlo a ..... koláááááče. Od svojej budúcej svokry som dostala celé balenie vanilkových rožtekov podľa receptu prababky Evžénie, ktorý je písaný ešte v nemčine, vo švabachu!!! Podotýkam, že babka Edith, ktorá váľala rožteky v cukru sa narodila v r. 1932 a ide o recept jej mamy.... takže.... ako môže byť starý? =D Aby som to ale zhrnula - sú božské!=D 

S Vianocami sa posledné dva roky spája aj polnočný vianočný koncert Slobodnej Európy v Randáli. Priateľ takto "sviatkuje" každého 24-tého decembra hádam odkedy tieto koncerty vznikli, ja zasa odkedy ho poznám. Doma sí dáme rodinnú večeru, potom si vymeníme darčeky a okolo jedenástej sa presunieme na koncert. Človek tam postretáva pár známych... porozpráva sa, povymieňa si zážitky, trošku popije, nasaje trošku dymu... inými slovami pasívne vyfajčí krabičku cigariet, potom pomôže presunúť pár opitých ľudí a okolo štvrtej môže ísť spokojne domov. Inak Whiskyho som videla tento rok častejšie ako niektorých svojich známych.=D Teraz hovorím aj o jeho cestovateľských kinách, ktoré robí počas roka. Odporúčam ísť sa pozrieť, keď bude vo vašom meste. Sú veľmi zaujímavé a jeho výber krajín je vždy netradičný, teda turistami málo objavený. Dovolím si tvrdiť, že jeho kiná sú najlepšie. Bola som na mnohých - od tých v KC Dunaji po tie usporiadané BUBOm ... a hovorím, Whisky je najlepší.;)

Malou radosťou bol aj nový film Star Wars.... ale len malou. Podľa toho ako my to známy opísali a ako veľmi z toho boli hotoví som čakala niečo super úúúúžasné, no dostalo sa mi len filmu, ktorý síce poteší... ale do vytrženia ma nedostal. Áno páčila sa mi nadväznosť na staré filmy - to bolo zvládnuté bravúrne, aj mladí herci hrali ukážkovo... ale nelogickosť konania hrdinov a niektorých scén. A argument, že je to sci-fi a aká logika neberiem! Za všetko u mňa hovoria dve scény. Prvá je scéna, v ktorej porovnávajú starú Hviezdu smrti s novou Hviezdou, ktorá je niekoľko násobne väčšia. Potom idú na túto novú Hviezdu zaútočiť (copy-paste z predchádzajúcich filmov????!!!!!) a na jej zničenie im stačí pár pilotov, prakticky rovnaký počet aký im stačil na zničenie menšej Hviezdy?! Vážne? Ďalej! Rey a jej schopnosti.... ktoré sa prebúdzali doslova z minúty na minútu. To o nich doteraz ani len netušila? A rastú? Ak rastú, načo potom Jedi potrebuje nejaký výcvik? Načo chudák Luke hľadal Yodu a prosil ho o výcvik, aby ho mimo iné naučil pritiahnuť meč silou vôle, keď Rey sa to naučila prakticky lusknutím prstov.... a to som nevymenovala tucet iných vecí, ktoré sú úúúplne zlé a nedomyslené! Celkové hodnotenie: príbeh mi príde nedotiahnutý a zbúchaný na kolene, no som zvedavá, čo prinesie druhý film. Záver bol celkom sľubný.....

Čo dodať... december bol ozaj pestrý a dali by sa o ňom napísať aj ďalšie dva články... napr. o tom ako nám padol ozdobený stromček, ktorý som zdobila dobré tri hodiny. Chcelo sa mi plakať ... ale potom som to celé zobrala s humorom, veď ako sa hovorí, keď nejde o život, nejde o nič.=) Popadané ozdoby sa povešali naspäť, zbytok sa povysával a stromček nám robí opäť radosť.... mimochodom vôbec nejaký nájsť bola tiež celkom zábavná story. Musím však povedať, že som aj celkom rada, že sa tento rok už končí. Bol náročný... a preto dúfam, že ten nasledujúci bude o niečo lepší... menej stresujúci, menej dramatický, jednoducho pokojný. Najprv ale treba osláviť Silvestra.... ja ho budem tráviť v Prahe. Dúfam, že bude pekné počasie, nech si môžme ísť pozrieť ohňostroj do mesta. Na záver teda želám krásny zbytok roka a do toho nového hlavne veľa zdravia a nech sa vám plní všetko, čo ste si predsavzali. Avšak nezabudnite, že bez práce práce nie sú koláče a ani tie predsavzatia sa bez pričinenia nesplnia. A samozrejme ďakujem za každý jeden komentár a prečítaný článok, najmä Polly za jej vytrvalosť.=) Preto ma napadá, je nejaká téma alebo niečo, čo ste na blogu videli a chceli by ste to viacej rozpracovať (kniha, kozmetika, kúsok zakomponovaný do outfitu a pod.).... prípadne nejaká téma na spracovanie? =) Tiež by ma zaujímalo, ktoré články vás zaujímajú najviac? Kozmetika, história odievania, outfitové.....? Ešte raz ďakujem a ŠŤASTNÝ NOVÝ ROK! ;)

BB

2 komentáre:

  1. Hm hm... nemam rada naramky.... ale ked vidim ten pandora naramok..ono to naozaj ma nieco do seba robit si takuto pripomienkovu kolekciu. a vyzera to dobre!
    na Biodermu nedam dopustit... dostala ma z problemov s pletou, ked uz naozaj vsetko ostatne zlyhalo a ja som bola zufala. A tiez to netrvalo dlho.
    tie posledne star-wars riadky mi zneli ako madarcina, k tomu ani nemam co povedat xD
    a za mna.... historicka moda! velmi rada by som sa dozvedela trochu viac o mode z rôznych obdobi... a mam rada clanky, kde proste fotis svoje aktualne outfity. Rada sa tym preberam.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Náramky ani ja nie. Je to strašne otravné...rovnako ako nemám rada náhrdelníky. Samozrejme niekedy spravím výnimku ale nie je to niečo, čo zvyknem nosiť na dennej báze, povedzme to radšej takto.=D A Maťo to dobre vedel, takže keď som si minulý rok pod stromom našla narámok....bolo to také, že mmmmmmmmmm, nooooooooooo, náramok ...čo s ním? A potom si hovorím, že je to milé!Takto si zbierať spomienky. A odteraz len čakám na nejakú udalosť aby som mohla dostať Pandoru.=D Inak na Pandore doslova fičali aj moje kolegyne z práce. NA našom poschodí nás bolo 5 a každá jedna mala svoj náramok a tie živé diskusie čo sa viedli napr. o novej kolekcii alebo keď niektorá dostala novú Pandorku. =DDD Akože ženy to fakt milujú!
    Presne! Doslova som bola zúfalá.... a neuveriteľne mi to pomohlo. Je fakt, že tieto výrobky sú drahšie ako bežná kozmetika z drogérie ale napr. krém kupujem raz za 4-6 mesiacov. Micelárnu vodu cca 2-3 mesiace....proste netreba to kupovať tak často. Navyše micelárnou vodou sa dá aj odmalovať, takže zasa ušetrím na odličovači.
    No hej.... od fanúšika Star Treku to ani neočakávam.=D
    Ok, beriem na vedomie.=) Asi 5 článkov nosím v hlave, tak keď ich raz napíšem, nech viem čo ďalej. =D

    OdpovedaťOdstrániť