sobota, 28. novembra 2015

Čo si (ne)obliecť na hodinu tanečnej

Zdroj: Pinterest
V niektorých článkoch na blogu som už spomínala, že s priateľom chodíme každý štvrtok na hodinu kubánskej salsy (pre začiatočníkov). Tancujeme už takmer dva mesiace a dovolím si povedať, že aké-také praktické postrehy som už pochytila. Nie, tanec ako taký som ešte stále nepostrehla ani nepochytila, ale čo by som chcela po dvoch mesiacoch? =D Skrátka na začiatku ma trápilo okrem iného aj to, čo si na takú hodinu tanca obliecť. Nikdy som na žiadnej tanečnej nebola, keď nepočítam krátke obdobie ako decko, takže som nad týmto dumala pred začiatkom kurzu... a vlastne niekedy dumám aj teraz.

Začnem ale pekne od podlahy, inak povedané obuvou, lebo aj to počítam ako súčasť oblečenia. Prvú hodinu som odtancovala v teniskám s tenkou podrážkou, lebo som si myslela, že to bude na tanec najideálnejšie. Priznám sa, že zobrať si opätky ma ani len nenapadlo, možno aj preto, že som za prvé nechcela aby mi ich priateľ pošliapal (= zničil) a za druhé, žiadne pohodlné, v ktorých by som chcela tancovať celú hodinu nemám. Takže prvú hodinu som odtancovala v teniskách. V zásade tento výber nebol zlý, ale niečo tomu chýbalo... a to niečo som získala, keď som si kúpila tanečné sandáliky. Tie najlacnejšie sa pohybujú cca od 60 eur vyššie. Inými slovami to čo som ušetrila na kurze, ktorý sme kupovali cez zľavu, som investovala do topánok. Ale nikdy som túto investíciu, neoľutovala, pretože topánočky sú pohodlnejšie a samozrejme, je to úplne iný zážitok. Takže čo sa týka topánok, jednoznačne odporúčam kúpiť si tanečné topánky na latino tance.
Ak ale predsa len do topánok nerozmýšľate investovať, tak u nás ženy tancujú v balerínkach alebo aj v klasických lodičkách. Ak si vyberiete lodičky, tak ak máte doma lodičky s prackou, vezmite si tie. Nebudete sa báť, že vám topánka odletí počas tancovania z nohy. =) Opätok odporúčam skôr nižší ako vyšší. Ak máte o tancovaní v opätkoch pochybnosti, nebojte sa. Väčšinu času pretancujete na špičkách, o opätok ani nezavadíte. =D

No a  samotné oblečenie. V prvom rade si treba uvedomiť, že sa ideme hýbať, takže musíme mať na sebe niečo, v čom nebudeme ako vo zveráku ale naopak, oblečenie sa bude "hýbať" spolu s nami a mali by sme sa v ňom cítiť pohodlne.. Za druhé si treba uvedomiť, že sa určite spotíme. To znamená, že treba vyberať oblečenie z materiálu, ktorý "dýcha" a dobre buď saje pot alebo v prípade športového oblečenia (legíny, tričko), pot odvádza. Inými slovami big NO! NO! umelinám ako polyester a podobne. Za tretie, salsa je podľa mňa veľmi zmyselný a sexi tanec, nehovoriac o tom, že stále je to tanečná, takže je vhodné obliecť sa pekne, v najideálnejšom prípade sexi.=) Nemusíte na hodinu prísť ako do posilovne, s legínami s nápisom work out a s upoteným tričkom z utorka. Väčšina žien chodí na tanečnú v šatách, v sukničkách, prípadne v legínach a ani jedna z nich nevyzerá, že je zrelá ísť dvíhať závažia alebo behať na bežiaci pás.;) Sú ženské a krásne.

Na chvíľu by som sa pristavila pri slove "sexi", lebo salsa je sexi a je to veľmi energický tanec - hýbete nohami, rukami, vrtíte bokmi, naznačujete sedenie, objednávanie dvoch tequíl... proste ruky, nohy a zadok sa vám hýbu do všetkých strán. Takže sexi oblečenie áno, lebo proste ste žena a toho chlapa chcete svojimi pohybmi (akože) provokovať a zvádzať... ALE! netreba byť zbytočne vulgárna. To znamená, že pokojne si dajte aj krátke šaty, ale vyskúšajte si doma či sa pri pohybe napr. nevyhŕňajú a podobne. Nie je nič horšie ako celú hodinu trpieť neustálym naprávaním nejakého "odevného nedostatku". 
V zásade by som to zhrnula takto: spodok musí byť dostatočne elastický a pohodlný, ak je to sukňa, na materiály až tak veľmi nezáleží (s výnimkou dnes tak obľúbeného neoprénu. Desný materiál, ktorý neodporúčam o.O). Vrch by mal byť elastický, pohodlný, bez zbytočných kovových aplikácií a iných sránd, ktoré by sa pri pohybe mohli trieť o pokožku a zbytočne vám ju dráždiť. A samozrejme dobrý, vzdušný materiál.
Tip: ak vám býva zima, oblečte si niekoľko vrstiev, ktoré môžte popri tom ako sa budete zahrievať, odkladať.

Mimochodom, keď som na začiatku kurzu na internete hľadala nejaké rady, čo na seba, baba, ktorá tancuje 8 rokov napr. neodporúčala krátke Áčkové sukničky, lebo pri salse robíte veľa otočiek. A sukňa sa pri pohybe rada dvíha... to vieme už od detstva, keď sme sa ako malé zvykli točiť okolo svojej osi, lebo suknička sa pritom dvíhala a krásne točila. Ja som tento "problém" vyriešila tzv. safety pants (alebo spandex shorts alebo jednoducho bombarďáky). Sama ich poznám z kórejského showbiznisu. Tamojšie celebrity, teda ženy celebrity, zvyknú nosiť tak krátke veci (napr. tzv. shorty shorts), že len vďaka safety pants im nie je, ľudovo povedané "vidieť až do kuchyne" (nie nadarmo nesie táto móda pomenovanie „bottomless fashion“). Je to inak skvelá vec a hneď aj vysvetlím prečo. Safety pants sú vlastne kraťase z elastického materiálu - niečo ako nohavičkové boxerky alebo šortky, ktoré sa obliekajú pod sukňu, prípadne kraťase. Pointou je, že keď napr. fúka a vietor vám zdvihne sukňu, vám to môže byť úplne jedno, lebo pod sukňou máte kraťase. Nie je vám vidno predok, zadok... jednoducho všetko je v poriadku. Ja tento malý zázrak úplne milujem a chodím s ním už dlhé roky, pretože je to omnoho viac lady-like ako nechtiac ukazovať spodné prádlo a omnoho viacej pohodlné. Ale aby som sa vrátila k problému - jednoducho si pod Áčkový strih oblečte tieto šortky a problém je zažehnaný.=)

K článku som si pripravila aj malú galériu toho, ako chodím na hodiny oblečená ja. Nie z každej hodiny mám fotku, ale tu je pár príkladov a krátky komentár.=)


Na prvom obrázku mám tylovú sukničku do polovice lýtok. Je ľahká, je vzdušná a cítite sa v nej neuveriteľne žensky. Mám rada ako sa mi pri pohybe látka vlní pomedzi nohy.=D Na druhom obrázku mám oblečené presne to, čo neodporúčam - polyesterové šaty. Bolo mi v nich teplo a zbytočne som sa potila viacej než bolo nutné. Relatívne krátku dĺžku šiat som pre istotu doplnila safety pants, ktoré samozrejme nie sú vidno. V treťom prípade som to poňala naozaj športovo - legíny a k tomu športové tričko. Myslím, že vtedy som nemala veľmi náladu na nejaké čačky. Aj to sa niekedy stáva.=D Na štvrtom obrázku mám presne ten typ Áčkovej sukne, ktorá sa pri točení dvihne na hor, ale ako som už spomínala - safety pants. Outfit na poslednom obrázku je taký všelijaký - opäť som chcela mať najmä pohodlie a keďže som bola posledný týždeň neuveriteľne uzimená, zvolila som kombináciu aj sukne, aj legín. Inak túto kombináciu volí pomerne dosť dievčat, keďže pripomína baletkovský resp. tanečný outfit profesionálnych tanečníc. Teda... aspoň tých filmových.=D

Toľko nápady z môjho šatníka. Pozerala som aj niečo na internete a kebyže teraz idem nakupovať, vybrala by som si pokojne tieto 4 nasledujúce outfity.


Prvé dva príklady sú v zásade tie isté outfity, varírujú sa len farby. Na salsu sa podľa mňa vyslovene hodí elastická asymetrická sukňa. Prečo? Nie je ani dlhá, ani krátka. Zakryje presne to, čo má, pričom sa nemusím báť, že by sa vyhrnula v nevhodný moment. Je na telo, no zároveň je elastická. Dĺžka je akurátna na pohyb... a celkove je príjemne rafinovaná. Obe sukne sú do pásu, ideálne na crop topy. Zhrnuté a podčiarknuté - jednoduché ale pekné, rafinované, sexi ale nie vulgárne a hlavne - pohodlné!
V treťom prípade som zvolila top s hlbokým výstrihom na chrbte a s všitou podprsenkou. Tento rok som sa úplne zamilovala do hlbokých chrbtových výstrihov. Opäť veľmi rafinovaný kúsok. K tomu som zvolila dolly sukňu resp. vybrať si môžte akúkoľvek inú sukničku voľného strihu. Jednoznačne prvá voľba, ak sa chcete cítiť žensky a naplno sa vžiť do tanca, no nemáte rada obtiahnuté veci.
Legíny sú tiež jednou z možností. Ich prednosti nemusím opisovať, no nie vždy by mali slúžiť ako nohavice. Jedinú výnimku, ktorú pri legínach mám je šport/pohyb. Vtedy mi na žiadnej žene legíny nevadia. Na bežné nosenie sa majú nosiť legíny len s takým vrchom, ktorý prekryje zadok, pretože nech má žena akokoľvek výstavný zadok, v leginách nevyzerá dobre. Takže ak by ste sa predsa len rozhodli pre legíny s tričkom, no chceli by ste zadok prekryť, skúste miesto sukničky alebo dlhého neforemného trička napr. tieto saténové kraťase. U nás som túto trošku netradičnú kombináciu na šport tuším ešte ani nevidela, ale v Ázii je to v chladných dňoch úplne bežné.=)
Linky na jednotlivé kusy:
1. sukňa - tričko; 2. sukňa - tričko; 3. sukňa - tričko; 4. tričko - krátke nohavice - legíny

No a čo by som určite neodporúčala:
  • ultra krátke šaty/sukne/krátke nohavice - to sme si už vysvetlili prečo nie
  • rifle, prípadne iné tesné a "ťažké" oblečenie
  • silonky - všímam si, že baby v nich zvyknú tancovať, no mne by v nich bolo strašne teplo a celkove, keď by som sa spotila, zbytočne by sa na mňa lepili a nevedela by som sa sústrediť na tanec.
  • vlnené oblečenie. zabudnite na svetríky - bude vám v nich zbytočne teplo a pot sa vám bude držať na pokožke.
  • oblečenie z umelých a nepriedušných materiálov. Hoci sú na dotyk jemné a zdá sa, že v nich nie je teplo, človek sa v nich zapotí a zahreje omnoho rýchlejšie. Horšie ale je, že tieto umelé materiály, keď sa prepotia, smrdia. A to vás nezachráni ani najkvalitnejší dezodorant. Takže nebuďte sebeckí, dajte si radšej obyčajné tričko z bavlny, pretože nikto nie je povinný vás ňuchať.=)
  • topy s flitrami, kovovými aplikáciami a podobne. Môžu dráždiť pokožku a zbytočne zavadzať.
Tak a teraz stačí už len zbaliť fľašu vody, chlapa, dobrú náladu a môžte vyraziť na salsu. =)
Pomohol vám prípadne inšpiroval vás tento malý sprievodca alebo máte nejakú inú osvedčenú kombináciu na tanečnú? Pokojne napíšte do komentára, rada si prečítam.
BB

6 komentárov:

  1. Článok presne na moju nôtu. Tiež tancujem salsu, nič lepšie ako tanečné topánky rozhodne neexistuje no a čo s oblečenia týka, tak proste niečo priedušné, nesťahujúce, zima-nezima tričko musí byť, žiadne hrubé vlnené svetre, to by som asi nedala ani tanečnú rozvičku. Mne sa asi najlepšie tancuje v šatách a sukniach takých áčkových, no nenosím nejaká krátke verzie, ale také, aby ostalo všetko tak ako má alebo úzke súkne, no nič mini dĺžky, to proste nejde. A tiež legíny sú super voľba, na ne šaty a som dokonalá, nikdy však nenosím legíny miesto nohavíc, ja neviem, je to skrátka spodné prádlo nech je hrubé akokoľvek, zadok musím mať zakrytý vždy. A asi najdôležitejší je vrchný diel, ten sa nesmie pohybovať, roztvárať padať a čo ja viem čo, to proste nejde.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Napriek tomu, že logika hlása všetky veci, ktoré si vymenovala (priedušné, nesťahujúce atď.), prekvapuje ma, v čom všetkom dokážu ľudia tancovať. Za tie dva mesiace som už videla naozaj kadečo.=)
      U mňa je problém ten, že väčšina vecí vo vhodnom materiály a elasticite, ktoré doma mám je pomerne dosť krátka. Aj preto si robím prieskum toho, čo by som si zhruba v povianočných zľavách chcela kúpiť. =D Ale inak plne s tebou súhlasím - Áčková dlhšia sukňa/šaty sú naozaj skvelá voľba. A legíny detto...teda u mňa s výnimkou športu, ale aj tam pokiaľ sa dá, tak radšej dlhší vrch.
      Inak rozmýšlala si, že budeš pokračovať v tanci? U nás v šatni sa momentálne skloňuje bachata ako ďaľší kurz.... ale stále neviem čo to je. =D V každom prípade mňa to chytilo, takže určite pohľadám aj aj niečo ďaľšie.=)

      Odstrániť
  2. az si mam chut zatancovat... strasne lutujem, ze som sa par rokov dozadu neprihlasila na bollywood-dance, podla mna taky kurz musi byt ako rozsievac dobrej nalady... a rozhodne by som sa nechala inspirovat takymto clankom na obliekanie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nooooo a neskúsime pohľadať teraz nejaký víkendový kurz bollywoodskeho tanca? Ja pokojne zvládnem aj dve hodiny tanca do týždňa.=DDDD....
      Švagriná s Maťom by ti určite povedali, že je to rozsievač dobrej nálady. Ja sa viacej zhoduje so švagrininým tanečným partnerom, že je to zábava ale niekedy pekne frustrujúca.=D Keď nie a nie pochytiť tie kroky, rýchlosť, rytmus, čokoľvek...odchádzame pekne frustrovaní a nahnevaní =DDDD načo švargriná vždy hovorí, že to berieme príliš vážne.=D....asi má pravdu.
      Inak na tie asymterické sukne pozerám už niekoľko mesiacov. Na jednej fotke som sukňu videla v kombinácii s obyčajným pulóvrom a vyzeralo to geniálne.=) ....počkám na povianočné zľavy a uvidím, čo zoženiem...možno aj tie šortky - sú rozkošné!

      Odstrániť
    2. ja by som hned isla, aj som prave pozerala...vsetky su na styl "vyucovanie indickeho tanca"..ale ten kurz...vtedy...keby som vedela, kto ho robil! tam to bolo prezentovane, ze kurz na vyjasenie, pre radost, ze nikto ta nebude nic nutit niekde prezentovat, ani zhanat tanecne sari... bolo to vyslovene o tom ako cerpat radost z bollywood tanca..no tak na take daco by som hned sla!!

      Odstrániť