pondelok 23. novembra 2015

November s Cassey Ho: 2. a 3. týždeň

2. týždeň
Počet odcvičených dní: 5 zo 7
Váha 9.11.15: 60,8 kg
Váha 16.11.15: -nevážila som sa-

Priebeh:
Juchhhúúúúúú pondelok. Nie, netešila som sa preto lebo začal nový pracovný týždeň, hoci osobne proti pondelku nič nemám. Niektorým dňom sa predsa musí začať pracovať. Napr. moja mama niekedy chodí do práce v utorok, niekedy v piatok a niekedy v nedeľu... prečo by mal byť pondelok ten nenávidený?... ale dosť filozofovania, teším sa preto, lebo pondelok je môj voľnýýýý deň.
To znamená, že necvičím, oddychujem. Oddych je pri cvičení rovnako dôležitý ako samotné cvičenie. A keďže pondelky mávam z 99 percent vždy plne narvaté "vybavovačkami", tak som si na tento deň dala "rest day". No... nie je tak úplne "rest", keďže behám po lekároch alebo úradoch =D... ale aspoň sa nemusím trápiť s  tým, kam vopchám cvičenie. Takže tak ako minulý týždeň, začínam utorkom. V utorok sa cvičia "ruky" resp. horná polovica tela. Dnešné cvičenie bolo zamerané najmä na zlepšenie držania tela. Samozrejme bolo to namáhavé, ale musím povedať, že mi to padlo naozaj dobre, keďže mám vo zvyku hrbiť sa a celkove môj postoj je príšerný. Celý nasledujúci deň, teda v stredu, som chodila vystretá ako lata, lebo predchádzajúce cvičenie bolo aj trošku cítiť a tak mi každý pohyb pripomínal: VYSTRI SA!!!... To som ale ešte nevedela aká zostava (ktorú som mimochodom dokázala vymeniť za obed!!!!) ma čakala dnes. Na druhý deň, teda vo štvrtok, som mala svalovicu už na celom chrbte. Až na to, že ma bolel pri každom pohybe, to bolo celkom fajn.
Zostavu na štvrtok som klasicky vymenila za salsu. Úspešne sme nadviazali na minulotýždňové "úspechy". =) Kroky sme pochytili pomerne rýchlo. Ale musím povedať, že vlastne všetci účastníci sa chytili rýchlo. Inými slovami - zlepšujeme sa. A najlepšie?! Dostala som pochvalu od lektora... aj keď musím priznať, že jeden krok mi vypadol. Och a ešte jedna super tešivá vec - možno nám vybaví hodinu s Kubánkou, ktorá nás (ženy) naučí poriadne hýbať bokmi! =D
V piatok mala byť jóga. Jóga nebola, miesto toho som stihla hrabať lístie. Teoreticky to môžme brať ako cardio, keďže som hrabala celú hodinu. =D A nemyslite si, že hrabať lístie je nenáročná aktivita. Mala som dosť už po 15-tich minutách. Našťastie sa nám (mala som aj svoj spraingpartnera na hrabanie lístia =)) po hodine ohli hrable a keďže sme už nemali čím hrabať, skončili sme. Celkový výsledok našej námahy bol taký, že otec na druhý deň hrabal tie isté miesta. Inými slovami vŕba je krásny strom ale keď začne opadávať... o robotu na celú jeseň máte postarané.=D
Sobota bola v pohode. Cvičenie som si odfuňela ako parná lokomotíva, ale zvládla som všetky cvičenia.
Nedeľa a básnická otázka na tento deň: prečo mám pocit, že to cvičenie je čoraz ťažšie a ťažšie, miesto toho aby bolo ľahšie???? Úplne vážne!!!!... takže som docvičila, dala sprchu, ľahla do postele a vyčerpaná zaspala... a to bol koniec druhého týždňa. =)

Zhrnutie 2. týždňa:
V zásade som len o trošku menej spokojná ako som bola s minulým týždňom. Hnevá ma, že som v piatok nestihla jógu a v nedeľu som to cvičenie trošičku flákala, ale vyslovene som nemala energiu.
Cvičenie ma stále baví, hoci mám dojem, že je vo veľkej miere zamerané na brušné svalstvo a na "core".
Váhu som tento týždeň nesledovala... v pondelok som nestihla a v utorok je už začiatok 3. týždňa, tak hádam potom. =)

3. týždeň
Počet odcvičených dní: 2 zo 7
Váha 18.11.15: 60,8 kg
Váha 22.11.15: -nevážila som sa-

Pondelok bol klasický vybavovací a necvičiaci. Na konci dňa som sa cítila maximálne vyflusnuto. To hovorím vtedy, keď sa cítim ako "požutá kravou" alebo "prejdená bagrom" - inak povedané unavená, ubolená, dolámaná. V utorok som to chcela napraviť výdatným spánkom, lebo veď bol sviatok a mohla som. Lenže to by nesmel otec vysávať o 8:54 ráno. =/ Takže som vstala, dala som najavo svoju nevôľu a nesúhlas s takouto činnosťou, ktorá sa na ráno absolútne nehodí a išla si dať raňajky. Celý deň som bola "rozvláčna" a navyše ma bolelo celé telo. Cítila som, že cvičenie mi neprospeje, skôr naopak a že lepšia bude jóga. Tak som si dala pol hodiny jógy... zvládla by som aj viacej, ale nebol čas, keďže som sa musela pripraviť na cestu do mesta. V stredu sa vysvetlilo, prečo som bola posledné 2 dni tak dolámaná a prečo som včera kýchala ako divá. Pôvodne som si myslela, že moja alergia na mačky sa zmenila na alergiu na psa a dráždia ma jeho chlpy... Nie, pes ma nedráždil, bola to začínajúca nádcha, takže dnes som mala dutiny v jednom ohni. Mám taký pocit, že tento týždeň z toho cvičenia veľa nebude, keďže na víkend odchádzame do wellness-u a tam máme v pláne úplne iné aktivity ako cvičenie.
Nakoniec som sa ale predsa len prekonala a v stredu som si odcvičila utorňajšiu zostavu na ruky. A cvičila som ako drak, inak povedané ako nikdy doteraz. Ako je to možné? Dve slová: yerba maté. Pamätáte si Divokého anjela/Nataliu Oreiro? Tak tam stále čosi popíjali cez slamku. No a  to je yerba. V Južnej Amerike ju pijú celý deň, pretože je zdravá a má veľmi povzbudzujúce účinky. Takže kašlite na nejaké stimulanty a podporovače z obchodov. Začnite piť maté a uvidíte ako zvýšite svoju výkonnosť. Avšak nečakajte, že začne účinkovať po prvom napití. Ja som prvé účinky spozorovala až po dvoch týždňoch pitia a fičala som ako veverička v ten deň.... aaaa ano, neodporúčam piť maté po štvrtej hodine. Nezaspíte! Takže áno, stredu som si napriek prvotným ťažkostiam odmakala. Lenže na druhý deň, vo štvrtok, som sa zobudila už tak dolámaná a vyčerpaná a usoplená, že som to cvičenie ako drak aj trošku ľutovala. V práci som zaspala posediačky - vyslovene som nevládala. To bol pre mňa definitívny signál, že moje telo je už na pokraji síl. Tak som dnes nešla ani na tanečnú (och bože, ako to my dve polienka len dobehneme? o.O) a prepla sa na mód "relaxovanie" a to min. do konca tohto týždňa.... takže sorry Cassey, ale v tomto stave by som z teba nemala i tak žiaden úžitok aj kebyže som tak šialená a dokopem sa do toho cvičenia.


No a teda plánovaný víkendový wellness v Maďarsku, kam sme odchádzali v piatok doobeda... som nakoniec strávila doma v posteli s knihou v ruke. Nie, nie preto, že by ma choroba tak skolila. Ale preto, že pán poplietol resp. vôbec nevybavil našu rezerváciu, hoci emailom mi spätne potvrdil, že rezervácia !je! vybavená. Neviem ako je to síce možné... ale ako zhodnotil môj priateľ: ale veď to sa stáva. Ehm.... chcela by som mať jeho zenovú myseľ v tej chvíli.
Tak sme si sadli na recepciu do krásnych kresiel, ku krásnemu krbu, v ktorom boli krásne naaranžované šišky a drevo... len škrtnúť zápalku.... teda do kresiel a ku krbu, ktorý sme si cez víkend mali vychutnávať. Nakoniec sme volali so správcom kaštieľa a uzavreli sme to tak, že teda dnes ideme domov, lebo veď v kaštieli okrem pani upratovačky, ktorá vedela po nemecky len "zwei papagei"a po anglicky pre istotu ani to, nikto iný nebol a že prídeme o dva týždne neskôr a pokúsia sa nám tento !ich! omyl nejako vynahradiť. Teta nám ešte ako útechu poukazovala prízemie kaštieľa. Za ňou sa potom dovalil aj záhradník, ktorý síce nevedel ani to "zwei papagei" ale popri ukazovaní záhrady štebotal o sto šesť. Z jeho štebotania sme vyrozumeli len to, že mačička, ktorá sa k nám priplietla sa volá Malvína. No a tak sme sklamane a nahnevane nasadli do auta a išli naspäť domov. A víkend som prespala ako Šípková Ruženka. =D Dnes, v nedeľu, sa už cítim omnoho lepšie a v konečnom dôsledku - možno aj dobre, že to takto dopadlo a ja som si mohla to prechladnutie vyležať. Zmeškala som síce tanečnú, v piatok workshop z angličtiny, v nedeľu trhy... ale čo už. Príde kopec ďalších zaujímavých vecí... dúfam...

Zhrnutie 3. týždňa:
Môžem skonštatovať len toľko, že tento týždeň naozaj nevyšiel. Na druhú stranu - pohyb nemá byť o "donútení sa" a "za každú cenu" ale niečo, čo prospieva nášmu zdraviu a je pre nás zábavou. A mne by tento týždeň cvičenie určite neprospelo. Jednoducho netreba siliť to, čo nejde...
Takže od nadchádzajúceho týždňa sa opäť vraciam k cvičeniu podľa plánu, pretože pohyb mi chýba a veľmi sa naň teším. Dokonca sa už pohrávam aj s myšlienkou, že si stiahnem aj cvičebný plán na december. =)

BB

3 komentáre:

  1. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. urcite to netreba silit, ked na cloveka lezie choroba a proste ho cely clovek boli, je nacase vypnut...organizmus nam sam nasepkava, ze ten relax treba. Ja teraz beriem cvicenie trosku zvolna, pretoze som sa tiez citila ko a bohuzial mam teraz obdobie nedostatku spanku, co si uz zacina vyberat dan...ale zasa som zistila, ze sa tiez da cvicit aj ina (ako ty s hrablami)...niekedy si trochu skratim cvicebnu zostavu, pretoze viem, ze som bola vonku a zamerne som isla svizne s kocikom (plnym nakupu xD) do kopca a to sa teda cvicia zadkove svaly!!! xD ... alebo napriklad niekedy dam do vysavania taky svih, ze az funim este pred cvicenim xD ...a ono to robi svoje ... v Beauty Bible na KBS to hovorili!!! xD aj ukazovali ako cvicit s mopom xD
    prepac, to zrusene hore som ja, len som si tam zabudla dat svoj link a nechcem byt cez mail...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Úplne súhlasím - už som takto narazila na začiatku roka - antibiotiká, zápaly, totálne vyčerpaná a stále som si hovorila, že pohoda. to sa rozchodí. samozrejme že sa to nerozchodilo a vďaka oslabenej imunite sa na mňa nabalilo kopec iných vecí, ktoré riešim doteraz. =/ ...blbé na tom je, že zisťujem, že človek, keď je chorý... nemá kedy chorobu vyležať. Zober si v práci týždeň voľna... =/... už teraz nie som schopná si zobrať viacej ako jeden deň raz za čas, keď musím niečo vybaviť a to ešte nerobím nič podstatné. Neviem ako to zvládnem "na ostro".=D
    Inak Jana mi kedysi hovorila, že ženy mali v minulosti preto tak útle pásy lebo robili viacej domácich prác.=D Napokon keď si predstavíš vysávanie, utieranie prachu či umývanie okien..... robíš to rukou ale pohyb vychádza z iných partií, takže by som tomu aj celkom verila. =D Takže hor sa do upratovania! =D
    A vyjsť váš "kopeček" je zaberák už len tak naprázdno..... pri tlačení kočíka (naloženého) by som obrazne povedané asi vypustila dušu. =D
    Achhh Beauty Bible.... skúsim to pohľadať na nete. Chýbajú mi tieto "praktické rady"..... my sme to zvykli pozerať na Taiwane a raz tam vlnili vlasy drevenými paličkami na jedenie. =D .... ale aj plechovkami od coly..... takže áno, verím, že tam ukazovali ako cvičiť s mopom.

    OdpovedaťOdstrániť