štvrtok 5. novembra 2015

70´s vibes

S týmto sakom som sa stihla pochváliť už v októbrových radostiach aj na instagrame... a už naň spievam ódy dobré dva týždne každému, kto je aj nie je ochotný počúvať. Tí, ktorí nemali šťastie (=D) moje ódy počuť alebo čítať, majú príležitosť, prečítať si ich v tomto článku aaaaaaaa dokonca v rozšírenej verzii.
Začnem teda tým, že sako som si kúpila na októbrových Čačkách-mačkách, ktoré sa konajú v Bratislave v Starej tržnici. Čačky-mačky je v podstate blšák, kde sa predáva najmä oblečenie a doplnky, no našla som tu aj knihy, laky na nechty, porcelán a podobne. Okrem súčasného oblečenia, tu natrafíte aj na zopár naozaj vintage kúskov. Najmä jeden stánok situovaný v úplnom rohu priestoru mal pár jedinečných kúskov.

Okrem tohto saka, tam bolo ešte jedno, cyklaménové, ktoré mi neskutočne pripomínalo kabátik z čias Jane Austenovej, hoci to boli jasné 80-te roky! =D Kebyže nebolo tak o dve čísla väčšie, kúpim ho, hoc aj v tej extrémne výraznej farbe. =D Ďalej tu pani predávala aj živicové prívesky, ktoré vyrába nejaká dievčina z Ruska stojaca opodiaľ. Nikdy som nevedela prísť na chuť živicovým šperkom ale tieto boli tak jemné, krásne a "nostalgické". Ale to už odbáčam. 

Takže sako... samozrejme hneď ako som ho uvidela, oči mi zažiarili... veď poznáte ten pocit, keď natrafíte na ten "pravý" kus oblečenia. Trošku ma miatla spodná vzorovaná časť ale hovorím si, že to môžem aj odstrihnúť. Samozrejme predávajúca okamžite zachytila môj zmätok a nerozhodnosť a hovorí, že toto sako tu obzerá každá, ale všetkým je malé. Rozmýšľam "každá"??? No to nie, to sako musím mať ja! =D Tak si ho rýchlo utekám vyskúšať. Pozerám do zrkadla a hovorím si, že tá spodná časť k tomu naozaj pasuje, strihať sa nebude! Veľkosť .... no... o číslo menšie by bolo lepšie ale čo... beriem. Platím 14 eur a celá spokojná ako som dobre nakúpila vítam Polly v krásnej, po zem dlhej kvetovanej sukni. =D

Na druhý deň som sako poriadne obzrela. Vo vnútornej časti malo štítok s nápisom Lily Farouche Munich. Na internete som o nej nenašla takmer nič, len pár vecí na ebay-i, datovaných do záveru 70-tych rokov. Tak som zhodnotila, že aj toto sako bude zhruba z toho obdobia. Napovedal by tomu nielen "military" štýl ale aj výrazne vystužené ramená.

Inak sako malo vzhľadom na svoj vek len jednu jedinú vadu - takú tú arómu zatuchliny. Preto putovalo okamžite do práčky, čo v konečnom dôsledku veľmi nepomohlo... ešte to nejaké to pranie a nosenie bude určite chcieť.=D Ale v zásade žiadne očká, škvrny, špina... ani nebolo prepotené či niekde rozpárané alebo roztrhané.

Moja mama okomentovala môj úlovok slovami: a to chceš aj nosiť? Jasné, že áno. A hneď pri najbližšej príležitosti som si ho aj obliekla. Kebyže sako nie je o číslo väčšie a chcem dať celému outfitu skutočný feeling 70-tych rokov, obliekla by som si zvoncové nohavice. Lenže za prvé zvoncové nevlastním a za druhé - vyzerala by som ako utopená. A tak som zvolila čierne legíny a čierne čižmy... veď nech to sako vynikne, nie? =D
BB




4 komentáre:

  1. to sako treba mat naozaj na seba, aby sa ukazalo aka velka skoda by bola odstrihnut spodok. Kedze ja sama som to radila xDDD....
    boze, zvoncove nohavice nieeeee...takto je to dokonale!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak ja som pri prvom pohľade bola tiež taká v štýle "kto tam našil túto hlúposť??".... =D... ale teda s touto " hlúposťou" je to ozaj lepšie. Skúšala som to aj bez tej spodnej časti (zahla som ju dovnútra aby nebola vidno) a nevyzeralo to vôbec dobre a ani nijak zaujímavo - skôr ako sako pre čašníka na výletnej lodi =DDD
      A čo ja viem?!... mne sa zvoncové nohavice celkom páčia - na pár luďoch som ich už videla...ale je fakt, že to boli naozaj echt štíhle ženy a mne sa to páči len na takých. Sama ešte nie som presvedčená, že je to niečo, čo potrebujem a reálne vynosím. =) Takže neboj...nedojdem ťa v nich na nejakej najbližšej návšteve strašiť =D.

      Odstrániť
  2. no neviem kto ta foti :D ale robi to super...ale aj celkovo ty ako model vyzeras em fenomenálne :D dievča moje zlaté ako tak sledujem si ako chameleon nemas problem si na seba cokolve obliec a vyzeras v tom ako keby si vypadla z daných rokov co mas na sebe....len tak dalej :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ...a teraz budem namyslená! =DDD .... Ale nie, važne. Ďakujem za komentár a kompliment - veľmi to poteší. Napokon, a to asi aj dobre poznáš, prispievať na blog je celkom časovo náročná činnosť. Tak som rada, že si to takto milo ocenila. =)

      Odstrániť