nedeľa 25. októbra 2015

V novembri cvičím s Cassey Ho

Pridať popis
Cvičenie je super vec a to z viacerých príčin - môžem si dopriať viac jedla, formuje postavu a je to geniálna psychohygiena... mám stres? Idem ho vybehať. Dumám nad nejakým problémom? Idem si zabehať a na konci určite nájdem nejaké riešenie. Nebudem sa ale tváriť chrumkavo, sú dni a týždne, kedy sa mi vyslovene nechce. Vtedy fungujú len dva prístupy - donútiť sa... alebo sa na to proste vykašlať a nerobiť si zbytočné výčitky (ALE! bacha aby ste nehľadali výhovorky prečo necvičiť 24/7... ak chcete výsledky, tak takto to potom nefunguje ;)).

Dnes máme navyše také možnosti pohybu, že každý si musí nájsť niečo, čo ho baví a nikto ma nepresvedčí o opaku. Ja napr. nemusím posilňovne, tak do nich nechodím. Naopak, preferujem skôr jógu, ktorú odporúčam každému, kto robí nejaké sedavé zamestnanie, ďalej beh, badminton, tanec (článok bude aj o tom =D), cvičenie doma na podložke.... 
Posledné menované myslím úplne vážne. Aj doma sa môžu diať veľké veci. Napr. ak cvičíte s Cassey Ho. Nebudem sa tu rozpisovať o jej živote a úspechoch, ľahko dohľadáte na internete. Poviem len to, čo je dôležité. Cassey je inštruktorka pilatesu a jej krátke cca 5 až 20 minútové videá môžte nájsť na Youtube - link TU. A po zhliadnutí si vôbec ale vôbec nemyslite, že je to tak jednoduché ako to vyzerá! =D
Ja som Cassey objavila niekedy začiatkom roka 2013 a od vtedy je stálou súčasťou môjho cvičebného režimu. Vyhovuje mi, že videá sú krátke a Cassey je ako vystrelená raketa pozitívnosti - energická, usmiata, motivujúca. Videá sú zamerané buď na jednotlivé časti alebo na precvičenie celého tela, prípadne kardio. Viem si tak vyskladať 3-4 videá podľa momentálnej nálady a síl. Mne osobne tých 30 minút cvičenia denne úplne stačí na to, aby som videla nejaké výsledky. No... anjel od Victorie Secret zo mňa nebude, ale ja som spokojná.
Objavila som Ameriku, keď som si už dávnejšie upravila jedálniček - papám pravidelne, rozumné porcie a veci, na ktoré mám zrovna chuť. Ak je to zrovna francúzsky toast s arašidovým maslom, džemom a javorovým sirupom, tak si to dám, lebo viem, že chute ma za pár hodín dobehnú a pojem úplne zbytočné veci. Cvičením a pravidelným jedením som sa napr. zbavila večerného prejedania, kedy som na posedenie dokázala zjesť to, čo normálny chlap za jeden deň. Aby som to zhrnula,  za rok som schudla !bez námahy! 6 kilo.... v zásade prvé zmeny sa diali od začiatku roka 2013 - trvalo síce, kým si telo zvyklo na to, že už nebude hladovať a to jedlo dostane..... a že nemusím byť vydesená, keď dojem večeru a musím čakať niekoľko hodín do ďalšieho jedla, raňajok! =DDD....
Ale aby som sa tu nerozpisovala o svojom stravovaní, prejdem k veci. Odkedy som nastúpila do práce, nemám energiu cvičiť ráno, ešte pred prácou ale ani po tom, čo z práce prídem. Nehovoriac o tom, že časovo mi to veľmi nevychádza resp. medzi dňami kedy cvičím vzniká dlhá prestávka. Vychádza mi to síce tak na tri cvičenia týždenne ale tak nejak cítim, že mi to nestačí.
A pointaaaaaa.... potrebujem sa znova nakopnúť, znova nabehnúť na rutinu resp. naučiť sa cvičiť aj za úplne nabitého dňa a ako riešenie ma napadla práve Cassey, ktorá má na svojej stránke blogilates.com, pod kolonkou "work out calendar" - cvičebný plán na jeden mesiac, pričom na každý deň je naplánovaná sústava niekoľkých jej videí, ktoré nájdete, ako som spomínala na YT. Výhodou plánu je už len prostý fakt, že cvičenia už mám naplánované dopredu, takže mi to nejakú tú chvíľu a rozhodovanie ušetrí a uľahčí.
Plán je na stiahnutie zadarmo ale je nutné heslo. Heslo získate tak, že sa prihlásite na odber newsletter-u a heslo vám príde na email. Nemusíte sa báť, že vám budú chodiť spamy - za celý mesiac mi prišli 3 mejly a z toho len jeden bol reklamný resp. promo, kde Cassey propagovala svoje podložky... Ale späť k téme.
Hoci o tejto možnosti už viem dlho, nikdy som ju nevyužila a necvičila podľa plánu (akosi zlyhávam v čomkoľvek, čo sa riadi podľa plánov a pravidiel =D). Preto som rozmýšľala, že zmena by možno neuškodila a najlepšie by bolo skúsiť niečo overené ale trošku inak ..... 
Mimochodom, pre tých, ktorí ešte len začínajú, je vždy pripravená verzia pre začiatočníkov a ak chcete zmeniť celý životný štýl, na stránke nájdete aj jedálniček, recepty založené na "clean eating" a rôzne ďalšie veci. 
Takže minimálne v novembri cvičím(e?) s Cassey.=) A hoci som so svojím telom viac-menej spokojná, predsa len si budem zapisovať raz týždenne aj čísla (váha, miery) a pokroky v rámci kondície a zvládania cvikov, lebo zvedavosť ma neopúšťa a chcem vedieť či sa niečo zmení. Úspešný report (ho, ho som sebavedomá, to sa mi páči =D), dojmy a postrehy samozrejme budú a to začiatkom decembra.... a možno niečo pribudne už v priebehu mesiaca.

Na záver by ma zaujímalo či ste už o Cassey Ho počuli, prípadne či ste už s ňou cvičili.=) A samozrejme, všetkým, ktorí sa pridajú k cvičeniu, držím palce a prajem veľa vytrvalosti a výsledky podľa želania. ;)
P.s.: Veľa žien sa bojí, že keď začne cvičiť, "narastú im svaly" a budú pôsobiť maskulínne. Z vlastnej skúsenosti ale aj od trénerky z fitka a od ženy, ktorá vyštudovala fakultu telesnej výchovy a športu a cvičí celý život (má vyše 50 a postavu ako 17-ka!!!) viem, že toto sa nestane!!! Nestane sa to ak si doma zacvičíte 30 alebo aj 60 minút alebo ak používate pár kilové činky. Jednoducho na postavu ako bodybuilderka potrebujete dvíhať iné váhy, mať iný režim a inú stravu = diétu!.;) Takže nebojte sa a pustíte sa do toho!

BB

2 komentáre:

  1. Ano, aj ja som ta žena, co sa boji...tak som rada, ze si ma upokoja. A nie, este som o nej nepocula, no paci sa mi ten kalendar. Ja teda cvicim s jillian michaels a pride mi to monotonne. Uz tych 30 dni dotuknme, ale potom mozem skusit toto.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie si jediná, neboj. Keď som brigádovala vo fitku, veľa báb sa pýtalo práve na toto. Holt my ženy si tak ľahko maskulínnu postavu nevybudujeme už len kvôli tomu, že oproti chlapom máme väčšie percento tuku než svalov. Samozrejme pri cvičení sa objem trošku zväčší, to si si určite všimla... ale osobne si myslím, že to je práve to pekné spevnenie a sformovanie postavy. Na fitnes a podobne by sme museli mať úplne iný režim. =DDD A nie muffinky a koláčiky a lattéčka =D..... a JM - ako som ti hovorila.... ja som skončila nejak 5 dní pred koncom - už ma to nebavilo. Na druhej strane sa oplatí vytrvať, pretože na nakopnutie kondičky je to skvelé. Ja som tento rok objavila niečo podobné, tiež sa jedna zostavá cvičí určitú dobu ale je to zasa o niečo vyšší level. Môžeš niekedy vyskúšať prípadne obmieňať s inými videami: https://www.youtube.com/watch?v=Yf4Y9XG8ZmY
      Inak proti monotónnosti je dobrá práve cassey. Na svojom kanály má hromadu videí a pravidelne jej tam pribúdajú. A keď sa aj niektoré cviky opakujú, tak celková zostava je vždy iná. Aspoň mne teda najviac vyhovuje zo všetkých online tréneriek na nete. =) Má trošku pisklavý ale počúvateľný hlas a hlavne je ukecaná..... je tam jedno 20 minútové video čisto len na zadok. Umieram pri ňom ale keď sa sústredím na to jej kecanie, ubehne to rýchlejšie. =D

      Odstrániť