nedeľa, 18. októbra 2015

Tipy na darčeky pod vianočný strom...


... alebo čo som našla/ by som kúpila/ma zaujalo.

Viem, viem... už som ako obchodné domy - píšem o Vianociach a vianočných darčekoch ďaleko, ďaleko dopredu. Ešte sa len začala jeseň a ja tu otravujem s darčekmi. Lenže ako zvládnuť nákupy pre celú rodinu, pre priateľa a ešte svokrovcov, hlavne ak má váš priateľ krátko po sebe meniny, narodeniny a Vianoce bez toho, aby ste sa z toľkého finančného náporu zbláznili? Jedine tak, že nakupujete darčeky postupne. Netreba si nechávať nákup na posledný mesiac a poslednú chvíľu a všetko kupovať z jednej výplaty. Navyše, ak čírou náhodou natrafíte na dokonalý dar pre kamarátku a máte naňho peniaze, prečo to odkladať o mesiac či dva? Kúpte ho rovno a máte o "starosť" menej.
Výhodou takéhoto postupného nákupu je, že nezaťažíte svoj rozpočet naraz a hlavne sa vyhnete nakupovaniu hlúpostí a zbytočností.
Mala som kamarátku, ktorej celá rodina zbožňovala rozbaľovanie darčekov... takže čím viacej ich bolo, tým lepšie. A samozrejme každý treba zabaliť zvlášť lebo tak z toho budete mať najväčšiu radosť. Nemusím hovoriť, že kvôli tomu aby dosiahli čo najväčší počet darov (samozrejme za minimum peňazí), pokupovali často totálne zbytočnosti hlúposti.
Osobne preferujem užitočné veci resp. veci, ktoré by som si sama nekúpila a samozrejme radšej jeden kvalitný dar ako milión zbytočností. =) Čo sa týka toho, že "sama by som si nekúpila", Vianoce považujem za príležitosť kúpiť blízkemu vec, po ktorej túži, hoc aj úplnú šialenosť. 
(Pozn. aby v tom bolo jasno. Zbytočnosť je vec, ktorú človek kupuje len preto, aby sa nepovedalo, dotyčný ju ani nechce, ani nepotrebuje, ani nikdy nič nehovoril o tom, že to používať chce atď. Šialenosť je darček, o ktorom viete, že by ho dotyčný chcel, spomínal ho či po ňom dlhodobo túži len nato napr. nikdy nemal peniaze, nemal šancu danú vec zohnať atď.)
No a keďže sama sa každý rok "trápim" s darmi pre svojich najbližších (trápim lebo to nechcem odfláknuť len tak hocičím), prinášam zopár tipov na darčeky, ktoré mňa osobne zaujali a ani jedným by som sama nepohrdla. Možno pomôžu aj vám, možno vás inšpirujú k niečomu podobnému... tak teda nech sa páči. 

Pre dámy:






1. Alica v krajine zázrakov. Pre každého, kto ulietava na originálnych zápisníkoch, na Alicii alebo si jednoducho píše denník - potešte ho zápisníkom z limitovanej edície Moleskine. A majú ho dokonca aj v sladkej ružovej a v bledučkej modrej. No nekúp to!
2. Zarážka do dverí. Zarážku do dverí som objavila až tento rok... áno žila som 25 rokov bez toho, aby som čo i len tušila o takomto vynáleze. Shame on me!  Ale teraz to už viem a stále si ju nekúpim lebo na ňu zatiaľ nemám využitie. Ale tieto zarážky v tvare mačičky sú tak rozkošné, že ich niekomu musím kúpiť a bude to pravdepodobne svokra. Keďže som ich našla na FB, dovolím si pripojiť rovno link na slečnu, ktorá ich vyrába (áno, sú handmade!)... tak prípadne ju skúste nakontaktovať a popýtať sa. =)
3. Obedár pre kuchtivých hladošov. Obedárov mám doma kopec ale stále som nevyriešila otázku ako ich aj elegantne a pohodlne preniesť z miesta A na miesto B. A voilá... riešenie som našla v podobe termo tašky. Lebo ja si proste rada papkám svoje jedlo, nehovoriac o tom, že viem koľko a čo zjem a hlavne ušetríííííííííím. =) Takže link na tašku TU.
4. Rúžom nikdy nič nepokazíte. Ja som momentálne na love oranžovo-červeného rúžu resp. rúžu koralovej farby... Hoci momentálne poškuľujem po rúži od MAC, lebo veď ikona,  omnoho viacej ma momentálne zaujal tento od Estee Lauder, ktorý má nielen luxusné, ba priam až retro balenie ale je prakticky aj za rovnakú cenu. 
5. Kate Spade. Kate Spade čítajú hádam všetky blogerky, fashionistky, vintageloverky... skrátka všetky ženy, dievčatá mladé dámy. Prečo? Lebo je štýlová, hravá, farebná... =) Nečítala som ale chystám sa.
6. Kravatu pre dámy, prosím. Tento e-shop som objavila len pár dni dozadu, ale už teraz som si istá, že z neho budem niečo objednávať... pre seba? pre partnera? ešte som sa nerozhodla. Viem len to, že krásnym dámskym kravatám sa nedá odolať.
7. Tak vonia Paríž. Pre mňa je veľmi zvláštne kupovať vôňu bez toho, aby som ju predtým ovoňala ale baba na blogu ho tak vychválila, že mám chuť si ho kúpiť. Paríž je môj sen, ktorý je z neznámych príčin stále nenaplnený a tak chcem ako Paríž(anka) aspoň voňať. =D
8. Pre poriadkumilovnú bordelárku. Tento organizér na make-up je ako osvietenie a je určený pre moju maminu. Keď poviem, že máme doma bilión očných tieňov, myslím tým bilión a preháňam zhruba len o jeden milión. A úplne najhoršie na tom je, že všetky ceruzky, lesky, tiene sú len tak pohádzané v košíkoch, takže prehľad o aktuálnom stave nulový. Preto máme doma asi 5 fialových tieňov (rovnaký odtieň!)... takže kúpiť, darovať a triediť! Šup, šup...
9. Ak vás neinšpiroval hmotný darček, skúste tento rok zážitkový darček ako napr. lístky do divadla, na koncert, tanečný kurz, kurz pečenia makroniek, spa víkend, užitočné sú zľavové portály. Ja som tak napr. minulý rok dostala od priateľa náramok a k tomu lístky do divadla a poviem vám, že to bolo jedno z najlepších predstavení v mojom živote (inak Veľa kriku pre nič ;)). Je fakt, že si na ich uplatnenie musíte počkať ale mne osobne to radosť nepokazilo... skôr som si Vianoce predĺžila až do januára, lebo veď idem využiť svoj vianočný darček. =D

Pre pánov:



1. Darujte ponožky originálne. Zapíšte svojho chlapa do Klubu pánov z Ponožkovic a mesačne dostane originálny pár ponožiek vyrobených v Čechách. Neskutočne milé a vtipné... ktorý chlap by nechcel byť členom takéhoto klubu!!! (ja sa hlásim aj zaňho =D) Otázne ale je či robia "dovoz" aj na Slovensko... to si už musíte vyzistiť samy. ;)
2. Pre cestovateľa cestovateľský denník. Z vlastnej skúsenosti viem, že človek si väčšinou nenájde čas na zápisky zo svojích ciest... ale s takýmto vybavením ho to bude možno viacej motivovať k písaniu. Navyše sú tam aj zotierateľné mapy a koho v detstve nebavilo zotierať žreby? =D
3. Pre chlapa, ktorý rád varí. Jamieho milujem a určite si zamilujete aj jeho recepty a kuchárku... a čo takto skúsiť niečo zo zdravých surovín alias superfood? ;)
4. Tento raz bubibubities na pánsku nôtu. Už ste chlapi počuli o tom, že muž v košeli dostane do kolien každú ženu? Presne! Vymeňte tričká a mikiny za obyčajnú košeľu a máte vyhraté. A čo tak niečo hravé ale pekné na významné príležitosti? Mňa osobne zaujal práve tento set. =)
5. Pre milovníka čaju. Príprava a pitie matcha čaju je podľa mňa úplná veda ale takému matcha latté neviem povedať nie. A možno nie som sama a jedného milovníka máte doma aj vy. Tak ho vybavte touto súpravou pre začiatočníkov, nech má s čím trénovať.
6. Everything Geek. Pre všetkých malých aj veľkých geekov. Mňa najviac z ponuky zaujala táto plátená taška. Je to štýlovejšie a viacej eco-friendly ako igelitky.... no nie?
7. V rámci zážitkových darčekov by som navrhla napr. ochutnávku whisky. S priateľom sme ju absolvovali minulý rok a bol to veľmi príjemný a poučný večer. Odteraz vieme, za ktorú whisky sa oplatí vyhodiť prachy.;) Ďalej ma ešte napadá workshop pre fotografov... a ešte ma napadá priznanie, že podľa môjho názoru sa chlapom vyberajú darčeky strašne, strašne ťažko. Hlavne, keď chcem priateľovi už rok kúpiť GTA 5 a hovorí mi, že nie, nekupuj mi ho, ty ho kúpiš za draho.... no a veď nie je to jedno? Hlavne nech ho má a nech sa hrá. =D

Toľko k aktuálnym nápadom a nálezom. Máte aj vy nejaké tipy alebo niečo kúpené? Píšte, komentujte... ešte mi chýba darček pre veľa ľudí. =DDDD
BB

5 komentárov:

  1. Paneboze, tie ponozky ma tak inspirovali. Dufam,ze robia dovoz k nam!!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Že???? Neuveriteľne milé to je. Popravde k takýmto šialeným ponožkám ma inšpiroval aj náš lektor na angličtine. Lebo vrámci oblečenia je to typický "suchý Brit". Potom si sadne, vytiahnu sa mu nohavice a odhalia sa ponožky.... cyklaménové, vzorované, také a onaké.... a potom si povieš.... toto..... to môže len Brit. =DDDD

      Odstrániť
    2. ten lektor musi byt super!!! xD mam rada, ked si zo seba vie muz trochu vystrelit.
      Uz som im napisala, ci poslu aj na SR, tak drz palce!!!

      Odstrániť
  2. Nemyslím si, že je skoro na nakupovanie vianočných darčekov, ja vždy začínam vymýšľať už od septembra, sme veľká rodina a zohnať každému niečo je fakt fuška, plus bývam na jednom mieste, Vianoce trávim doma čo je zase druhý koniec republiky, čiže aj priestoro to musím preniesť v kufri vlakom a to nie je naraz žiadna sranda. Väčšinu darčekov už kúpených mám a s tými darčekmi pre chlapov ťa plne chápem, ja mám len jednu sestru a zvyšok bratia, čiže vymyslieť čo im kúpiť je taká veda, že väčšej hádam niet, napadajú mi tak manžetové gombíky, možno peňaženka, minulý rok som to vyriešila šálmi Slovakia, lebo sme vcelku hokejoví fanúšici. A raz dostali plyšákov, skrátka je to hrozne ťažké, ale tie sypané čaje idem ešte kúpiť, naši to majú radi.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Všímam, že čoraz viacej ľudí začína nakupovať takto skoro. Aj práve preto, že majú veľkú rodinu a teda nie len peniaze hrajú hlavnú úlohu ale aj !čo! im kúpiť. A to je ozaj hádanka na niekoľko mesiacov. =D
    Occhhh ale závidim, že už to máš z väčšej časti vyriešené. Ja som síce článok a prieskum darčekov spravila ale zatiaľ som ešte nič neobjednala a na niektoré veci už je neskoro, lebo do Vianoc už nemusia prísť. =D Takže teraz pozerám na alternatívy (a medzi tým kupujem darčeky pre seba =( ).

    OdpovedaťOdstrániť