štvrtok, 29. októbra 2015

Októbrové radosti

V októbri sa začal môj pracovný život a tak som presunula svoju osobu na väčšinu dňa do kancelárie. Môj súkromný život som zasa presunula z exteriéru do interiéru, prevažne ku kaviarenskému stolu... alebo k "čajovému" do čajovne, lebo veď čo človeka viacej povzbudí a zahreje ako vôňa mliečneho korenistého čaju Dáta Masala. Na masalu chodíme s priateľom aspoň raz do týždňa, odkedy nám koncom septembra začal kurz angličtiny a to buď pred ňou alebo po nej. Čajovniam a čajovaniu som nikdy neholdovala, vždy som bola ten kávičkový typ ale zistila som, že JA som aj "čajová", len som jednoducho nechodila do čajovne s tým správnym človekom, ktorý by mi ukázal tie správne čaje. Navyše čajovnička, hovorím inak o Avre kehdabre, literárnej čajovni, funguje aj ako taká čitáreň a antikvariát v jednom. A musím povedať, že momentálne, po výmene knižnice, tam majú neskutočne dobré tituly.=D A knihy sa k čaju či káve jednoducho hodia najlepšie a sú aj číslom jedna, ktoré mi v októbri robilo veľké potešenie - či už samotné čítanie alebo vyhľadávanie kníh.

Veľmi ma totižto zaujala kniha od Gillesa Lipovetského: Třetí žena, neměnnost a proměny ženství, ktorého nám odporučila profesorka ešte minulý rok na dejinách odievania. O knihe ale viacej porozprávam v recenzii. Okrem toho sa chystám na knihu od Jennifer L. Scottovej: Lekcie madame Chic (vrámci oddychového čítania) a na Martinuse som za bezkonkurenčnú cenu našla aj Living in Style od Rachel Zoe!


S jeseňou prichádza aj moje "zaguľacovacie" obdobie, inými slovami papám a ukladám tuk aby mi bolo teplejšie, lebo ja som taký "zrmzloš" =D..... a s čím lepším ma mohol môj priateľ prekvapiť ako s čokoládovo-hruškovou nátierkou Sladký košík! Ten je vyrobený na Slovensku, predávajú ho v obchode Gazdovský trh v Bratislave a teraz pozor!... zloženie Sladkého košíka: 68 percent hruška, cukor, čokoláda Lindt 85 percent (♥), citrónová šťava, škorica.... that´s all! Majú aj vo verzii jahoda a čokoláda ale to sa ku mne zatiaľ ešte nedostalo. =)


Jeseň je tiež správny čas na púšťanie šarkana. Hneď prvý víkend v mesiaci sme vystihli veterné počasie... no možno až trošku priveľmi veterné. Keď nesvietilo slnko, vietor bol studený, ja som sa samozrejme málo obliekla, na hlavu som si pre istotu nezobrala nič, takže po pol hodine ma začalo bolieť ucho a hlava. Tak som priateľovi zhabala sveter, čo veľmi nepomohlo lebo sveter bol pletený a vietor cez neho akurát skvelo prefukoval, ale zaťala som zuby a modlila sa aby som neprechladla a vďaka bohu ani som neprechladla (klop klop).
So šarkanom sme bojovali dobrú pol hodinu, lebo to nie je len tak, pustiť ho a nechať ho letieť ako holubice pri otváraní Olympijských hier. Ale napokon sme to zvládli a šarkan letel a letel... a potom doletel a zrútil sa k zemi. Niekoľkokrát... a samozrejme od 20 eurového šarkana môžete očakávať len to, že je na jedno použitie. =/ A tak zvyšok mesiaca ostal šarkan v kufri auta, čakajúc na opravu ... a vlastne čaká tam doteraz lebo druhý raz sme si na púšťanie šarkana už čas nenašli.=/... ale aj ten jeden raz stál zato a ako voľnočasovú aktivitu odporúčam a najlepšie ísť hore na kopec v Heinburgu. Krásny výhľad... =)


Kamarátka Polly mi tento mesiac spravila neskutočnú radosť krytom na telefón. Môj telefón je tak veľký, že v bežnom obchode naň ani nemajú kryt či púzdro... a cez internet sa mi nechcelo objednávať, lebo sa mi nechcelo čakať. Potom, na dovolenke na Liptove, som náhodou našla jeden obal, ktorý sedel... ale bol limetkovo-zelený! A ja zúfalo neznášam limetkovú a celkove zelenú farbu ... ale situácia si už vyžadovala riešenie a tak som ho kúpila. Pár týždňov nato Polly objednávala cez Aliexpress nejaké drobnosti a medzi ne prihodila aj kryt na telefón... veď budem mať meniny. A čo, že až za 3 mesiace. A prečo len jeden, keď geniálne sú hneď dva! =D A tak som jeden z nich dostala už teraz a druhý kryt dostanem samozrejme na meniny.=) Achhhh, keby len nebol tak výstižný.=D


V októbri som objavila aj hádam najúžasnejší pánsky módny blog: A Czech Fashionisto´s Diary. Šálka kávy pre všetky dámy, ktoré milujú (samozrejme u pánov) gentlemanský resp. dandy look a fúziky . Je tak módny, tak zaujímavý a tak.... pánsky! =D Láska na prvý pohľad! =D Nehovoriac o tom, že v poslednej dobe objavujem lásku k pánskemu odievaniu a to práve k takémuto štýlu - saká, košele... jednoducho pánske, dobre ušité sako z kvalitného materiálu dokážem vo výklade obdivovať pokojne aj pol hodinu.

Zdroj: http://www.czechfashionisto.com/

Zároveň s týmto blogom som objavila aj Bubibubities, e-shop s kravatami, motýlikmi a ďalšími drobnými doplnkami a to ako pre pánov tak aj pre dámy. Na strednej škole sme mali s kamarátkou jedno obdobie, kedy sme nosili košele s kravatami a svetríkmi. Kravaty sme samozrejme ťahali otcom zo skrine.=D A teraz, keď pozerám na tie motýliky, hádam sa k tejto kombinácii aj vrátim - napokon na toto chladnejšie obdobie je to kombinácia dostatočne teplá a pritom vtipná.

Zdroj: Pinterest
Predposledný víkend sme spoločne s Polly strávili na októbrových Čačkách-mačkách. Po prvom zbežnom prehrabkaní sa, som ostala trošku rozčarovaná a pýtala som sa samej seba či naozaj musím ísť pre originálne, staré kúsky do zahraničia... no, kto hľadá, ten nájde a našla som, takže do zahraničia zatiaľ ísť nemusím. Odniesla som si krásne military sako od Lily Farouche. Pre takéto saká mám slabosť - v podobnom štýle som si vyhliadla na internete kabátik, no vyše 300 dolárová cena ďaleko presahuje moje možnosti. Inak Lily Farouche, z toho čo sa mi podarilo dohľadať, ?bola/je? dizajnérka so základňou v Mníchove. Na internete som našla aj pár ďalších jej vecí a všetky boli vyrobené koncom 70-tych rokov, tak predpokladám, že aj toto sako je zhruba z tohto roku. Druhým úlovkom je krásna kožená kabelka za... a teraz chvíľku napätia... 7!!! eur. Je vo skvelom stave s plne funkčným zipsom a ramienkom, len v rohoch je troška ošúchaná.... časovo ju, priznám sa, veľmi zaradiť neviem. Viem si ju predstaviť, že ju mohla nejaká dáma nosiť v 50-tych rokoch... ale nepredpokladám, že je až tak stará. Nejaké návrhy? =)


Posledná októbrová radosť je kurz salsy pre začiatočníkov. Hoci tanec ako taký mi veľmi nejde, povedal lektor a on asi nevie čo hovorí, aj napriek tomu mám z tanca veľkú radosť. S priateľom naň chodíme od začiatku októbra. Priateľ prišiel na to, že aj tanec môže byť zábava, ja zasa na to, že som netrpezlivá a predsa len súťaživá, hoci som sa celý život považovala za totálneho "mám-v-pažistu" a "pacifistu". A aby som mala z tanečnej dokonalý zážitok, zainvestovala som do tanečných topánok a môžem povedať, že to bola najlepšia investícia posledných mesiacov. Tancuje sa v nich ako v papučkách a to kvôli podrážke, ktorá je podšitá len kožou, takže je mäkká, pružná a dobre sa kĺže po parkete. Ak náhodou chodíte na tanečný kurz a zvažujete tanečné topánky ale hovoríte si, že na tých pár mesiacov netreba, tak vám poviem, že sa to oplatí a celkový pocit je neporovnateľný! =) Navyše kto povedal, že to bol posledný tanečný kurz? ;)



Aby som to zhrnula, s októbrom som spokojná, teším sa na november. =D
BB

11 komentárov:

  1. he he madam Chci sa ti bude pacit :D hlavne ked docitas budes chciet robit poriadky v skrini a hlavne sa rozmaznavat jedlom :D vsak uvidis :)

    a gratulujem k tanecnemu kurzu aj ja nan chcem chodit :) len je tazko to sklbit s mojou pravidelnou a lubovou nepravidelnou pracovnou dobou :-/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeeejjj no tak to sa teším ešte viac na tú knihu, pretože poriadok v skrini mám v pláne urobiť... a kebyže mi niekto poradí ako... no nesťažovala by som sa =D
      Jedlom sa rozmaznávam už teraz... ale možno to dotiahnem vďaka tejto knihe na vyšší level.

      Ďakujem. O tanečnej snívam už dlho a konečne som sa na nejakú dostala.=D My máme len jednu hodinu týždenne, navyše až o deviatej večer... takže stíhame aj keby sme nechceli.=DDD V piatok som síce kompletne nepoužitá... ale... stojí mi to zato.=)

      Odstrániť
    2. Nepoužiteľná... kedy po sebe konečne začnem čítať komentáre. =D

      Odstrániť
  2. zeby uz fungovali komentare??? nejako ma to rusilo xD
    vyzera ako profi tanecnicka s takou suknou a topankami:))) a pustanie sarkana je super vec.... buduci rok budem urcite riesit s mladatom.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vyzerá, že fungujú.=)
      Inak mala som oblečené už legíny, asymetrickú sukňu a šaty ....a musím povedať, že táto sukňa vyhráva na celej čiare. Neskutočne dobre sa v nej tancuje.
      Plne súhlasím. Skvelá zábava ... len ten šarkan. Mám veľké očakávania, keď za 20 eur čakám vec, ktorá sa mi po polhodine nerozpadne? Hlavne ma udivuje konštrukcia - mal by byť uspôsobený na nejakú záťaž...ale keď ti z neho veci odpadávajú už v "pokojnom stave"??? Dlhšie sme ho skladali a opravovali ako reálne púšťali. =/ ..... asi začnem šetriť na toho 80 eurového. =D

      Odstrániť
  3. Coffee Brothers! Vidím, že tu je niekto z hlavného mesta Slovenska, však :D Avra kehdabra? To si idem omrknúť ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No... nie tak úplne. Narodila som sa tam, pár rokov žila, potom sa presťahovala kúsok od BA. Teraz stále žijem kúsok od BA, ale som tam "varená-pečená", keďže všetko čo treba mám v BA. =D....a samozrejme coffee brothers - majú dobrú kávu a štý! =D NAvyše presso do ruky vždy poteší, nie?
      Ak máš rada kvalitné čaje, resp. aby som bola presná "pravé čaje", odporúčam. Ovocné, aromatizované čaje tam veľmi nenájdeš. A ak môže odporučiť, tak určite vyskúšaj masalu alebo rize - turecký čierny čaj. Prípadne ja teraz veľmi fičím na yerba maté, ale na tú zvláštnu zemito-bylinnú chuť som sa učila niekoľko týždňov. Ale teraz ho nedám z ruky. S tekvičkou chodím aj do práce. =D

      Odstrániť
    2. Ďakujem za skvelé typy, inak by som tam asi len tak prišla a pozerala na ten zoznam čajov, a absolútne by som nevedela, čo si mám vybrať :D Milujem malé čajovne a kaviarničky a táto vyzerá byť presne na môj štýl takže ... Ďakujem za rozšírenie obzorov :)
      Coffee brothers mám hneď pri škole, čo je úplne úžasné - každé druhé ráno kávička na zobudenie :) Ale už by som mala prestať, nejako mi miznú peniaze :(

      Odstrániť
    3. Niet začo. =) Dobré veci treba šíriť ďalej.
      Ja som si napr. včera po dlhšej dobe išla na čaj do čajovničky a ťahala som so sebou aj cestoviny, kt. som mala v úmysle zjesť ako večeru. Dumala som, kde ich zjem lebo ved vonku už veľmi nie je na piknikovanie. Tak si hovorím, že za spýtanie sa nič nedám. TAk som došla za chalanom, čo obsluhoval či si u nich môžem dojesť svoje cestoviny. Otázka mu musela prísť veľmi vtipná ale teda, že nie je problém. Takže Avra má u mňa ďalšie významné plus. =D
      Peniaze - večný nedostatok kávičkarov. Cez víkend som išla s priateľom do kina a som sa tak zamyslela, že počuj, kebyže nechodíme toľko kávičkovať, vieš, že by som mala aj tri rúže od M.A.C.???? (pointa je v tom, že jeden stojí 20 eur a ja mám stále iné výdavky a dovody prečo ho nemôžem kúpiť) No a nato mi on hovorí: no áno... ale načo sa vzdať príjemných vecí?........ aby som to zhrnula - káva proste musí byť. To je moja odmena, môj čas pre seba, odpočinok....... a ako zvyknem hovoriť: peniaze vždy boli, sú aj budú.....=D

      Odstrániť
  4. A takže salsa, tam chodím aj ja, tanečné topánky mám a je to neskutočný rozdiel, normálne topánky také pohodlné nie sú, nechcela som veriť, ale vyskúšala som a uverila, v iných by som už netancovala a aj na vianočný večierok si ich určite vezmem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Musím len súhlasiť. Topánočky sú určite nákladnejšia investícia ale myslím, že zatiaľ ju ešte nikto neoľutoval. =D

      Odstrániť