piatok 4. septembra 2015

Lindy Bop: 'Vanessa' Pastel Green Polka Wiggle Dress

Lindy Bop
Na šaty od Lindy Bop si robím zálusk naozaj dlho. Dlho v tomto prípade znamená asi tak tri či štyri roky.... prečo ich kúpa trvala tak dlho, keď sa mi páčili, ale neviem ani ja =D. V každom prípade, po napísaní diplomovej práce, absolvovaní 9-tich skúšok a podaní jednej výpovedi v práci behom jedného semestra si hovorím, že toto je ten správny čas na riadnu odmenu. Takže prvú vec, ktorú som spravila po odovzdaní práce bolo, že som si objednala šaty.... lebo veď treba si spraviť radosť =).

Vybrať si spomedzi toľkých možností ale nebolo, povedzme si úprimne,  úplne jednoduché. Výber sa zúžil, keď som sa rozhodla, že majú byť úzke, hravé, letné ale nositeľné aj na jeseň. Takže nie tu narazila moja nerozhodnodnosť na najväčší problém. Ten nastal pri výbere veľkosti. Neviem či sú Britky tak neproporčné alebo neproporčne šije len táto britská značka (nič proti Británii)... Zdá sa mi totiž, že medzi prsiami a pásom je nepomer alebo naopak až príliš blízky pomer. 

Zoberme si napr. veľkosť 38, kde obvod cez prsia je 87 cm a pása 70 cm. Ja mám postavu presýpacích hodín, to znamená, že mám podstatnejší rozdiel medzi prsiami a pásom (cca 89 prsia, 67 pás). No a moja dilema spočívala v tom či si mám zobrať šaty, ktoré by mi podľa tabuľky sadli cez prsia... alebo to nebudem riskovať, vezmem si o číslo väčšie 40ky a budem mať trošku "rezervu". Lenže ak si vezmem väčšie, v páse mi bude "lietať" cca 8 cm. A 8 cm pri šatách, ktoré majú obopínať postavu sa mi zdalo veľmi veľa.
Napokon som to riskla, zobrala si 38ky a pevne dúfala, že mi sadnú..... Výsledok? .... Sadli. Ľudovo by sme povedali, že ako riť na šerbeľ. Krásne priliehajú k telu pričom vytvárajú resp. zachovávajú siluetu presýpacích hodín, no zároveň sú dostatočne voľné  aby sa v nich človek mohol pohodlne pohybovať a pohodlne cítiť či už pri sedení alebo chôdzi do schodov. Horná časť by síce nepohrdla byť vyplnená o číslo väčšími prsiami.... ale nie je to vada, ktorá by mne osobne prekážala. Môžem usúdiť, že ak by som zobrala 40ky, boli by veľké nielen v páse ale oooooooobrovské aj cez prsia. Ako som napísala vyššie, podľa tabuliek sedeli šaty presne na obvod mojich pŕs ale v realite by som tam nacpala aj prsia veľkosti D, pretože horná, ružová, srdiečková časť je šitá na voľno - človek si musí doslova látku naaranžovať aby zakrývala to čo treba.

Okrem farebnej kombinácie, ktorú zbožňujem... napokon som si ju sama vybrala, milujem materiál - 97 percent bavlna!!! Podšívka je síce z "umelého materiálu" ale popravde je tak tenká, že keď som mala šaty oblečené na sebe ani som o nej nevedela.
Nepochybne ďalšou prednosťou je malá krčivosť. Presedela som v šatách skoro tri hodiny v kine a šaty nevyzerali ako keby prebehli tráviacim traktom kravy.;)
Šaty si viem na sebe predstaviť, hoci nie v tejto farebnej kombinácii, aj v zime. Sú dlhé po kolená, takže by mi tak nepodfukovalo pod sukňu a materiál je tak hrubý, že cezeň pravdepodobne neprefukuje.
Podľa odoziev na instagrame a FB je práve hrúbka a s tým spojená ťažkosť materiálu jedna z príčin prečo ženy šaty Lindy Bop vracajú. Pamätám si, že aj švagriná, ktorá si objednala šaty predo mnou bola veľmi prekvapená aké sú ťažké. Osobne v tom nevidím problém, dokonca ani v lete, pretože je to prírodný materiál, ktorý "dýcha".... a v konečnom dôsledku, keď je vonku 37 stupňov, tak teplo bude človeku v čomkoľvek... no nie? =)

Samotné doručenie šiat bol ale proces, ktorý môžme pokojne nazvať aj Odyseou, pretože šaty ku mne z Británie (!!!) putovali dlhé dva mesiace a jeden týždeň. Celé to začalo samozrejme objednávkou - šaty som objednala - zaplatila a netrpezlivo čakala kým prídu. Keď ani po troch týždňoch nič nechodilo, napísala som mejl na "customer service". Odtiaľ mi spätne prišiel kód, na základe ktorého som mohla sledovať, kde sa práve balík nachádza. Ďalšie cca dva týždne boli zaseknuté v Nemecku. Tak som sa znova obrátila na servis, že teda takáto je situácia a nie je možné aby v dnešnej dobe balík putoval Nemeckom dva týždňe. Nasledujúce týždne sme sa potom "bombardovali" emailami. Nemohla som im vysvetliť, že balík je zaseknutý v Nemecku (hoci to videli čierne na bielom na webovej stránke Royal Mail) a stále ma presviedčali, nech sa obrátim na svoju poštu - balík určite prišiel a poštárka ma pravdepodobne nezastihla doma. Za prvé máme p.o.box a za ďalšie, keďže som sa pripravovala na štátnice, celý august som bola doma prakticky 24/7..... príbeh prišiel ku koncu, keď sa balík vrátil späť do Anglicka. Tak im znova píšem, že som to odsledovala a balík by mal byť v Anglicku, čo nakoniec aj bol. Opäť milión emailov  s tým teda či ich chcem ešte znova poslať - no samozrejme, že áno. A za 5 pracovných dní (plus 2 dni víkendu) boli šaty konečne u mňa doma.
Čo z toho vyplýva, okrem toho, že šaty som mohla užívať celé leto, keby sa neboli zatúlali. Chápem, že Lindy Bop nemôže zato, že sa šaty zasekli. Oceňujem rýchlosť ich spätnej odozvy na emaily, ktorá nikdy nebola dlhšia ako dva dni. ..... no nepáčilo sa mi, že mi bolo doporučené obrátiť sa na Nemeckú poštu a riešiť si to sama. V prvom rade som nemala všetky informácie, ktoré boli potrebné na identifikáciu balíka (napr. miesto odkiaľ sa balík posielal), takže táto cesta nepripadala do úvahy a za ďalšie od servisu by som, ako zákazník, naozaj čakala servis = služby a pomoc. Konverzácia bola milá a prebiehala na úrovni ale neviem či by som sa niekam dopracovala, ak by sa balík napokon úplne stratil. Takže v tomto ohľade som sklamaná.
V konečnom dôsledku ale musím podotknúť, že sa netreba báť objednať ich šaty. Nie len preto, že stoja za tú cenu ale aj preto, že za túto "nehodu" oni samy nemôžu. Švagrinej napokon došli šaty bez problémov behom dvoch týždňov, mne po znovu poslaní za týždeň. Takže ak nemáte v týchto veciach také nešťastie ako ja, tak hor sa do objednávania. =DDDD

BB

7 komentárov:

  1. Verim ze sklamanie tieto saty bohato vynahradili, lebo su DOKONALE!!! uplne som z nich paf a ako ti sedia! ako site na mieru!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem =D A áno - už som ostala taká otrávená, že už sú mi celé šaty ukradnuté... žiadna radosť. A potom došli a celý ten zdĺhavý proces sa šmahom ruky vymazal a už len samé JéééJJJ, jéééjjj..... =D Sama som veľmi prekvapená ako krásne mi sadnú. Toľko som sa bála, že budú úplne neproporčne šité alebo že budú úplne maličké a tesné, že sa v nich nebude dať hýbať... a pritom úplne bezdôvodne. Prekvapenie v pozitívnom zmysle ako to býva u Dorothy Perkins. =)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. he he ja som sa pohraval tiez s myslienkou ze si ich zadovazim :) dokonca som mala vybrate zo 10 kuskov a potom prechadzali užším vyberom....zapracovala som do toho aj kolegyne ktore mi pomohli nakoniec vybrat cierno biele....a ked som ich šla objednavat ( asi po polroku) ...zistila som, ze moju velkost nemaju ....tiez chcem 38cku....sledovala som to este 2 tyzdne a kedze nedoslo k ziadnej zmene tak som prestala na ne mysliet a nechala to tak do stratena ...zeby som sa opat k tomu vratila? :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dakujem.😊 Ja som ich presne takto sledovala roky. Najprv ano, potom nie, potom nemali cislo...az teraz konecne si hovorim, ze uz je cas!!! 😁 Ale teda urcite si nejake vyhliadni a kup - osobne si myslim, ze stoja zato a takyto kusok nozes mat v skrini roky 😊

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Páči sa mi tento štýl a fakt ti pristanú, myslím, že by som mohla neskôr zainvestovať, pekné šaty by sa mi zišli na štátnice :) Objavila som český internetový obchod čo má dokonca v Brne showroom, tak by sa dali aj vyskúšať, a ani tá cena nebola nijak dramatická, ako by som čakala!
    Takže ďakujem za inšpiráciu ;-) a samozrejme, ja by som šla do inej farby, žiadne kopírovanie :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Kompliment sa vždy dobre počúva (teda... číta), ďakujem. =)
    Viem, že šaty ponúkajú aj v niektorom e-shope, ale mne sa naopak zdali dosť predražené a prišlo mi lepšie objednať si ich priamo od LB. V každom prípade odskúšanie určite uľahčí rozhodovanie a hlavne ho skráti. Určite by som sa nerozhodovala tak dlho, kebyže nedúmam toľko nad veľkosťami.=D
    A ako som písala už niekde vyššie, je to prakticky nadčasový kúsok, ktorý určite využiješ aj po štátniciach. Napr. na promócie? =D

    OdpovedaťOdstrániť