nedeľa, 30. augusta 2015

Augustové radosti

August sa niesol v štúdijnom móde alias štúdium na štátnice je nadradené všetkému alias všetky záujmy a pôžitky idú bokom... a aj tak skutočne bolo, lebo ja neviem robiť dve veci naraz... učiť sa aj žiť zároveň.
Len pár ráz sa mi podarilo opustiť počas augusta moju izbu... väzenie ... a užiť si trošku leta. O to viacej mi spravili radosť úplne banality a maličkosti. Napr. obyčajná (skvelá) káva v Berlinke, krátko pred lektorským výkladom k výstave Biedermeier (odporúčam navštíviť) alebo telefonát od priateľa, že je na ceste ku mne domov a  mám sa obliecť, lebo je leto a treba ísť na zmrzlinu! =D
Našlo sa ale aj mnoho iných módnych aj nemódnych drobností, takže čítajte ďalej..... =)

Paris, City of Fashion, je krátke, 15 minútové video. Inými slovami 15 minút instatnej klasickej elegancie a ženskosti. Video ukazuje módu 50-tych rokov prostredníctvom modelov známych návrhárov - okrem iného Dior, Schiaparelli, Balenciaga, Nina Ricci .... známe mená? Áno, všetky tieto mená, ktoré dnes predstavujú luxusnú módu, majú dlhú tradíciu. Nie je to záležitosťou pár rokov ale doslova tradície. Atmosféru parížskej elegancie dotvárajú charakteristické pózy modeliek ale aj inštrumentálna hudba a prostredie Paríža. Video je veľmi pekne poňaté... modelky po každej "sekvencii" resp. potom ako predvedú model, nahodia pózu pre fotografa... a aké sú elegantné! A ako čerešnička na torte komentár v britskej angličtine s falošným francúzskym prízvukom. =DDD Jedinčná kombinácia, čo poviete? =D

Prišiel mi vintage podväzkový pás! Podväzkový pás bohužiaľ nie je bežnou súčasťou môjho šatníka ale rada ho nosím do divadla alebo na iné, podobne elegantné udalosti (a divadlo je elegantná záležitosť a to by si mali uvedomiť viacerí!). V každom prípade dlho hľadám nejaký poriadny, funkčný podväzkový pás, ktorý by plnil svoju úlohu. Doteraz som používala len taký ten... "hračkársky", ktorý najlepšie vynikne akurát tak v posteli s vašou polovičkou. Zvažovala som, že si jeden objednám u Riwii ale nejak som sa k tomu nevedela dopracovať. Až po niekoľkodňovom hľadaní som natrafila na tento vintage kúsok z 50-tych rokov, ktorý vyzerá ako úplne nový kus a je plne funkčný, bez vyťahanej gumy, bez hrdzavých klipsní, bez potrhanej čipky.... proste dokonalý kúsok a rovno v mojej veľkosti. =) Inak stránka Salon Módy, cez ktorú som podväzkový pás kúpila, ponúka viacero zaujímavých vintage kúskov... určite odporúčam preskúmať. =)

Absorčný papier. Milujem tieto malé absorčné papieriky... najmä teraz v lete je to vec č.1, ktorá mi nesmie nikdy chýbať. Mám mastnú pleť, takže aj keď si prepudrujem tvár, nevydrží to dlho a nanášať nové a nové vrstvy púdru nepovažujem za dobré riešenie. Konkrétne tieto absorčné papieriky som si doniesla z Taiwanu (spolu asi tucet balení =D) ale myslím, že nie je problém ich kúpiť aj u nás, v bežnej drogérii. Dobré na nich je hlavne to, že vás zbavia nepekného lesku a pritom vám nezničia make-up. =) Odporúčam.......

Outfit mesiaca. Jedným slovom MILUJEM. Milujem túto červenú sukňu. Kebyže mám väčší šatník, kúpim ju aj v ďalších farbách - staroružovej a smaragdovo-zelenej a to z dvoch dôvodov - sukňa krásne drží tvar - je tuhá - netreba spodničku a za druhé - má krásnu, sýtu farbu. Kamarátka Polly má práve smaragdovo-zelenú a tá je rovnako krásna, takže nie je to len vecou náhody. =)
Čo sa týka košele, v poslednej dobe som vyslovene otrávená z viskózových a iných umelých blúzok. Áno, sú krásne, nápadité ale človek sa v nich neuveriteľne potí.... aj preto teraz lovím len košele a blúzky z "prírodných materiálov". A táto presne taká je. Hoci to nie je veľmi dobre vidieť, vzor na blúzke tvoria drobné tmavomodré srdiečka. Kúpila som ju v Marks&Spencer za 15,66 eur (v zľave). Asi by som ju ani nezobrala ale popri tom ako som ju držala v ruke a premeriavala pohľadom, išla okolo teta a hovorí:" ... tá je krásna.".... tak som sa na tetu usmiala ... a teta, videla, že ešte stále váham, tak pridala:"je krásna, zoberte si ju!". Tretí raz mi už hovoriť nemusela, usmiala som sa na tetu... a utekala k pokladni... a som s ňou spokojná. Má totižto pridanú hodnotu. Mne sa často na blúzkach stáva, že v oblastí pŕs sa mi otvára a rozopína. Snažím sa to riešiť prinajhoršom malinkou zicherkou ale nie je to nič moc. No a táto blúzka má v spomínanej oblasti pridané dva malinké gombíky. Teraz môžem robiť aj gymnastiku. =D Čo sa týka kabelky, tá je z H&M, opasok ebay, červený rúž - jeden zo štátnicových darčekov - Pupa Milano.


Po štátniciach (ktoré som inak spravila =)) som v závere mesiaca stihla výlet do Mikulova. Prakticky prvý výlet tohto leta. Bol neplánovaný ale o to krajší. Najprv sme totižto išli do Malaciek, povybavovať veci na úrad. Na úrade som strávila neuveriteľne krátky čas. Plní rozčarovania (gardé mi robil priateľ), že máme pred sebou vlastne celé krááásne predpoludnie (s ktorým sme nepočítali) a aj popoludnie, sadli sme si na kávu. Najprv sme sa zhodli na tom, že keď sme už v Malackách, tak poďme na výlet do Ledníc. Cestou do Ledníc boli ale samé obchádzky, takže naša cesta viedla cez Valtice. Popri tom ako sa črtal na horizonte Valtický zámok, rozmýšľame či ostaneme vo Valticiach. Nie, Valtice nie, chceme ísť do Ledníc. Tak sme sa rútili ďalej, až sme sa dostali do Mikulova ... a Mikulovskému zámku a historickému centru sa už odolať nedalo a napokon sme skončili tu. Tu, teda v Mikulove, sme si pozreli aj expozíciu na zámku, kde boli tieto krásne historické šaty. Zaujímavý je na rokokových šatách fakt, že boli vyňaté v r. 2004 z rakvy v dietriechsteinskej hrobke v Mikulove!!! Pohrebné šaty Marie Anny Josefy, kňažnej Dietriechsteinovej (1705-1764) boli pôvodne zelené. Jemne morbídne, no stále krásny kus histórie, čo poviete? 

Poslednou augustovou radosťou je mobilná aplikácia Candy Camera. Priznávam, že rada fotím a rada upravujem fotky filtrami a táto aplikácia je na to ako stvorená. Má množstvo filtrov so sladkými názvami ako napr. MarschMallow, SweetCandy či CookieNCream. Tiež sa dá fotiť za sebou viacero fotiek pre vytvorenie koláže, ďalej tu sú rôzne rámčeky a nálepky ale aj také možnosti ako "facelift" a "blemishes". Jednoducho zábavka .... keď nepočítame fakt, že niektoré položky niekedy nereagujú a sem-tam sa celá appka zasekne..... 

A čo nové a pekné priniesol august vám? =)
BB

2 komentáre:

  1. o ano, ta bluzka je dokonala, kedze na poslednej fotke som si vsimla aj tie rozkosne srdiecka xD no a tie sukne... este by som si prosila fuchsiovu, ale taku kratsiu ako mas ty...lebo ja som si neviem na co objednala o cislo vacsiu a ta dlzka je teraz pre mna trochu nenositelna...inak *devil´s look ...nedoobjedname si? xP

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mne sa páčila zasa ružová a nebudem klamať, odkedy došla táto červená, tak uvažujem, že kúpim aj druhú =D takže........
    Ja mám zasa problém ten, že potrebujem o číslo menšiu kvôli pásu. Pás je síce viac-menej elastický ale v tomto prípade sa mi už nevie prispôsobiť - je mi voľný. =D

    OdpovedaťOdstrániť